jonteronte
Ny medlem
Försäkringsbolagen är en diktatur, låt oss följa Lybiens bana!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vill minnas att även åldersdiskriminering är olagligt.
Men kanske bara åt ena hållet?
Var en krog här i stan som fick hot om repressalier om dom inte tog bort sin max 35år gammal regel.
...
Om jag säger så här: Det kraschades antagligen ganska mycket mindre förra året än året innan. Dödstalen tyder i alla fall på det. Är det någon här som fått se sin premie sänkt?![]()
Ca. 25% färre olyckor 2010 (allvarligt skadade /dödade) i förhållande till 2009. Så, jupp man sku ku ha en liten förväntan om bättra pris. Frågan är i princip vad händer med sporthojs försäkringarna - för som jag kommer ihåg på stående fot - ökade sporthojer igen sin andel av olyckorna....
Ca. 25% färre olyckor 2010 (allvarligt skadade /dödade) i förhållande till 2009. Så, jupp man sku ku ha en liten förväntan om bättra pris. Frågan är i princip vad händer med sporthojs försäkringarna - för som jag kommer ihåg på stående fot - ökade sporthojer igen sin andel av olyckorna....
I en perfekt fungerande marknadsekonomi så har du rätt. Nu är vi dock i Sverige. Vi är antagligen världsmästare i kartellbildning och vänskapskorruption. Jag tror att pengarna slutar på botten (toppen?) av f-bolagens kassakista eller som ännu fetare VD- bonus. Tjejerna får antagligen betala samma höga premie som grabbarna.
Om jag säger så här: Det kraschades antagligen ganska mycket mindre förra året än året innan. Dödstalen tyder i alla fall på det. Är det någon här som fått se sin premie sänkt?![]()
självklart sjunker de inte utan försäkringsbolagen ser en ypperlig chans till att dra in lite mer kosing![]()
If höjde sin märkespremie för Honda 1 feb. I mitt fall med 8,5% från 16417 kr till 17812 kr. (Street 3, 25-34 år, Trafikzon 1). Man undrar ju hur de motiverar det då olyckorna gått ned med 25% och hojpriserna generellt gått ned med minst 5% på japanska hojar och ännu mer för europeiska...![]()
Hem- och bilförsäkring är en relativt konkurrensutsatt marknad men däremot är våra "sporthojsförsäkringar" knappast särskilt konkurrensutsatta då det inte är en särskilt intressant marknad för försäkringsgivarna.
.. och ändå är de flesta stjärnkockar män...hur förklarar du det?
Och SH-försäkringar är också konkurrensutsatta, men ingen vill ta i marknaden för "vi" är en riskabel grupp. Det innebär på intet sätt att oligopol föreligger, bara att ingen vill försäkra oss. Stor skillnad.
Men vad har livförsäkringarna med saken att göra?
Och artikeln berör ALLA hojåkare, ALLA fordonsägare tom som har boobs, inte bara sporthojskollektivet.
Och SH-försäkringar är också konkurrensutsatta, men ingen vill ta i marknaden för "vi" är en riskabel grupp. Det innebär på intet sätt att oligopol föreligger, bara att ingen vill försäkra oss. Stor skillnad.
På vilket sätt är det bra för oss killar?![]()
Ok ett exempel:
Kille 25år: "kostar statistiskt 10000kr/år att försäkra
Tjej 25år: kostar statistiskt 8000kr/år att försäkra
Säg då för enkelhetens skull att bolagen tar in exakt motsvarande premie för killen och tjejen = 18000kr i intäkter
Blir det då olagligt att ha den skillnaden i premie mellan killen och tjejen borde då rimligtvis de 18000 i intäkter fördelas så här:
kille 9000kr
tjej 9000kr
summa 18000kr precis som tidigare
Slutsats enligt detta exempel: bra för killar, dåligt för tjejer...
Köns jämnställheten är så idiotisk att de inte inser bättre. Snart är det så jämnställt att det inte är en skillnad mellan att klappa en tjej o en kille på käften, då dyker det upp grupper som gråter och gnäller åt andra hållet.
Jag skiter i för jag är ändå en man, men dessa kvinnor verkar inte veta bättre.
Håller med om att hela könsdebatten är snedvriden.
Något jag skulle vilja göra är att göra om toaletterna på regeringsdepartementen runt om i EU så att det inte finns herrtoa och damtoa, då först kanske de kommer inse att vi faktiskt inte är helt lika.
Men...
Hur stor skillnad är det egentligen på Maud och Ohly?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |