jag ser inget trafikproblem i att vissa kör runt med obesiktigade turbohojar. Jag ser dock ett gigantiskt problem med ungdomar som kör runt i risiga bilar, och nästan alltid för snabbt, och banne mig alltid för snabbt i mitt villakvarter, där det springer runt barn, och kvinnor med barnvagnar.
Då tycker jag vi ska barrikadera alla villakvarter, så endast boende ska få komma in, alla andra ska skjutas i benet vid försök. Sen tycker jag vi ska montera in kontrollutrustning i alla bilar, så att de rapporterar själva om man kör för fort, och direkt till polisen. Man ska även kunna få sin fartbot i sin e-brevlåda för smidigast hantering, eller varför inte dras av från nettolönen direkt, ännu smidigare.
Sjukt hur mycket gemene man kan fokusera på en liten grupp (oss motorcyklister) och vilken energi man lägger ner för att göra livet surt för oss. Och till vilken samhällsnytta ? Jag tyckte att polisen gjorde rätt i sin bedömning att de fokuserar på att få ner medelhastigheten, i stället för att jaga enstaka testosteronstinna självmordspiloter.