Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack vare enträget arbete från bla hoj- och bilbyggare så har vi i Sverige ngt unikt som jag tycker vi ska vara rädda om. Det är SFRO. Jag tror att SFRO är en av orsakerna till att tex hotrod och chopperkulturen är ganska stor i Sverige jämfört med tex Norge. Och jag tror även att det är en av orsakerna till att vi har så många internationellt erkända byggare i Sverige. De hade inte haft några svenska kunder, om fordonen inte fick framföras på vägen.
Så även om jag tror att ärendet i förstainlägget, mest är ett resultat av lobbying från motorcykeltillverkarna (eftermarknaden är värdefull i lågkonjuktur, när vanliga hojkonsumenter behåller sin hoj isf att byta varje år). Så kan den som verkligen vill bygga om sitt fordon eller bygga nytt, skatta sig lycklig att han/hon bor i Sverige.
Så även om jag tror att ärendet i förstainlägget, mest är ett resultat av lobbying från motorcykeltillverkarna (eftermarknaden är värdefull i lågkonjuktur, när vanliga hojkonsumenter behåller sin hoj isf att byta varje år). Så kan den som verkligen vill bygga om sitt fordon eller bygga nytt, skatta sig lycklig att han/hon bor i Sverige.
Last edited: