Slirig koppling?

Inte hört talas om enstaka tjockare lameller (i ett lamellpaket) tidigare - varför slänger man in en sådan, för att få en exakt tjocklek på hela paketet???
Och varför funkar inte kopplingen om den sitter i fel ordning? Huvudsaken är väl att varannan greppar i lamellcentrum o varannan i korgen?
Min uppfattning av det jag sett/hört på videor är att lamellen högst upp av alla är unik och ska inte linjera upp med resterande lameller. Någon storleksskillnad vet jag ej
 
Bytte just lamellpaket på min KTM Supermono, och då tog jag till ett gsmmslt skönt knep från Superstock600 med R6:a-tiden; jag la en 1 mm tjock bricka under kopplingsfjädrarna för att få lite högre fjädertryck! :-)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top