Slirig koppling?

Inte hört talas om enstaka tjockare lameller (i ett lamellpaket) tidigare - varför slänger man in en sådan, för att få en exakt tjocklek på hela paketet???
Och varför funkar inte kopplingen om den sitter i fel ordning? Huvudsaken är väl att varannan greppar i lamellcentrum o varannan i korgen?
Min uppfattning av det jag sett/hört på videor är att lamellen högst upp av alla är unik och ska inte linjera upp med resterande lameller. Någon storleksskillnad vet jag ej
 
Bytte just lamellpaket på min KTM Supermono, och då tog jag till ett gsmmslt skönt knep från Superstock600 med R6:a-tiden; jag la en 1 mm tjock bricka under kopplingsfjädrarna för att få lite högre fjädertryck! :-)
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top