Slippa slitage på tanksidorna?

finns självhäftande "bokplast" i bokhandeln, billigt bra och enkelt. köp en rulle och klipp själv.:)

Vet du, jag hade faktiskt tänkt köpa sådan tills jag såg den här tråden.
Man är väl slav under köptvånget, det är enda förklaringen. :(
Å andra sidan är jag säker på att bokplast lämnar lim över hela tanken så man får eksem av ilskan när man (försöker) ta bort den. Plus att ingen bokaffär, vad jag vet, levererar hem till brevinkastet. :rolleyes:

Å andra sidan är jag säker på att bokplast lämnar lim över hela tanken så man får eksem av ilskan när man (försöker) ta bort den. Plus att ingen bokaffär, vad jag vet, levererar hem till brevinkastet. :rolleyes:

den plast jag köpte lämnade inget lim kvar, får du maten hem till brevinkastet oxå annars så är det bara en liten omväg till bokhandeln. :)

Köp sånhär. Helt underbart vid mer inspererad körning också:)

Stompgripp tror jag dom heter.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    103.4 KB · Visningar: 206
Jag använder polish + vax på den delen av tanken varje gång jag tvättar. Har alltid funkat bra på mina hojar. Fast det kräver förstås ett visst mått av engagemang.. :D

EXTRA! EXTRA!
Uppdatering:
Idag kom den. Med post. Det gick fort.

Slut på uppdatering.

måste man ta bort den där plasten när man tvättar???det var någon som skrev att han supade dom när han tvättade...

måste man ta bort den där plasten när man tvättar???det var någon som skrev att han supade dom när han tvättade...

Ja eftersom Sgt Pepper skrev att hans försvann så är det kanske en bra idé. :)
Å andra sidan behöver man ju inte blåsa på helt ohämmat.
Å tredje sidan tvättar jag aldrig min hoj, har gjort det en gång och det var sjukt trist. Hajar inte ens hur det ska gå till när man bor i lägenhet, ska man lägga den i badkaret? Åka till GDS-hall och frottera sig med Bosse Bildoktorn-typer och ha en hink med i ryggsäck? Fan heller. Jag lämnar in den, på en vanlig roslagsrunda passerar man ett antal Bilvårdscenter, de brukar putsa upp den för en hundring eller så. Klart värt.

Ja eftersom Sgt Pepper skrev att hans försvann så är det kanske en bra idé. :)
Å andra sidan behöver man ju inte blåsa på helt ohämmat.
Å tredje sidan tvättar jag aldrig min hoj, har gjort det en gång och det var sjukt trist. Hajar inte ens hur det ska gå till när man bor i lägenhet, ska man lägga den i badkaret? Åka till GDS-hall och frottera sig med Bosse Bildoktorn-typer och ha en hink med i ryggsäck? Fan heller. Jag lämnar in den, på en vanlig roslagsrunda passerar man ett antal Bilvårdscenter, de brukar putsa upp den för en hundring eller så. Klart värt.

mycket billigare i GDS-hallarna, jag har inte träffat bossebildoktor än (kanske en och annan wannabe) och det tar typ bara 25 min att tvätta hojen inkl waxning om man har lite rutin...behöver inte ta med hink bara en svamp och lite schampo men det underlättar med hink eller ett enlitersmått...

mycket billigare i GDS-hallarna, jag har inte träffat bossebildoktor än (kanske en och annan wannabe) och det tar typ bara 25 min att tvätta hojen inkl waxning om man har lite rutin...behöver inte ta med hink bara en svamp och lite schampo men det underlättar med hink eller ett enlitersmått...

Jag vet inte om det är så mycket billigare, OK har väl minimum typ 30 min, vilket säkert är 50-60 spänn. Sedan ska man alltid köpa någon kemikalie som man gjorde slut på sist och det kostar minst 50:-. Plus att man får blöta fossingar och blir svettig. Men okej, jag ska ge det en chans. Vet du någon hojvänlig GDS i stan? Jag har varit på OKQ8 Lidingö och det funkade väl okej annars.

Kan man inte smörja insidan av låren med sånt här för att slippa slitage?

vaselin.jpg

...eller är jag helt ute och cyklar nu?

Stomppads rokkar mer... Sjukt mycket lättre o bromsa 'rätt' ;) Okej det kanske inte ser snyggast ut men vafan bling bling kan killarna med mycket krom hålla på med...

Jag vet inte om det är så mycket billigare, OK har väl minimum typ 30 min, vilket säkert är 50-60 spänn. Sedan ska man alltid köpa någon kemikalie som man gjorde slut på sist och det kostar minst 50:-. Plus att man får blöta fossingar och blir svettig. Men okej, jag ska ge det en chans. Vet du någon hojvänlig GDS i stan? Jag har varit på OKQ8 Lidingö och det funkade väl okej annars.

jag kör på okq8 årsta, de e helt ok och det stämmer minimi taxa =56kr men det finns en bra "tvätthall" i nacka där man får köpa poletter från 2minuter och uppåt, där kan man tvätta billigt och med varmvatten också =)...

Hej!

Hittade den här gamla tråden och funderar på att köpa någon form av skyddsfilm till tanken, men kan inte riktigt bestämma mig vilken man ska ha.

Som jag förstod det som så är http://www.thetankslapper.biz/ helt ok, men kanske inte helt lätt att montera.. Är det en pålitlig sida att beställa från?

Sen fanns det nåt hos http://www.bikersneed.se/ också som är antingen färdigskuren till universal mått eller så köper man lösa ark och fixar själv.

Ni som har erfarenhet av båda..
Hur gick det att montera tankslapper? Bra kvalité osv?

Tankslapper var inget bra, svår att montera och höll dåligt speciellt om man tvättar ofta eller kör i väta. Vanlig genomskinlig plastfilm som används till crossar, stompgrip eller tanktreadz håller bättre.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back