Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mikcar skrev:2290767Weeehooo.... sådärja...![]()
Tror faktiskt 2CT funkar sämre än vanlig Power när det är så varmt.
Funkade rätt bra på Kullen med vanligt Power bak för mig. Däremot ser jag att mitt framdäck som är 2CT blev lite överhettat. Hade också ett litet framhjulssläpp in under bron... spännande...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123347&page=1&pp=20Buster skrev:2294431
De som tror att sånt där inte kan hända på en 600, har förmodligen inte använt gasen fullt ut.
GixxerJensa skrev:2294516Kanske är dags att hänvisa till den här tråden och vissa personers lite väl "dryga" kommentarer....http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123347&page=1&pp=20
Nej, jag tyckte bara det var ironiskt att vissa är väldigt säkra på att pilot power är ett überbra däck, tills dom råkar ut för nåt otäckt själva och då ändrar inställning helt.M:et skrev:2294687Hoppas du inte menar mig, jag retas bara med Mikcar![]()
mikcar skrev:Hade också ett litet framhjulssläpp in under bron... spännande...
GixxerJensa skrev:2294516Kanske är dags att hänvisa till den här tråden och vissa personers lite väl "dryga" kommentarer....http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=123347&page=1&pp=20
GixxerJensa skrev:2294711Nej, jag tyckte bara det var ironiskt att vissa är väldigt säkra på att pilot power är ett überbra däck, tills dom råkar ut för nåt otäckt själva och då ändrar inställning helt.
Att det ska vara så svårt att lyssna på andras DYRA erfarenheter, bara litegrann...
Precis som på gotlandring 2005 ca 30grader varmt däcken vart överhettade och hala som såpa, det finns att se på film precis som "eran" sladd.Trinity skrev:2297850Om du syftar pa mig sa...
Var det ca 30 grader varmt och dacken gick dubbla pass. Da ar det rejsdack som galler men michelin har funkat kanon for oss innan nar vi kort dubbla pass men i detta fall var det nog varmen som tog kal pa dem...
Michelin ar ett kanondack men for oss i den varmen den dagen hade ett rejsdack passat oss battre kunde vi konstatera i efterhand. Det finns olika dack for olika tillfallen av ganska givna anledningar. Det ar inte svart eller vitt.......
GixxerJensa skrev:2297984Precis som på gotlandring 2005 ca 30grader varmt däcken vart överhettade och hala som såpa, det finns att se på film precis som "eran" sladd.
Men det är som sagt skillnad att vara med om det själv och att lyssna på andra.
Samma sak i lördags på sviestad, nästan trettio grader varmt och ett litet förarfel från min sida gjorde att bakdäcket släppte fast det inte gjort det i normala fall. Efter det körde jag väldigt lugnt för att klara mig igenom kursdagen utan att totalskrota igen.
Jag håller med om att pilot power är ett bra däck men det tål inte att bli överhettat. Nästa gång blir det annat märke.
M:et skrev:2294502Det är såna här inlägg som får en att förstå att det inte går att lita på andras bedömningar av däck utan att veta hur de kör...![]()
MiKcar här tex har jag aldrig sett luta sin hoj men ändå blir däcket överhettat, undrar varför![]()
Puss på dig![]()
micke.r skrev:2295172Händer det "er" ofta... ???
Anmäl er till en Sporthojskurs hos SMC![]()
/ Micke
mikcar skrev:2312376Haha.. din jäkel!![]()
Men det är riktigt... Jag brukar inte luta så mycket när jag står stilla.
Snygg rök du lade till i photoshop. Man skulle faktiskt kunna tro att det börnas hej vilt...![]()
Tack för tipset!
Ska genast anmäla mig till kursen så att däcken greppar bättre.

Klart asfaltstemperasturen inte spelar nån avgörande roll...det är ju inte därför varenda jäkla däckstekniker springer med en termometer nedstucken i asfalten var 10minut...kolla GP,F1,WSBK mm....Neutral skrev:2312304Temperaturen har inte mycket med däckstemperaturen att göra enligt Peter Sköld.

Klart att det är en parameter bland andra men inte en särskilt viktig enligt Sköld då. Hur bedömer du själv hur viktig den är? Har du pratat med någon av däckteknikerna eller går du på hur stor termometer de har?Triggerhappy skrev:2313134Klart asfaltstemperasturen inte spelar nån avgörande roll...det är ju inte därför varenda jäkla däckstekniker springer med en termometer nedstucken i asfalten var 10minut...kolla GP,F1,WSBK mm....
![]()
Inte när du väl fått arbetstemperatur rakt igenom stommen, men innan dess är det avgörande för hur länge man behöver värma upp (för oss som inte använder däcksvärmare) och hur snabbt sulorna kyls av under uppehåll. Stor skillnad på 10 grader i luft och asfalt en tidig vårdag och 30 luftgrader och 50 asfaltsgrader mitt i högsommaren.Neutral skrev:2312304Temperaturen har inte mycket med däckstemperaturen att göra enligt Peter Sköld.
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |