Sladd på kullen 3/7

Har gjort likadant med samma däck, fast den gången slutade det inte lika bra.
Är det förresten någon som vet om det finns bilder från körningen (förutom jsfoto)?
 
SvRider skrev:
2290640 Har gjort likadant med samma däck, fast den gången slutade det inte lika bra.
Är det förresten någon som vet om det finns bilder från körningen (förutom jsfoto)?

Vi har fotat lite också:
http://voj.se/bilder/060703_Kinnekulle_Racingworld/index.html
PICT5793.JPG
 
Triggerhappy skrev:
2290290 Gubbe på kladdiga däck...

Bidde lite för varmt för gatdäcken.
ÄHHHH...va f-n, McCoy kan slänga sig i väggen :hihi

http://media.putfile.com/Triggers-slide


:7peta
:hördu Har för mig att vi har haft den här diskutionen förut :fatta!

Vist är det skönt att kunna säga "vad va det jag sa" :hihi

Kul att det gick bra i alla fall, och du inte slog på rumpan.

Men helt klart såg det jävligt tufft ut :tummenupp
 
TrigGarry Happy McCoy!
Är det sant att du är sladdbarn?

Vad jag har hört så ska man inte sänka trycket i Pilot Power lika mycket som i många andra däck (aldrig under 2.3) pga två orsaker,
dels har det rätt mjuka sidor som gör att det flexar mycket (= blir varmt), dels för att det är kolfiber/kevlar-stomme (minns inte vilket) och därför inte leder värme ut i fälgen lika mycket som om det vore stål (låter lite osannolikt men va f..).
 
Weeehooo.... sådärja... :eek:
Tror faktiskt 2CT funkar sämre än vanlig Power när det är så varmt.
Funkade rätt bra på Kullen med vanligt Power bak för mig. Däremot ser jag att mitt framdäck som är 2CT blev lite överhettat. Hade också ett litet framhjulssläpp in under bron... spännande...
 
enhjuling skrev:
2290572 Jag pratade med nån om det där ang att många säger att Power inte duger för bana. Den jag pratade med var en tämligen insatt fd racerförare som trodde att överhettningen i de flesta fall berodde på att man sänkt trycket för mycket. Jag vurpade ju på Sviestad efter ett toksläpp och funderade på om det berodde på att jag sänkt trycket för mycket och därigenom överhettat däcket. Michelin rekommenderar ju 2.5/2.9 för gatan så hur kan man egentligen veta hur mycket man skall sänka eller om man öht skall sänka trycket inför en bandag? Mäta tempen på däcket kanske...
Jag har väl hunnit med några bandagar på power liksom ett antal jag känner med bra bantempo...power och power 2ct funkar utmärkt men har givetvis sina begränsningar.
Nuff said

Eskilsson skrev:
2290686 :7peta
:hördu Har för mig att vi har haft den här diskutionen förut :fatta!

Vist är det skönt att kunna säga "vad va det jag sa" :hihi

Kul att det gick bra i alla fall, och du inte slog på rumpan.

Men helt klart såg det jävligt tufft ut :tummenupp
Jo det blir nog att bikta sig för banguden å inse att det inte är en spargris hobby man har...racetech eller Supercorsa pro åker nog på till nästa kullekörning... Har på känn att jag skall lägga ned min korta men upphetsande sladdkarriär :D

Aaron skrev:
2290704 TrigGarry Happy McCoy!
Är det sant att du är sladdbarn?

Vad jag har hört så ska man inte sänka trycket i Pilot Power lika mycket som i många andra däck (aldrig under 2.3) pga två orsaker,
dels har det rätt mjuka sidor som gör att det flexar mycket (= blir varmt), dels för att det är kolfiber/kevlar-stomme (minns inte vilket) och därför inte leder värme ut i fälgen lika mycket som om det vore stål (låter lite osannolikt men va f..).

Jag e f-n förstfödd...kanske var ett genetiskt fel iallfall..mamma kanske har haft rätt ialla år..jag e inte klok :D

Nalken skrev:
2290794 Coolt! :D
Första låten går texten - I belive i can slide!
Erkänn att du åt när du skrev detta inlägg :D
 
TinaTjejen skrev:
2290512 Mama Mia!!

Nu fattar jag varför ni packa å drog så tidigt. (ni brukar ju inte va dom som är dom annars :D )

Ja, nu vet man iallafall hur ett släpp känns :D
Kände mig ju lite som Mc Coy jag osså dåra :tungan

Lite coolt men väldigt läskigt och f-n så tråkigt att behöva packa ihop pga däck som inte grejar värmen, men man lär sig av erfarenheten och annat däck lär det bli till nästa körning :) Föresten kanske din vovve kan lära vår lilla plutt hur man beter sig i depån (att det inte är farligt) som skall på bandagspremiär snart :)
 
Trinity skrev:
2292193 Ja, nu vet man iallafall hur ett släpp känns :D
Kände mig ju lite som Mc Coy jag osså dåra :tungan

Lite coolt men väldigt läskigt och f-n så tråkigt att behöva packa ihop pga däck som inte grejar värmen, men man lär sig av erfarenheten och annat däck lär det bli till nästa körning :) Föresten kanske din vovve kan lära vår lilla plutt hur man beter sig i depån (att det inte är farligt) som skall på bandagspremiär snart :)
Ja, tro fan att läskighetsfaktorn är större än coolhetsfaktorn just i ögonblicket det sker:)

ÅÅÅ, har ni fått en plutt!?
Min hund älskar pluttar så han hjälper nog gärna till med barnpassningen :D
 
TinaTjejen skrev:
2292929 Ja, tro fan att läskighetsfaktorn är större än coolhetsfaktorn just i ögonblicket det sker:)

ÅÅÅ, har ni fått en plutt!?
Min hund älskar pluttar så han hjälper nog gärna till med barnpassningen :D

Plutten kommer nästa vecka och ska få genomlida tre bankörningar och ett rejs om allt går enligt planerna :) Vi var på valptitt igår, sjukt goa små pirayor... Ses!
 
Suger det inte i vill ha-tarmen efter en plutthoj också? Jag har en jävla fin en. Det verkar ju finnas nån sorts talang i hushållet. Köp den, bara. GÖR'T!
 
känner igen det där gjorde lika dant med Power på kullen efter men efter ett tag så fick man ju koll på det så då sladdade men hela tiden hehe

behöver jag säga att det slutade med en Highside :D:D
 
Triggerhappy skrev:
2290290 Gubbe på kladdiga däck...

Bidde lite för varmt för gatdäcken.
ÄHHHH...va f-n, McCoy kan slänga sig i väggen :hihi
Ställ in formatet på WIDE på putfile så ser det "rätt" ut.
http://media.putfile.com/Triggers-slide
Men va gör du Trigger. Är det motardträning?
Ser att du stannade efter. Lyckades du få tilt-sensorn att lösa ut?

MrRoadSnail skrev:
2290435 Det är därför man kör 600 .. :tungan
Mr Helmut skrev:
2290540...2ct är ju ändå mjukare än vanliga power, tur man inte åker 1000 :3freak
De som tror att sånt där inte kan hända på en 600, har förmodligen inte använt gasen fullt ut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top