Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SvRider skrev:2290640Har gjort likadant med samma däck, fast den gången slutade det inte lika bra.
Är det förresten någon som vet om det finns bilder från körningen (förutom jsfoto)?
Triggerhappy skrev:2290290Gubbe på kladdiga däck...
Bidde lite för varmt för gatdäcken.
ÄHHHH...va f-n, McCoy kan slänga sig i väggen![]()
http://media.putfile.com/Triggers-slide
Jag har väl hunnit med några bandagar på power liksom ett antal jag känner med bra bantempo...power och power 2ct funkar utmärkt men har givetvis sina begränsningar.enhjuling skrev:2290572Jag pratade med nån om det där ang att många säger att Power inte duger för bana. Den jag pratade med var en tämligen insatt fd racerförare som trodde att överhettningen i de flesta fall berodde på att man sänkt trycket för mycket. Jag vurpade ju på Sviestad efter ett toksläpp och funderade på om det berodde på att jag sänkt trycket för mycket och därigenom överhettat däcket. Michelin rekommenderar ju 2.5/2.9 för gatan så hur kan man egentligen veta hur mycket man skall sänka eller om man öht skall sänka trycket inför en bandag? Mäta tempen på däcket kanske...
Jo det blir nog att bikta sig för banguden å inse att det inte är en spargris hobby man har...racetech eller Supercorsa pro åker nog på till nästa kullekörning... Har på känn att jag skall lägga ned min korta men upphetsande sladdkarriärEskilsson skrev:2290686![]()
Har för mig att vi har haft den här diskutionen förut
![]()
Vist är det skönt att kunna säga "vad va det jag sa"![]()
Kul att det gick bra i alla fall, och du inte slog på rumpan.
Men helt klart såg det jävligt tufft ut![]()
Aaron skrev:2290704TrigGarry Happy McCoy!
Är det sant att du är sladdbarn?
Vad jag har hört så ska man inte sänka trycket i Pilot Power lika mycket som i många andra däck (aldrig under 2.3) pga två orsaker,
dels har det rätt mjuka sidor som gör att det flexar mycket (= blir varmt), dels för att det är kolfiber/kevlar-stomme (minns inte vilket) och därför inte leder värme ut i fälgen lika mycket som om det vore stål (låter lite osannolikt men va f..).
Erkänn att du åt när du skrev detta inläggNalken skrev:2290794Coolt!![]()
Första låten går texten - I belive i can slide!
TinaTjejen skrev:2290512Mama Mia!!
Nu fattar jag varför ni packa å drog så tidigt. (ni brukar ju inte va dom som är dom annars)
CBR_Falun skrev:2290630Waldo's People - U drive me crazy
Fullkornspasta med köttfärsås, jag växer fortfarande ok?Triggerhappy skrev:2292159
Erkänn att du åt när du skrev detta inlägg![]()
Ställ in formatet på WIDE på putfile så ser det "rätt" ut.
Ja, tro fan att läskighetsfaktorn är större än coolhetsfaktorn just i ögonblicket det skerTrinity skrev:2292193Ja, nu vet man iallafall hur ett släpp känns![]()
Kände mig ju lite som Mc Coy jag osså dåra![]()
Lite coolt men väldigt läskigt och f-n så tråkigt att behöva packa ihop pga däck som inte grejar värmen, men man lär sig av erfarenheten och annat däck lär det bli till nästa körningFöresten kanske din vovve kan lära vår lilla plutt hur man beter sig i depån (att det inte är farligt) som skall på bandagspremiär snart
![]()
TinaTjejen skrev:2292929Ja, tro fan att läskighetsfaktorn är större än coolhetsfaktorn just i ögonblicket det sker
ÅÅÅ, har ni fått en plutt!?
Min hund älskar pluttar så han hjälper nog gärna till med barnpassningen![]()
Men va gör du Trigger. Är det motardträning?Triggerhappy skrev:2290290Gubbe på kladdiga däck...
Ställ in formatet på WIDE på putfile så ser det "rätt" ut.
MrRoadSnail skrev:2290435Det är därför man kör 600 ..![]()
De som tror att sånt där inte kan hända på en 600, har förmodligen inte använt gasen fullt ut.Mr Helmut skrev:2290540...2ct är ju ändå mjukare än vanliga power, tur man inte åker 1000![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |