Slödder

Status
Ej öppen för fler svar.
ah17 skrev:
Vad är problemet hos er?

Förnekar ni att klädsel och bemötande hör ihop?

Ni måste vara proppfulla av vänsterpropaganda om ni inbillar er motsatsen.
Inte alls, jag bara undrar vad som är horaktigt med kort kjol?!
Vakna grabben, vi lever på 2000-talet.

ah17 skrev:
Om jag klär mig som en hora kommer folk att......
Normupplösning?? :va
Vem är "folk"? Rätt ord för dig är: "Jag". Nu är vi väl eniga om att det inte är ditt fel/ansvar att du har den synen på dina medmänniskor, det beror ju på invandringen.
Så: Dj-a Muhammed för att du tycker att tjejer som klär sig på ett speciellt sätt är horor.
Nu ska man ju inte bara gnälla, jag har ett förslag på lösning: Tvinga alla tjejer att bära burka så att AH 17 och alla talibaner slipper att frestas!

Markus skrev:
Är ordet, företeelsen eller både och obekant?

Vilken norm är det som håller på att upplösas!? Jag trodde inte "normer" var något statiskt. Vilken norm är det ni vill få åter? Finns det något uppskattat årtal då denna "norm" faktiskt fortfarande rådde och inte hade blivit upplöst?
1933, 1939, 1942, 1712, 1644?

korvgubbe skrev:
Vilken norm är det som håller på att upplösas!? Jag trodde inte "normer" var något statiskt. Vilken norm är det ni vill få åter? Finns det något uppskattat årtal då denna "norm" faktiskt fortfarande rådde och inte hade blivit upplöst?
1933, 1939, 1942, 1712, 1644?

Du frågar mycket idag.

:banana

Markus skrev:
Är ordet, företeelsen eller både och obekant?
Vill du tar jag mer än gärna en debatt om det, men då får du och AH 17 börja med att bestämma om "normupplösning" är ett politiskt ord från ex SD eller något som har med sociologi eller socialpsykologi att göra.
Så börja lite i linje med Korvgubbes förlag med att definier vilka normer som löses upp, vilka andra som kommer istället (för det utgår jag från att ni inser att det måste ske!) och hur en minoritet påverkar majoritetens förmåga att styra normer. Vill du har jag referenser så slipper du komma med den repliken! :pannkyss

bonny skrev:
Vill du tar jag mer än gärna en debatt om det...

Vet du, det har jag litet eller inget behov utav.
Både du och korvgubbe vet att på 70-talet var det inte okej att gruppvåldta en tjej, och på 80-talet var det inte okej att stampa någon i huvudet och på 90-talet var det inte okej att råna handikappade, dvs företeelser som är vardagsmat nowadays.
Jag förstår att ni hellre diskuterar årtal än faktiska problem.

ah17 skrev:
Vad är problemet hos er?

Förnekar ni att klädsel och bemötande hör ihop?

Ni måste vara proppfulla av vänsterpropaganda om ni inbillar er motsatsen.
Självklart finns det en koppling mellan klädsel och bemötande, men knappast till den grad du drar det hela.
Vem bestämmer vad som är "hora-aktig" klädsel? och vad ger nån annan rätt att utnyttja en person som klär sig utmanande?
Lämna stenåldern och kom in i matchen.

/N

isse skrev:
Vem bestämmer vad som är "hora-aktig" klädsel?

Marknaden, som alltid. :tummenupp
Kolla in en bordell eller ett horkvarter eller till och med en rutten rulle med Richard Gere och Juli Roberts om du är tveksam.

Markus skrev:
Marknaden, som alltid. :tummenupp
Kolla in en bordell eller ett horkvarter eller till och med en rutten rulle med Richard Gere och Juli Roberts om du är tveksam.
Skillnaden mellan det du beskriver och det J-Lo har på sig när hon går längs röda mattan är hårfin, om inte obefintlig. Och för att ta död på klädfrågan så ska väl en kvinna kunna gå naken på gatan utan att riskera att bli våldtagen?

/N

isse skrev:
Skillnaden mellan det du beskriver och det J-Lo har på sig när hon går längs röda mattan är hårfin, om inte obefintlig.

Ja, det säger en del om hennes (dåliga) smak. Jag tror inte jag får kalla henne det jag vill, men hon är som white trash fast från exotiska sydamerika. :)

isse skrev:
Och för att ta död på klädfrågan så ska väl en kvinna kunna gå naken på gatan utan att riskera att bli våldtagen?

/N

Ja, det kan man tycka. Det är däremot inte det samma som att inte bli förvånad när en brud som är billigt klädd åker svarttaxi med två skinnjackskillar* råkar illa ut. Lika lite som jag skulle bli förvånad om en SD:are åkte på en snyting när han delade ut flygblad i Rinkeby. Verkligheten kommer inte anpassa sig till fullo efter dig eller mig eller J-Lo's wannabees, jag tror var och en måste anpassa sig till verkligheten istället.

*=axelklaffar

Last edited:
Markus skrev:
Ja, det säger en del om hennes (dåliga) smak. Jag tror inte jag får kalla henne det jag vill, men hon är som white trash fast från exotiska sydamerika. :)
J-Lo var bara ett exempel, du kan ta vilken kändis som helst, vare sig i USA eller andra länder. Vad du sen tycker om deras stil känns orelevant, poängen var att det som för några år sen ansågs som "billig" klädsel nu är mode, och därmed är begreppet "billig" klädsel nu mer en fråga om tycke och smak från en människa till en annan.

Markus skrev:
Ja, det kan man tycka. Det är däremot inte det samma som att inte bli förvånad när en brud som är billigt klädd åker svarttaxi med två skinnjackskillar* råkar illa ut. Lika lite som jag skulle bli förvånad om en SD:are åkte på en snyting när han delade ut flygblad i Rinkeby. Verkligheten kommer inte anpassa sig till fullo efter dig eller mig eller J-Lo's wannabees, jag tror var och en måste anpassa sig till verkligheten istället.
Jag håller med dig om att man måste anpassa sig till verkligenheten och vara försiktig som ung kvinna i dagens samhälle, men det är fortfarande fördjävligt och hennes klädsel ska aldrig vara en förmildrande omständighet.

/N

isse skrev:
Jag håller med dig om att man måste anpassa sig till verkligenheten och vara försiktig som ung kvinna i dagens samhälle, men det är fortfarande fördjävligt och hennes klädsel ska aldrig vara en förmildrande omständighet.

Det är vi till fullo överens om.

ah17 skrev:
Om jag klär mig som en hora kommer folk att......

Hora = sälja sexuella tjänster.
Hur klär man sig då? Det går väl att sälja sex i vilka kläder som helst?

Våldtagen kan man bli oavsett klädsel. Det är inte kläderna som ska knullas.

Jag tror att promillehalten är mer avgörande än klädseln sena krognätter. Men framförallt tid och möjlighet för gärningsmannen...

Och vaddå NORMUPPLÖSNING??? :va Våldtäkt har funnits i alla tider. Någon norm att kvinnor och barn inte ska ofredas har aldrig någonsin efterlevts fullt ut någonstans i något samhälle... :3freak

Last edited:
Markus skrev:
En Markus som inte har behov av att debattera?? :confused:
Ska jag var ärlig tror jag snarare att det är bristande kunskap än bristande vilja, om inte undrar jag varför du drog igång med att undra vad det var jag inte förstod med begreppet "normupplösning", detta populära ord. Om ni inte vill debattera det så behöver ni ju inte använda det hela tiden. Du har tydligen en stolthet i att alltid svara på frågor, så varför inte fortsätta med det. :7peta
Så vad menar du med "normupplösning" och vilka krafter är det som driver det hela och hur kan en minoritet påverka dina normer. Är det verkligen invandrares fel att AH 17 tycker det är ok att våldta tjejer som klär sig på ett speciellt sätt eller inte anmäler hustrumisshandel i grannlägenheten? Har han då bara ansvar för sina goda handlingar och inte sina dåliga?
Handlar det om "normupplösning" när man på denna sidan kan läsa om hur man lurar biltullar, skattefifflar, kör för fort eller påhejar annan brosslighet? :va
Hoppsan! Helt klart en risk för filosofiska reflektioner! :pannkyss

Jag tror fortfarande att det ni pratar om är politisk propaganda som ni har fått från politiska sidor och som ni tror på för att det passar era åsikter.

bonny skrev:
Är det verkligen invandrares fel att AH 17 tycker det är ok att våldta tjejer som klär sig på ett speciellt sätt eller inte anmäler hustrumisshandel i grannlägenheten?.

Din läsförståelse kan bara bli bättre...

Markus skrev:
Både du och korvgubbe vet att på 70-talet var det inte okej att gruppvåldta en tjej, och på 80-talet var det inte okej att stampa någon i huvudet och på 90-talet var det inte okej att råna handikappade, dvs företeelser som är vardagsmat nowadays.

Bland det mest komiska hos multikulti-förespråkare är hur de skall få ihop multikulti-berikning och jämställdhet. Hyckleriets slår ständigt nya kullerbyttor...

:banana

Flamma77 skrev:
Och vaddå NORMUPPLÖSNING??? :va Våldtäkt har funnits i alla tider. Någon norm att kvinnor och barn inte ska ofredas har aldrig någonsin efterlevts fullt ut någonstans i något samhälle... :3freak

Nalin Pekgul delar inte din uppfattning. Har hon fel?

bonny skrev:
Ska jag var ärlig tror jag snarare att det är bristande kunskap än bristande vilja...

Ska jag vara ärlig tycker jag att du kan gå friskförklara någon sadistisk barnamördare, är det inte det du påstår vara din proffession?
Lögnare där. :lol

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...