slö skit

grott mongo skrev:
hej!! Har en ktm 640 som precis passerat 200 mil,har kört rätt lugnt med den under inkörning. blev övertalad att köpa denna under förevändning att den skulle vara så mycket vassare än min gamla tt 600. jag tycker den gick slött som original så jag böt ljuddämpare till en ktm sxc,böt nål och munstycken i förgasaren och böt även ut sidan till luftburken och slet loss sidan på förgasaren.skulle ut och börna men fan va besviken jag blev!!! värsta slöa skiten..har jag fel inställning kanske?? blir det inte bättre än så här så får jag nog byta hoj. tips tack! :död

säg inte så. Ska precis köpa en sån och vill ju inte ha nån slö skit, har haft en 98:a 620 sc innan men tröttnade totalt på att stå och kicka jämt. Sån skillnad kan det väl inte vara tycker man ju :va

Hade som sagt en -03, Har förmodligen inte hänt så mycket sedan dess med motorn. Det var absolut inga problem att dra upp den på bakan på tvåans växel och sedan köra alla växlar ut! Det jag hade gjort på min var ett helsystem, 170 munstycke och bortagning av luftstrypningen som sitter vid luftburken. Det vart riktigt stor skillnad mot original. Det som säljaren tyckte jag skulle köpa först och främst var en annan förgasare då den som sitter original är skit. Är den inte rappare än en TTR så skulle nog jag se över problemet. Den kanske får för mycket soppa,Luft eller för lite....Kollat stiftet?

Lycka till :tummenupp

grott mongo skrev:
Jag har 170 munstycke i och jag har slitit bort sidan på luftburken,inte förgasaren:) Jag valde en ktm att jag ville ha det där "monstervridet" på låga varv,men jag kan inte ens få upp den på bakan med fullgas på tvåan. Jag tycker att ktm är överreklamerat. Det enda jag tycker om ktm är att den ser frän ut,något att posera med på avenyn med :huvet får väl köpa en xjr 1300

det är ju det jag undrar över!! kan det vara så att det är så inihe---te felställt så jag klagar över fel saker!! Ventiler är nyställda (av återförsäljare) förgasare är även den inställd av omnämnd och jag har följt instruktioner som bifogats av försäljare av munstycken samt nål. Min trimning är inte alls fullskalig men man tycker ju att det skulle ge mer. Ktm(förutom fabriksräsers) är en pose-hoj,inget annat,isåfall

Men fortfarande varför har dom bytt nål? Den är knappt trimmad....

grott mongo skrev:
det är ju det jag undrar över!! kan det vara så att det är så inihe---te felställt så jag klagar över fel saker!! Ventiler är nyställda (av återförsäljare) förgasare är även den inställd av omnämnd och jag har följt instruktioner som bifogats av försäljare av munstycken samt nål. Min trimning är inte alls fullskalig men man tycker ju att det skulle ge mer. Ktm(förutom fabriksräsers) är en pose-hoj,inget annat,isåfall

grott mongo skrev:

Kolla upp ventilerna en gång till själv...Kolla stiftet och avläs bestyckningen på det, sen så kanske kammen har gjort sitt pga slarv med olje byten osv....en 640 är inte slö om allt är i sin ordning.

kollar upp allt detta men det handlar också om tillit. om jag lämnar in min hoj så ska den gå som utlovats.... Är mest sne på all "REKLAM" om ktm om det inte stämmer.. JaJa vi får väl se hur det blir när jag fått den justerad. Ha det bra alla som gett mig lite feedback :)

grott mongo skrev:
kollar upp allt detta men det handlar också om tillit. om jag lämnar in min hoj så ska den gå som utlovats.... Är mest sne på all "REKLAM" om ktm om det inte stämmer.. JaJa vi får väl se hur det blir när jag fått den justerad. Ha det bra alla som gett mig lite feedback :)

Hoppas det löser sig...Lycka till!

Dainese skrev:
Kolla upp ventilerna en gång till själv...Kolla stiftet och avläs bestyckningen på det, sen så kanske kammen har gjort sitt pga slarv med olje byten osv....en 640 är inte slö om allt är i sin ordning.

Den är fan skitslö i originalskick. Nu fick jag inte uppleva den i moddat skick och jag hoppas att det blir stor skillnad däremellan.

jag körde hem en helt original 640 lc4 -02 för nån dag sedan och den gick lätt upp på 2ans växel utan att rycka i styret eller att jucka på gasen, bara vrida till snabbt på rullen så reste den sig utan problem.. den toppa runt 180 också, så vet inte vad ni gnäller om att de ska vara slöa.. isåfall rekommenderar jag en bänkkörning... de 640 jag provat tycker jag har varit väldigt rappa för att ha så "långa" mellanrum mellan servicarna..

Klagar på vibrationer,ömm i häcken.. bla bla

Det är en stånka !

Jag körde 35 mil igår med min LC4:a i ett ryck och..

Jösse skrev:
Klagar på vibrationer,ömm i häcken.. bla bla

Det är en stånka !

Jag körde 35 mil igår med min LC4:a i ett ryck och..

ja jag har toura 50 mil enkel väg med min så all creds åt den men den kändes inte som den skulle, tro jag :va min var garanterat felinjusterad eller så var den helt enkelt slut.
men de vill jag inte heller tro pga att den toppa 175 (enligt mätarn) de va ganska bra.

Zana skrev:
Dom har typ tankat diesel eller nåt...

Ja en 640 är ju ingen supermaskin och med vakumförgasaren så är inte gasresponsen speciellt rapp,men att den skulle vara slöare än en gammal TT med 35 hk tror jag inte heller på.
Misstänker oxo att hojarna är strypta eller så behöver dom köras hårt ett tag så dom vaknar.
Tog 230 mil för min Duke att vakna. Och dom sista 140 fick den lida.
Har jag fel så lämna in dom eller byt med någon som oxo kör 640 så ni kan jämföra.

420 skrev:
eller byt med någon som oxo kör 640 så ni kan jämföra.

Eller hur, om ni tror att ni fått måndagsex, se till att hitta nån som kan låna ut sin för en repa...

Om vi säger så här, effekten som finns i min 660:i är väl tilltagen... Kan knappt fatta att servicetillfällerna ligger så långt emellan varandra...

Ktm´s reklam? Vad säger den då som är missvisande?

Med risk för nattmössesnack, att gämföra en tt600 med en ktm går väl fan inte för sig, det förstår väl vem som helst... Och fick ju med extrem lätthet upp den gamla trötta klx650´in jag hade innan... Så att den inte vill upp på bakan på tvåans växel tyder på extremt dålig gång i motorn eller helt enkelt skit bakom spakarna...
:arsele

grott mongo skrev:
Jag har 170 munstycke i och jag har slitit bort sidan på luftburken,inte förgasaren:) Jag valde en ktm att jag ville ha det där "monstervridet" på låga varv,men jag kan inte ens få upp den på bakan med fullgas på tvåan. Jag tycker att ktm är överreklamerat. Det enda jag tycker om ktm är att den ser frän ut,något att posera med på avenyn med :huvet får väl köpa en xjr 1300

Mmmm! skumt, jag fick minsann upp min på 2:an.
"Monstervridet" :va Köp en KTM 950 alt Highlandern om du nu ska ha vrid eller om du nu vill så kan du dreva ner hojen.

Finns ingen mening att klanka ner på KTM när du t.o.m säger att du inte ens får upp den på fullgas på 2:an :fatta!

grott mongo skrev:
Ktm(förutom fabriksräsers) är en pose-hoj,inget annat,isåfall

Ok! förklara då varför alla småglin skriker när de ska ha en motard att det är en husaberg de vill ha för den är så jävla gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym!

Posör? :va
Det är sådana personer som köper en massa godis och glider runt på stan stup i ett, vad är det som hindara dem från att pröva köra på bana alt Åland mfl?

det är fel på din hoj, du ska kunna få upp den på backan på 3an. Gunga, ryck o gas. 2an e det bara att gasa upp! Strypningen i luftboxen borttagen, ombestyckad o FP slipon har jag. Har du bytt lågfartsmunstycke lr luftmunstycket som sköter bottendraget?O lugna ner dig :pannkyss

grott mongo skrev:
Hmm. konstigt :va
Min går upp utan problem på tvåans växel! gäller bara att ha rätt varv så behöver man i ens rycka upp den :tungan
men som sagt ni har väll kört ett måndags ex

jag tippar på den mänskliga faktorn, förmodligen noobs som skaffat motard som första hoj, eller folk som aldrig kört 1 cylindrig 4takt förrut. Och så som jag upplevt 640 lc4, behövs de inte mycke teknik för att få upp den på slangen på 2an. 3an dock kan lite erfarenhet hjälpa till med gung o ryck teknik. Men nä folk som inte får upp den på 2an har förmodligen ingen högerarm...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025