slö skit

grott mongo

A-a-a-alkoholist javisst
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Ktm 625 smc
hej!! Har en ktm 640 som precis passerat 200 mil,har kört rätt lugnt med den under inkörning. blev övertalad att köpa denna under förevändning att den skulle vara så mycket vassare än min gamla tt 600. jag tycker den gick slött som original så jag böt ljuddämpare till en ktm sxc,böt nål och munstycken i förgasaren och böt även ut sidan till luftburken och slet loss sidan på förgasaren.skulle ut och börna men fan va besviken jag blev!!! värsta slöa skiten..har jag fel inställning kanske?? blir det inte bättre än så här så får jag nog byta hoj. tips tack! :död

Vettefan, men min 660:i är rent ut sagt brutal... Så fort det regnat får man handskas mycket försiktigt med rullen...

Körde i förrgår, förvånades över att varvet ökade så fort i 70km/h på typ fyran... Det var för att det var fukt på asfalten, bakhjulet spann på som fan...

Testade en 640:io för ett tag sen, och så förbaskat stor skillnad tror jag inte det ska vara...

Hoppas det ordnar sig, eller så är det bara du som hade högre förväntningar eller nåt...

edit: ok, det var nog snarare 50km/h, men vaffan, måste ju krydda historien lite! :banana

Jag provkörde en KTM 600 -04 Minns inte precis vilken modell det var..
Trodde det skulle vara bra skjuts i den, men icke. :confused:
Den har inte en chans mot min Yamaha TT600 -91 :yoparty

Blev helförvånad

Haha ni är roliga. Ni har troligtvis haft en strypt skapelse mellan benen...

Ktm Lc4

Hej,

trodde precis som du att KTM LC4 skulle gå bra. Körde vid tidpunkten för LC4-provkörning en Cagiva W16 600 som enligt pappret ska ha 34hkr :va . Tänkte att "nu jävlar får man akta sig med gasrullen!". Men ack vad man bedrog sig. Den var t.o.m. slöare :confused: ! Pratade med försäljaren om att jag ville köra en ostrypt, men det var den ju sa han förvånat... Vid frågan om han hade nåt piggare plockade han fram en 660SMC. Varvade mkt bättre men var fortfarande långt ifrån så rask som man trodde. Dessutom var det så grymma vibbar att jag tror hela kroppen domnat av på 5min :huvet . Förstår inte folk som kan köra en sån ärligt talat! Oj, sa jag nåt dumt nu..? :D

Det var vid denna tidpunkt jag helt gav upp tanken på offroad, köpte Husaberg o började med enduro, nåt jag aldrig ångrat :banana !

Last edited:
640 ,sitter det inte vaccumbegränsning på dom ?

Slit kontakten på förgasaren.

Sen är 640 pigg,drog med Plyschbjörn här på forumet så sent som i torsdags,den gick fint.

En sak till! Jag har även märkt att ktm,en saknar helt vrid på låga varv om man jämför med tex japanska offroads. köpte juh en sxc dämpare för mer vrid på låga varv.Min gamla 600 hade mer vrid och var då inte lika avstrypt (effektljuddämpare,huvudmunstycke) :confused:

grott mongo skrev:
En sak till! Jag har även märkt att ktm,en saknar helt vrid på låga varv om man jämför med tex japanska offroads. köpte juh en sxc dämpare för mer vrid på låga varv.Min gamla 600 hade mer vrid och var då inte lika avstrypt (effektljuddämpare,huvudmunstycke) :confused:

Där emot det kan jag hålla med om,min TTR har mer botten än gummas Duke,dock har ju Duken mer på toppen.

Edit: Hey Mongo :hihi

Häng på ut och kör idag Nödinge,Macdonalds vid 1300,ett par KTM:er skall med.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Där emot det kan jag hålla med om,min TTR har mer botten än gummas Duke,dock har ju Duken mer på toppen.

Var sitter kontakten du nämnde? Det är den som gör att man inte kan dra fullgas,va? Är det bara att dra isär lr?

grott mongo skrev:
Var sitter kontakten du nämnde? Det är den som gör att man inte kan dra fullgas,va? Är det bara att dra isär lr?

Japp sitter en kontakt på förgasaren,dra isär/koppla ur så skall det bli lite rappare.

Finns säkert en 500 trådar om det,sök på avstrypa LC4.

Läs min edit ovan.

Typ denna :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16693&highlight=avstrypning

Eller denna.

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html

Bilder:
http://www.monomaniacs.nl/mm/ttt/eps/

Last edited:
Långa farbron skrev:
Japp sitter en kontakt på förgasaren,dra isär/koppla ur så skall det bli lite rappare.

Finns säkert en 500 trådar om det,sök på avstrypa LC4.

Läs min edit ovan.

Typ denna :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=16693&highlight=avstrypning

Eller denna.

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html

Hade gärna hängt på o åkt idag men hinner inte :huvet Kompisen fyller 25 och vi ska förbereda en överraskning åt han i eftermiddag. Ska dock ut imorgon med grannen och hans 4-hjuling!!! Vilken syn det kommer att bli. :hihi Ha det så kul idag :)

Jag tyckte samma sak om den 640 jag provade med 600 mil på mätaren. Trevlig hoj men inte rapp.

Byt till något lite mer häftgt helsystem och en annan förknasare så blir den nog bra mycket trevligare! Hade en -03 och bytte avgas och mynstycke och den vart bra mycket trevligare än den var innan. Men det är ju fortfarande ingen tävlingsmaskinsmonter, men jag har heller aldrig hört att den marknadsförs så!

Mvh Petter

Vad har du för munstycke i? Och varför har du bytt nål? Vad är det du har slitit loss på sidan av förgasaren?????

//Petter
grott mongo skrev:
hej!! Har en ktm 640 som precis passerat 200 mil,har kört rätt lugnt med den under inkörning. blev övertalad att köpa denna under förevändning att den skulle vara så mycket vassare än min gamla tt 600. jag tycker den gick slött som original så jag böt ljuddämpare till en ktm sxc,böt nål och munstycken i förgasaren och böt även ut sidan till luftburken och slet loss sidan på förgasaren.skulle ut och börna men fan va besviken jag blev!!! värsta slöa skiten..har jag fel inställning kanske?? blir det inte bättre än så här så får jag nog byta hoj. tips tack! :död

tyckte inte heller om min gammla 640..tycker min xr känns piggare fast den e oså lite mer nerdrevad.
men den e helt orginal.
ktm,n hade alla standard trimmgrejer o fixningar o doningar.

men nu märkte jag att min 600 e slö ändå enär jag var ute med en polare som hade en gamyamma 400f..
den gick tokbra mot min xr.
går nog o få 640 o gå bra men nja nej tack.
ev en 660 i framtiden :tummenupp

Jag har 170 munstycke i och jag har slitit bort sidan på luftburken,inte förgasaren:) Jag valde en ktm att jag ville ha det där "monstervridet" på låga varv,men jag kan inte ens få upp den på bakan med fullgas på tvåan. Jag tycker att ktm är överreklamerat. Det enda jag tycker om ktm är att den ser frän ut,något att posera med på avenyn med :huvet får väl köpa en xjr 1300

grott mongo skrev:
Jag har 170 munstycke i och jag har slitit bort sidan på luftburken,inte förgasaren:) Jag valde en ktm att jag ville ha det där "monstervridet" på låga varv,men jag kan inte ens få upp den på bakan med fullgas på tvåan. Jag tycker att ktm är överreklamerat. Det enda jag tycker om ktm är att den ser frän ut,något att posera med på avenyn med :huvet får väl köpa en xjr 1300

min gick heller aldrig upp på 2an :(
vi fick nog måndagsexemplar :hihi

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm