korvgubbe skrev:
...Lathet? Du tycker inte man ska skicka ut förslag på remiss t.ex. Politker kan inte veta ALLT. Därför låter man berörda instannser vara med och uttala sig. Förutom detta måste alla formuleringar i lagförslag och annat vara väl genomtänkta eftersom en felkonstruerad mening kan få en lag att bli helt meningslös...
.
Serriöst, det verkar nästan som att du håller politikerna om ryggen.
Jag har sagt vad jag tycker och det var vad JAG tycker, MIN åsikt, sen får ni tycka vad ni vill! och tror du att jag är så korkad att ja tror på allt som står i tidningar eller? då hoppas jag verkligen att du får rätt om dina älskade politiker, du kanske rent av borde gifta dig med mona sahlin??
Ingen kan veta allt, men jag håller mig iallafall välinformerad och uppdaterad när jag är på mitt jobb, jag ver inte hur det är med er andra. men jag tycker faktiskt att en politiker borde göra det samma. Dessutom har dom fan så mycket mer folk som håller dom informerade än vad jag har, så kom inte så säg att det är synd om dom för att dom inte kan veta allt....men du har rätt, jag tycker synd om dom för att dom vet så lite
Att politiker har klarat sig så länge beror på att det först och främst är svårt att komma åt dom, sen på att Sverige inte är som frankrike och revolterar hela tiden.
och jag sa ALDRIG att allt i regeringen var dåligt, men att politikerna är väldigt dåliga på att sköta sitt jobb! TYCKER jag....
Och angående Citatet så vill jag få fram att även om dom är genomtänkta så formulerar dom sig heltfel och ingen vanlig svensson skulle fatta det dom skrivit och därför kan dom slingra sig hur dom vill! och detta medför att även genomtänkta lagar blir SKIT när dom väl ska användas eftersom dom visst inte var så genomtänkta att dom formulerades rätt!