Slängde kolfibergixxern och köpte ny hoj!!

sandstream skrev:
2115176 Hoppas vi träffas på Midlanda i år så ska du få se vad en gammal Suzuki 05 går för mot din 06:a :tungan :D

Ja, det är VERKLIGEN en riktig gammal örn som du kör omkring med...:rolleyes: :tungan

Niklasinorr skrev:
2114962 Körde min -06:a i fredags för första gången, säjer bara *FUCK* vad den går, mycket rolig cykel :tummenupp

Men nu måste du byta nick... :)
Så du är nöjd med 06:an, det kommer jag också bli SNART :) hade en 05:a men den stals tyvärr :huvet
jag ska hämta ut min 06:a förhoppningsvis nästa vecka väntar på ett par acrapovic, här är en bild på hur hojen kommer se ut
http://www.sportbikez.net/picture/18981

Fan va najs polarn... Du va för sugen på min svarta ninja helt enkelt... Först hänger du efter 2 jobb sen köper du "likadan" hoj som mig, snart blir det la abt för dig också!!! haha....

sjyst hoj hur som helst!

Robert 73 skrev:
2116961 Så du är nöjd med 06:an, det kommer jag också bli SNART :) hade en 05:a men den stals tyvärr :huvet
jag ska hämta ut min 06:a förhoppningsvis nästa vecka väntar på ett par acrapovic, här är en bild på hur hojen kommer se ut

Precis så kommer min att se ut, förutom att den är svart. Nummerplåtshållaren är redan fixad, blir j-kligt bra när man inte behöver kladda med miniblinkers och annat dritt...Akrapipor kommer förhoppningsvis snart.

Jag körde förresteb CBR1000 i två år, en mycket fin hoj för övrigt, stark och snabb...men Kawan känns som en racehoj, stum i fjädringen, liten, lätt att kasta omkring och ett jefla tryck i motorn, skall bli helskoj att prova den på banan...

Jag provsatt -06:ans CBR häromdagen, den kändes också fin men den känns precis lika tung och mjuk i fjädringen som -04:an, men den känns säkert bättre än -04:an att köra.

Och ja, det är väldigt liten skillnad mellan senaste generationen 1000 kubikare, det skiljer inte mycket med en snabb förare bakom styret, alla går i princip lika fort... Men! Det är VÄLDIGT stor skillnad på känslan i att köra dom, jag har provat alla dom senaste generationens cyklar och det är olika hojar, helt klart, mycket större skillnad än vad tidtagaruret visar...

Kul att jag inte är ensam om att gilla nya hojen, Gixxern såldes med en tår i ögat..inge kul att se den rulla iväg ifrån mig. Hade jag inte råkat se denna annonsen av misstag på blocket så hade det blivit en Gixxer 1000 -03. Gixxer i all ära men det känns dock lite roligare att byta till nåt som skiljer sig lite mer från min förra hoj :).

hållundan skrev:
2116478 Fy fan. Hädare!

Jävlar va fin den var. Får du lägre premie än 750n nu eller? Det måste du få!

Lägre premie med 40hk extra jämfört med 750:n...I wish :huvet. Diffar dock bara 100kr/mån så jag får la vara nöjd :tungan

Sundance Kid skrev:
2117035 Fan va najs polarn... Du va för sugen på min svarta ninja helt enkelt... Först hänger du efter 2 jobb sen köper du "likadan" hoj som mig, snart blir det la abt för dig också!!! haha....

sjyst hoj hur som helst!

Muahaha, du kan få prova sen när jag hämtat hem den så komemr du se att det inte är mycket som är samma som din gammelninja :tungan. Angående jobben har jag dock ingen förklaring..hrm, tack :)

EDIT: Om jag fattat det hela rätt så sitter det ingen styrdämpare orginal på ZX-10:an? Låter nästan lite för farligt för mig :va

Last edited:
Pinky skrev:
EDIT: Om jag fattat det hela rätt så sitter det ingen styrdämpare orginal på ZX-10:an? Låter nästan lite för farligt för mig :va

Jo, det är lite märkligt, den borde ha haft en dämpare, -06:an behöver det inte i standardläge, den är klippstadig. Men om man börjar fibbla med ridehigh justeringen och ställer om fjädringen, större bakdrev kanske som kortar hjulbasen osv så är det nog bra med en styrdämpare även på -06:an:tummenupp

Det man bör känna till är att Öhlinsstyrdämparen som sitter original på 10:an är mycket mjukare än en eftermarknadsöhlinare, en "riktig" Öhlinare i sitt hårdaste läge gör att styret knappt går att svänga. Om man vill så tror jag att man kan byta innanmätet i den och shimsa om den till racespecifikationer, jag tror inte att det är så fasligt dyrt...

Niklasinorr skrev:
2117822
Det man bör känna till är att Öhlinsstyrdämparen som sitter original på 10:an är mycket mjukare än en eftermarknadsöhlinare, en "riktig" Öhlinare i sitt hårdaste läge gör att styret knappt går att svänga.

Endast på -06:an va? Tack för svaret :)

Bara att grattulera till den nya hojen å tacka för att du slängde den gamla på mig :banana

Zx10an är en ursinnigt härlig maskin som jag provat med skräckblandad förtjusning, ta det lite varligt med gasen bara så e det en superhoj :tummenupp

Jag tycker dock att den gamla suckan går mer än tillräckligt för mina behov riktigt bra pisk i den men framförallt ljudet är underbart :)

Var köper man kolfiberkåpor ifrån och till vilket pris?

Är lite sugen på det men det låter ju s om en dyr hstoria.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back