Alltså.. det finns många trådar om skydd här och så.. men jag blir bara mer och mer förvirrad..
Är ute efter att köpa skydd i en mellanklass och inte bästa som finns, men oftast skrivs det att "detta skyddet är bäst" eller "detta är skräp" och behöver alltså tips om svensson-skydd.. Vad är en rimlig skyddnivå?
Ska bara rulla omkring på vägarna i normala bil-farter (lagligt+10).. Behövs exempelvis skyddsväst som även skyddar framsidan/axelskydd, eller är detta mer för sådana som kör bana/cross?
Mest hjälp behöver jag angående mc-stövlar och ryggskydd..
Är ute efter att köpa skydd i en mellanklass och inte bästa som finns, men oftast skrivs det att "detta skyddet är bäst" eller "detta är skräp" och behöver alltså tips om svensson-skydd.. Vad är en rimlig skyddnivå?
Ska bara rulla omkring på vägarna i normala bil-farter (lagligt+10).. Behövs exempelvis skyddsväst som även skyddar framsidan/axelskydd, eller är detta mer för sådana som kör bana/cross?
Mest hjälp behöver jag angående mc-stövlar och ryggskydd..

Skydden skall ej röra sig med fartvinden utan dom ska sitt över axlarna och knappt röra sig alls. Allvädersjackor är oftast inte superbra som skydd, dom ger ett bättre skydd än vad en vinterjacka ger i och med att dom är lite mer slittåliga och med skydden men det brukar sägas att dom inte går att jämföra med skinnjackor/skinnställ. Allvädersjacka är bra att ha om du är ute och kör när det är regn och dis, huvuduppgiften för dessa är att skydda mot blött väder och vind sedan att skydda föraren vid en eventuell vurpa