Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Jag har haft passagerare några gånger utan kompletta skydd. Anledningen är enkel, jag har bara min egen utrustning (är ensamstående) och de som åkt med har inte haft egen utrustning då de inte haft mc eller någon nära med mc. Ibland har det gått att låna ihop utrustning men annars har det blivit till att leta upp så "grova" kläder som möjligt. Att de har en egen bra passande hjälm är dock ett måste.
Har man någon som ofta åker med, till exempel flickvän/pojkvän/sambo är det en självklarhet att man köper riktig utrustning åt dem. Men att hålla utrustning hemma när man inte vet vem som eventuellt kommer att åka bakpå funkar inte.
Jag brukar åka extremt defensivt när jag har någon bakpå, oavsett om de har fullgott skydd eller inte.
Har man någon som ofta åker med, till exempel flickvän/pojkvän/sambo är det en självklarhet att man köper riktig utrustning åt dem. Men att hålla utrustning hemma när man inte vet vem som eventuellt kommer att åka bakpå funkar inte.
Jag brukar åka extremt defensivt när jag har någon bakpå, oavsett om de har fullgott skydd eller inte.

jag själv tänkte glida i jeens och en mc jacka hjälm å båda ska ju ha handskar såklart. Verkar de dummt? (jävligt varmt idag också)