Skummt fel Måste ha hjälp:(

Hej!!

Nu har hojen startats, den va tät som vanligt när den inte va igång men sedan när man har haft den i gång ca 1 min och sen stänger av den så börjar det flöda. Det är som det vore ett tryck i flotörerna, man ser hur den trycker ut sig bensin puff puff fast mkt svaga puffar :) Kan det va nå med vevusventilation? man tycker inte det för det har ju inte så mkt med förg att göra. hmm det är så jäkla konstigt fel man börjar ge upp. Ge många tips så man får igång tanklarna igen.

Mvh Tomas tack
 
Har du frågat de som hänger på zx6r tråden? nån måste ju kunna hjälpa dig. brukar ju finnas en hel del duktigt folk här.
 
Sitter dränslangarna rätt så du inte får hävert?
 
jag la in min tråd i zx6r tråden. 3 cl. menar du dräneringsslangar?

Mvh Tomas
 
Last edited:
Nu är hojen fixad :) det var övertryck i flotörhusenvilket gjorde att flotörerna trycktes ner i bensinen, dvs att nålventilen stod öppen. vi drog ut pluggen till drängerings burken vid sidan på hojen på vänster sida. Det är ju nå annat lurt igentligen för pluggen ska ju sitta där. Vi komm fram till felet genom att sätta 4 st slangar från dräneringen till flotörerna, så vi kunde så flotörnivån. Vi ordnade helt enkelt en ventilation till flotörhusena. det är så krångligt så jag orkar inte förklara allt :)

Tack Tack för hjälpen
 
Kul kul att det ordnade sig! M.a.o var det vakuumstyrningen som in fungerade som den skulle.....?
 
Fick du tillbaka alla pengar från meken som inte klarade av att fixa felet?
Ps Man skall göra allt själv... Dels blir det oftast bättre och dels lär man sig något på vägen ;)

Nu är hojen fixad :) det var övertryck i flotörhusenvilket gjorde att flotörerna trycktes ner i bensinen, dvs att nålventilen stod öppen. vi drog ut pluggen till drängerings burken vid sidan på hojen på vänster sida. Det är ju nå annat lurt igentligen för pluggen ska ju sitta där. Vi komm fram till felet genom att sätta 4 st slangar från dräneringen till flotörerna, så vi kunde så flotörnivån. Vi ordnade helt enkelt en ventilation till flotörhusena. det är så krångligt så jag orkar inte förklara allt :)

Tack Tack för hjälpen
 
Ja det är så j*vla skönt :) ja det är nå lurt med vakum,tryck som är nå vajsing med. Men det känns ingen skilnad på hojen när jag löste det med det enklaste genom att föra ut trycket genom att dra ur pluggen:tungan .
Richo ja precis :tummenupp nja dom tog betalt för lite tändstift och så ,men inge arbete. ja man ska hålla på själv. Kan bestämmt säga att jag och kommpisen är minsk lika bra som mekarna:)

Tack allihop
 
Japp gott att du fick ordning på den. Det var något sånt jag tänkte när jag skrev dränslangarna. Ursäkta otydligheten. Trevlig Sommar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top