Varför hållar han in gasen när han startar hojen? Om den redan är sur blir inte bättre med mera gas.
Ja du man kan undra, den surar ju bara ner sig mera.
På min motor fick jag inte röra gassen för då vägra den starta men utan gass så starta den på ca 0.4 - 1sek, samma ögonblick som jag nudda startknappen smal den igång, förutsatt att de fanns soppa i förknasarna
Endast 7 stift körde jag oftast men i bland provade jag med 8, med 8 fungera den bra så länge man hade igång den o körde på högre varv, sura ner sig så fort jag körde på lägre men med 7 stiftet botade jag den symtomen, vist den kunde sura ner sig en då men inte lika lätt.
165 huvudmunstycke satt de i min förgasare o nålen i mittersta läget, luftskruven prova jag mellan 3.5-5.5 varv ut.
Honda CR250R va min motor, 37mm keihin flatslide förgasare.
Gör fruktansvärt mycke i vilket läge tändningsplattan står okså just i startögonblicket.
Min gick som ett troll när man väl fick igång den, bra drag på låga varv o max varva den till utan problem men ändå så bråkade den med att sura ner sig på lägre varv o svårstartad.
Mina reeds hollde tätt bra, men jag vet att den kan bli svårstartad om dom inte holler tätt.
ååå fan jag har köpt 7 stift i dag, ska testa så fort det bli morgon

hoppas på bättre resultat,fast mc verkstaden gnällde på mej att jag inte skulle ha 7stift
men jag kör mycket låg fart,(enduro)så att det kanske behöver 7
det med tänd plattan vet jag inget om men såg i manual att det fanns makeringar på delarna så man änkelt kunde kolla om det står rätt, läste vidare att den inte skulle stå i annat läge än makerat så man utgår ju i från att allt är rätt[/QUOTE]
Ja jag förstår dom att dom kan gnälla lite, på en 250 så rekomenderas 8 stift o på en 500a 7 stift, men de e ju från maskin till maskin ju, man får elt enkelt prova sig fram, gör mycke hur man kör okså, till 250 så kan du använda 7 stift om du kör lugnare o stressar den i bland, men 8 stift e mer till hårdkörning, sen kan man kolla på t-stift färgen okså om de e sotigt eller vitt eller kanelbrunt då vet man vilken smörning den får.
Tänkte mest på om nån annan ägare innan dig hade pillat på tändplattan eller du själv har ändrat den, men e den där den ska vara sen den va ny så ska de fungera oftast.