Skriv-vad-du-vill-tråden

Svininfluensan? Både för dig och hojjen?

Skönt att du känner dig bättre nu iallafall. :tummenupp

Nja, misstänker att det inte är svininfluensan... men något var det i alla fall.

Vad gäller hojen så misstänker jag ett lite halvt dåligt underhållet batteri nu under sensommaren/hösten och sen väldigt kalla nätter som orsak.

Vill åsså vara hemma men dock minus magont och huvudvärk... :(

Känslig hoj.. :va
Har du inget larm på den så borde det ju inte vara nåt som drar ur batteriet..
Kanske börjar bli dåligt? Tjöp en C-tek eller dylik bara... Allt annat gör skit av batteriet... Men det vet du säkert redan..

Mmm, magont är ingen höjdare... så försöker man få lite sympati där hemma men det går inte så bra... får bara höra nåt mumlande om molande mensvärk eller nåt sånt skit. :gnissla

Tror jag "kört slut" på batteriet med att ta den till jobbet lite många dagar utan några längre körningar... har trots allt bara 2km till jobbet. Men trodde att de 49milen som det blev i lördags borde har kirrat det men det får bli en c-tek idag istället. Någon modell man skall hålla sig ifrån?

Mmm, magont är ingen höjdare... så försöker man få lite sympati där hemma men det går inte så bra... får bara höra nåt mumlande om molande mensvärk eller nåt sånt skit. :gnissla

Tror jag "kört slut" på batteriet med att ta den till jobbet lite många dagar utan några längre körningar... har trots allt bara 2km till jobbet. Men trodde att de 49milen som det blev i lördags borde har kirrat det men det får bli en c-tek idag istället. Någon modell man skall hålla sig ifrån?

Eeeeh jo, 49 mil borde ju ha fyllt det, tror nog att herrns batteri börjar bli lite dåligt... :(

Näe, alla C-tek är samma likadana... Beror mest på om du ska kunna ladda bilen också... Då måste man ha modell större...
Bilia hade tydligen nåt erbjudande förra veckan om en större C-tek för 1000lappen hade kostat 1500... Farsan gaggade nåt om det iaf...

Det är dock overkill om du bara ska ladda hojen... Se till att få med snabbkopplingen till batteriet så kan du ladda den enkelt utan att behöva öppna nåt... Bara hänga ut kontakten nånstans och så fort du vill ladda så
kopplar du bara in kontakten i hojen så är det klart..

Last edited:
Eeeeh jo, 49 mil borde ju ha fyllt det, tror nog att herrns batteri börjar bli lite dåligt... :(

Näe, alla C-tek är samma likadana... Beror mest på om du ska kunna ladda bilen också... Då måste man ha modell större...
Bilia hade tydligen nåt erbjudande förra veckan om en större C-tek för 1000lappen hade kostat 1500... Farsan gaggade nåt om det iaf...

Det är dock overkill om du bara ska ladda hojen... Se till att få med snabbkopplingen till batteriet så kan du ladda den enkelt utan att behöva öppna nåt... Bara hänga ut kontakten nånstans och så fort du vill ladda så
kopplar du bara in kontakten i hojen så är det klart..

Ok dokey... då har jag nog hittat vad jag skall ha, bara hitta bra pris på den också.
Det får bli en XS3600 tror jag bestämt...

Last edited:
Ok dokey... då har jag nog hittat vad jag skall ha, bara hitta bra pris på den också.
Det får bli en XS3600 tror jag bestämt...

För jefla smidig liten kabel dom har C-tek, koppade på både min och A. hoj.
Gömd under sadeln som lätt pillas ut vid laddtilfället.:tummenupp

Jaföfan! Nu ska jag dessutom snart till läkaren för migränutredning och hämta ut dyra mediciner. :yoparty

Jo det är ju jefla mycket :yoparty på att hämta ut dyra meduciner..
Såvida man inte har frikort på dom då men det är väl rätt mycket cash
man ska ut med innan det kickar igång va??

Funderar på att göra något mer permanent med den där snabbkopplingskabeln... så som man gör med motorvärmare på bilar.

Finns cigguttag på biltema med gummiplopp så den tål vatten..
Båtsidan om jag inte missminner mig...

Finns cigguttag på biltema med gummiplopp så den tål vatten..
Båtsidan om jag inte missminner mig...

Det är ju faktiskt en tanke, då kan jag ju använda det för att ladda eventuell navigator då jag inte använder den till att ladda hojen... hmm, får fundera lite nu hur jag skall göra det slutligen.

Det är ju faktiskt en tanke, då kan jag ju använda det för att ladda eventuell navigator då jag inte använder den till att ladda hojen... hmm, får fundera lite nu hur jag skall göra det slutligen.

Kom på en sak ang. cigguttaget... Tänkte efter att jag skrivit..
Skulle jag vara du så skulle jag kolla på Elfa el. dylik site efter mindre vattentäta kontakter, för ett hål för en ciggkontakt borde ju vara nånstans runt 15mm, det är rätt onödigt eftersom du kommer skicka max 1-1.5A genom den.. Cigguttaget kan du skicka iaf 10 amp genom om inte mer...
Så satsa på nåt litet så syns det mindre...

Jo det är ju jefla mycket :yoparty på att hämta ut dyra meduciner..
Såvida man inte har frikort på dom då men det är väl rätt mycket cash
man ska ut med innan det kickar igång va??

Tja jag har frikort som täcker läkarbesöket iallafall men medicinerna är det nog bara att blunda när jag knappar in koden så jag slipper se summan jag lägger ut. D:

Kom på en sak ang. cigguttaget... Tänkte efter att jag skrivit..
Skulle jag vara du så skulle jag kolla på Elfa el. dylik site efter mindre vattentäta kontakter, för ett hål för en ciggkontakt borde ju vara nånstans runt 15mm, det är rätt onödigt eftersom du kommer skicka max 1-1.5A genom den.. Cigguttaget kan du skicka iaf 10 amp genom om inte mer...
Så satsa på nåt litet så syns det mindre...

Bra tanke, men det går alltid att gömma ett cigguttag... och som sagt, det är kanon om jag behöver kunna ladda en iPhone eller Nav under nån långfärd.

Men kommer börja med en Ctek med snabbkoppling och hala fram kontakten från sadeln på kvällen... är nog inte så många veckor kvar innan den ställs undan så kan jag kirra med en permanentlösning till nästa säsong i lugn o ro istället.

Jaföfan! Nu ska jag dessutom snart till läkaren för migränutredning och hämta ut dyra mediciner. :yoparty

Fan, det låter kul som en pinne i ögat...

Nähä gott folk (inte måndagstalibanerna) nu har mer än halva veckan gått!:fakta:banana:banana:yoparty

Last edited:
Funderar på att göra något mer permanent med den där snabbkopplingskabeln... så som man gör med motorvärmare på bilar.

Är PRECIS just det den medföljande kabeln är till för.
Hål i polerna för att passa att skruva på batteriet och med tät gummiplopp för snabbkontakt till laddaren.

Hål i polerna för att passa att skruva på batteriet och med tät gummiplopp för snabbkontakt till laddaren.

Men han vill ju vara flashig juh... Han vill ju att den ska sitta fast... :D

:skrattaåt

såååååå underbart! Ibland blir man alldeles impad av folk och vilket :arsele dom kan vara..

sprang på den berömda kärringen idag igen..

jojo..det minsta jag kunde göra enligt henne var att betala hennes jacka...:rolleyes::tungan:D

jojo tjena kerstin (tm thyg0d )..finns inte på kartan..

SUCK..vad e det med folk igentligen...

Jo, det fattar ju jag med. Men käre Thyg0d kom ju med idén cigguttag... vore ju inte helt fel med det monterat på hojen.

Men men, kommer börja med den kabeln som följer med.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti