Skriv-vad-du-vill-tråden

Fan jag lider med er.....

Ska vi skrammla till en hagelbrakare och skapa lite mer trivsel på respektive arbetsplats ?

Hmmm jag tror vi har en spirande idé här...
Jag tänkte 10st truppmina 12 i ett sjysst mönster utanför dörren och en
rutan motsvarande storlek 32 i sko storlek. Stå innanför rutan innan du frågar, ja då förutsatt att du kom förbi minorna...
Får du inte plats innanför, ingen fråga...

Jag har redan bidragit med att skapa trivsel på min arbetsplats... jag har sagt upp mig. :D

Oooooh... Har dom mycket party nu eller?:tungan
Vad ska du göra nu då? Vårda senidementa åldringar??
Tänkte att du som jag hade vanan... :D

Inte dom... men jag har! :)
Det roliga är att de precis har börjat leta ersättare för mig... jag slutar nästa torsdag. Något säger mig att de kommer ringa mig när jag är ledig mellan jobben... gissa om jag kommer svara. Ha ha ha ha

Nej, nu blir det konsultbasis igen... då vet jag i alla fall att man horar, för då har jag ju ett timpris väl kommunicerat till kunden. :arsele :yoparty

:tummenupp Satans helvetes jävla skit-SJ! :6surkart
De har bytt X2000 mot ett jävla godståg som varken har eluttag eller Internet. Jag ska sitta 4 jävla timmar på ett fucking tåg utan internet. Sketna jävla mijlömål. Åka tåg med SJ är för muppar.

Och jag som tackade nej när IT frågade mig om jag ville ha mobilt bredband. Slut i huvet. *ännu surare*

Till er som gnäller över knäppa kunder, säger jag bara: prova att jobba för en myndighet! Eller vad säger du, Izah?

Nej, jag föredrar när myndigheter jobbar för mig. :tummenupp

Men helt ärligt vetefan om inte vårt bolag (det amerikanska jag jobbar på i 6 arbetsdagar till) är fan så mycket mer strikt och trångsynt än din myndighet... du har ju i alla fall blivit erbjuden mobilt bredband... här får man inte ens mobiltelefon.

De har bytt X2000 mot ett jävla godståg som varken har eluttag eller Internet. Jag ska sitta 4 jävla timmar på ett fucking tåg utan internet. Sketna jävla mijlömål. Åka tåg med SJ är för muppar.

Och jag som tackade nej när IT frågade mig om jag ville ha mobilt bredband. Slut i huvet. *ännu surare*

Till er som gnäller över knäppa kunder, säger jag bara: prova att jobba för en myndighet! Eller vad säger du, Izah?

Man ska ALLTID göra som IT nördarna säger... Dom vet bäst... :D

Och jodå... Jag har jobbat på en myndighet, 5½ år, iofs som konsult men t.o.m. hissarna var statsanställda (duckar för stekpannorna) men jag har väl aldrig trivts så bra som där... Struktur, ordning och reda, folk var rädda för att ta beslut så jag tog dom...

Nej, jag föredrar när myndigheter jobbar för mig. :tummenupp

Men helt ärligt vetefan om inte vårt bolag (det amerikanska jag jobbar på i 6 arbetsdagar till) är fan så mycket mer strikt och trångsynt än din myndighet... du har ju i alla fall blivit erbjuden mobilt bredband... här får man inte ens mobiltelefon.

Vänta nu...
Jag sitter på en Dell Latitude D600 från 1840 talet (Bärbar med handvev!!)
Mobilen är sen 2003 och dessutom min privata.
Har du dessutom sjukt knöliga rutiner för något så enkelt som att köpa en
penna? 9 olika rapporteringssystem för din arbetstid?
Rapportera i real tid i ett system designat av en tysk nazist med tvångstankar??
Svarar du ja på de flesta så måste du också jobba på Unisys???? :D :D :D

Var ute i vätan och powerslajdade med RDn idag efter att äntligen ha fått den att funka bra. Så nu är jag glad igen :D

.
Tänk stordator/mainframe alt. clearpath så klingar det säkert till... :D

Jag fick nog inte riktigt fram mitt budskap här. Jag är inte alls missnöjd med min arbetsgivare, mina arbetsvillkor, resurser eller uppgifter. Jag vill helt enkelt bara slippa alla idioter som ringer.

Det är helt okej när gamla Agda, 85, ringer och frågar, för att hon faktiskt har lite svårt att hämta info från nätet. eller när folk verkligen sökt eller åtminstone försökt förstå och misslyckats. Men satan i helvetes jävla skit vad jag är trött på självutnämnda experter som inte kan läsa.

Jag har ett superlul jobb i övrigt, med alla verktyg och resurser jag behöver. utom möjligtvis tid då.

Puss puss

Jaja, jag sitter och surfar med mobilen. Vissa stvafle får ni stå ut med.
*flinar*

Last edited:
Yasha: Se... hade du smörat lite för datanördarna på jobbet så hade de visat hur du kan koppla ihop mobilen och datorn, vipps så hade du haft internet på riktigt skärm istället. :)

JA inte är det jag som är madicken iaf...
JAg är fula farbror.... vänta nu... Långa farb...äh... Fula farbrorn... :D

Jamen dina nötter...på jobbet... har ju en ursäkt... Dom är astankade/påtända/världsbästast... Våra ska ju iaf försöka verka som normala människor... Utan sprit och droger... :D

:rolleyes: Är du säker jag tycker du har vissa likheter ;) Med madiken :lol

hehe åja alla är inte fulla en del är bara jävligt dryga och anser sig störst bäst och :va vackrast...och de är jobbigt i längden :huvet
Sen har vi ju alla företagare som inte orkar uppdatera vissa saker...men som kan gnälla över en nota för dom inte klarar av sin del av jobbet :näsblod

Så e det, man blir glad för få normala som ringer typ en gång i halvåret!

Yasha: Se... hade du smörat lite för datanördarna på jobbet så hade de visat hur du kan koppla ihop mobilen och datorn, vipps så hade du haft internet på riktigt skärm istället. :)
Ajaj,BIG NONO. Först ska vi se hur mycket skäll jag får för att jag surfat på mobilen, fast jag blev erbjuden mobilt bredband. Se'n kan vi ta diskussionen om alla j-a prylar jag ska släpa med mig. *hehe*

Vi har ett väldigt omodernt sätt att jobba med uppkopplingar. Vet inte om de bara är efter eller om de inte vet hur de ska hantera sekretesskraven? Inte som att vi är först i världen med att behöva vara uppkopplade utanför kontoret och hålla obehöriga ute?!?

Ajaj,BIG NONO. Först ska vi se hur mycket skäll jag får för att jag surfat på mobilen, fast jag blev erbjuden mobilt bredband. Se'n kan vi ta diskussionen om alla j-a prylar jag ska släpa med mig. *hehe*

Vi har ett väldigt omodernt sätt att jobba med uppkopplingar. Vet inte om de bara är efter eller om de inte vet hur de ska hantera sekretesskraven? Inte som att vi är först i världen med att behöva vara uppkopplade utanför kontoret och hålla obehöriga ute?!?

Onej... Har aldrig trott att du misstrivs på jobbet... Det var jag och möjligtvis Trineo som hade lite åsikter om våra jobb... :D

Se till att ha en dator förberedd för WWAN (inbyggt 3G modem) så slipper du extra donglar och annat avbrytbart sk!t..

Klarar FK av att klara sina sekretess krav på ett någorlunda smidigt sätt
så klara nog dom flesta det... Det är bara en fråga om påhittighet hos
IT avdelningen... Ja just ja.. Och pengar då... :hihi

Jag bygger hoj.

Fan vad kul det är !!!:D

Fast man undrar om inte sprit och droger hade varit en hjälp för dem istället.

Nä, sprit och droger är till för att hjälpa den som måste hantera alla idioter...:huvet :huvet :huvet

Fan jag lider med er.....

Ska vi skrammla till en hagelbrakare och skapa lite mer trivsel på respektive arbetsplats ?

Sätt upp mig på en femhundring!:gnissla

Last edited:
Jag bygger hoj.

Fan vad kul det är !!!:D

Tro f-n att det är kul... Du har ju platsen för att göra det...
Och tydligen en ruskig fantasi och inte helt ohändig... :fakta
Funderar på att slå ut väggarna till grannarnas förråd så jag får lite
mer utrymme... Tror dock inte att det skulle uppskattas alltför mycket.:gråta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...