Skriv-vad-du-vill-tråden

vilken jäkla morgon...

Hade lika gärna kunnat sitta i ett räcke på motorvägen... Helt uta förvarning så lekte bilen isdans... Satan...
Men rutinerad som man är så fioxade man biffen genom att lugnt släppa gasen och inte rycka i ratten. :D
Läskigt när det går från plus til minus på några meter och asfalten är täckt med blankis...

Några hundra meter längre fram hade bilr frontalkrockat osv...
Skönt att man tog sig till jobbet helskinnad. :D

Wooohoo! :eek:
Själv har jag redan dubbdäcken på.... och jodå broarna över Stäket är snorhala så här års när första frosten kommer.
Märkligt att vi människor aldrig lär oss...
Blir alltid "förvånade" över första halkan.

Skönt att du klarade dig iaf.

Last edited:
Mycket riktigt, någon annan muff i förarmiljön är högst skadligt för både bilen i sig och medtrafikanterna. :tuttar :D :yoparty

God damn vilket upplägg... från tjej också! :)

Precis, hörde också att 75% av alla trafikolyckor orsakas av dom med muff.
Hur fan går det till, dom sitter ju inte ens i förarsätet...

(duckar något så innåt helvete)

För då blir övriga muffar överflödiga serru !

Aha!!!! Det är en konspiration från de internationella rattmuffstillverkarna!!!

För att det är män som desingar bilar och de har väl inte viljat erkänna förren nu att även de fryser om tassarna......

Hellre frysa än att erkänna problem, hur tror du Cristoffer Columbus hittade Syd-Amerika?

Last edited:

Erkänn att om "ni kunde hålla fingrarna i styr och ögonen på vägen, skulle även andra muffar än rattmuffen vara säkra i bilen. :dummer :4skrika :smasha

Släpp muffarna loss det är vår... :kryckor Nej, just det, det är snart vinter. :rodnar

Nu MÅSTE jag jobba, inte drabbas av det årliga SH-vinterviruset. :skrämd

Aha!!!! Det är en konspiration från de internationella rattmuffstillverkarna!!!

Hellre frysa än att erkänna problem, hur tror du Cristoffer Columbus hittade Syd-Amerika?

Han frågade inte efter vägen. Men nu med GPs så kommer även ni män till rätt plats (för det mesta i alla fall)

erkänna problem... tss tss... varför erkänna något man inte lider av... tss tss.

fryser om fingrarna just nu faktiskt, jävla AC på kontoret som inte fattat att det är vinter!

För att det är män som desingar bilar och de har väl inte viljat erkänna förren nu att även de fryser om tassarna......
Jag fryser hellre om fingrarna än väljer bort sportratten med aluinlägg. Jag vill inte ha handskar. Fingrarna riskerar att frysa fast en stun. Jag är inte man. Tror jag. *tittar efter*

:3freak

Jag fryser hellre om fingrarna än väljer bort sportratten med aluinlägg. Jag vill inte ha handskar. Fingrarna riskerar att frysa fast en stun. Jag är inte man. Tror jag. *tittar efter*

:3freak

Deasign e viktigt det håller jag med om, men kom igen rattvärme, tant måste ha det i nästa bil.....

Wooohoo! :eek:
Själv har jag redan dubbdäcken på.... och jodå broarna över Stäket är snorhala så här års när första frosten kommer.
Märkligt att vi människor aldrig lär oss...
Blir alltid "förvånade" över första halkan.

Skönt att du klarade dig iaf.

Det var egentligen inte förvånande nånstans att det skulle vara halt idag. Visste det ju redan innan jag satte mig i bilen då jag var som en kossa på hal is på väg till bilen från ytterdörren... *asg*
Men oavsett om man är förberedd eller inte så kommer svartis lite plötsligt när det varit fin asfalt bara några meter innan.
Då gäller det att verkligen inte bli förvånad utan faktiskt veta vad man ska göra för att inte hamna i räcket. :D

Oh yes.. Det kände jäkligt skönt att klara mig och inte behöva ringa till arbetsledningen och be de skicka nån annan till jobbet då man satt fast i nått räcke el diket el så... :P

Frost på bilarna i stan..det glittrar på cykelbanan dä jag cyklar..funderar på hur halt är det?? I sista brant backen uppför till jobbet....så börjarde SPINNA..med cykel.Antingen var det halt eller så har jag blivit grymt stark i benen..asg

Frost på bilarna i stan..det glittrar på cykelbanan dä jag cyklar..funderar på hur halt är det?? I sista brant backen uppför till jobbet....så börjarde SPINNA..med cykel.Antingen var det halt eller så har jag blivit grymt stark i benen..asg

Du har nog blivit grymt stark i benen... *asg*

Självfallet har man rattmuff på året om! :mattias

Deasign e viktigt det håller jag med om, men kom igen rattvärme, tant måste ha det i nästa bil.....

Rattvärmare... :fattartil Hm...låter som ett nice jobb...

Last edited:
Du kan ju slingra dig runt min ratt för att hålla mina tassar varma....:D

Ahaa.... det var rattEN du menade...
Jag tänkte i pluralis.

Men allvarligt: En luddig (ja jag vet...det är mesigt) rattmuff värmer på vintern = du kan ta i ratten DIREKT utan vantar även i en kall bil, och gör att man kan ta i ratten även på sommaren när man eljest hade stekt de små fingrarna på den 182-gradiga ratten som stått i solen och hottat upp sig.
Så rattmuff må ha många pancho-poäng, men BRA är det! :fakta :lol

Dessutom är rattmuff ett så bra ord!

Last edited:
Vad önskar du dig i hjulklapp dårå?

Jag vill åka nercabbat på hjulafton och njuta av den friska luften, dessutom vill jag ha ett flak Resorb samt en uppblåsbar krokodil till mitt bubbelbad.

Vad önskar tant då.....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...