Skraj, brud försökte träffa mig med en tunna!

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Vad var det för typ av tunna?

Bara så man kan se det framför sig...

(öltunna, oljefat, whiskeytunna, plasttunna, badtunna, sophink, papperskorg?)

Allså, e de bara jag som skulle välja att INTE stanna just bara för att en brud, som efter ett par millisekunders surrande av en analkande elmoppe, lyckas krama ur sig såpass med vrede att hon kan kasta en tunna(?) så att den verkligen kan utgöra ett hot mot ett fordon i ca 85 km/h???

Hon måtte gått hårt på hästfodret.... :va

Va fan gör du här då? Bättre du e på ett forum för klimakteriekossor då....:tummenupp

Och du kanske ska sälja Mt5an och kliva ur sporthoj.com....?
Det finns plats för tonåringar med moppar på andra sajter gissar jag...

Jag gasar oxå ur bågen rätt ofta men samtidigt så förstår jag att folk blir förbannade oxå...och jag vet skillnaden på rätt och fel...

Har vatt här sen SH startade dock med annat alias så jag e ingen nykomling precis o sen ser vi ju vem som har en moppe:D dock inte jag:tungan

Och du kanske ska sälja Mt5an och kliva ur sporthoj.com....?
Det finns plats för tonåringar med moppar på andra sajter gissar jag...

Jag gasar oxå ur bågen rätt ofta men samtidigt så förstår jag att folk blir förbannade oxå...och jag vet skillnaden på rätt och fel...

Vad var det för typ av tunna?

Bara så man kan se det framför sig...

(öltunna, oljefat, whiskeytunna, plasttunna, badtunna, sophink, papperskorg?)

Satt precis och funderade på det också, vi har ju läst om förmodligen alla aspekter men det har nämnts förvånansvärt lite om själva huvudrollsinnehavaren, Tunnan :tummenupp

Hur fan är det möjligt att så många blir sådana moralkärringar när de loggar in på SH?

Jadu...Om man inte kan tänka själv så kan man ju alltid ställa frågan till alla andra tydligen...

Hur är det möjligt att helt enkelt sluta använda den logiska delen av hjärnan när man loggar in på SH...? Med lite flyt så kanske det finns nån hobby-hjärnforskare som vill svara på det...

Varför kostar det 30-40K att försäkra en sporthoj i Storstäder?

Varför funderar Politikerna på att förbjuda motorcyklar i EU?
(Och NEJ, svaret är inte att du gillar att köra fort)

Tjena!

Tråkigt att höra detta , snackade på msn med dig senast förrigår , Tråkigt om det hade hänt dig något , skönt att det gick bra iallfall , vi får ta o åka dit o se om "Tunntjejen" kommer tillbaka då jag e tillbaka i Götet , Bästa för alla är ändå om man pratar lugnt med henne och ser vad problemet är ? Hon kanske tyckte du va så het på horneten så hon kasta grejer på dig ? vissa visar kärlek på anorlunda sätt :P

Ta hand om dig så får vi köra när jag är tillbaka

Mvh F

Det är ju det jag också tror på, och så har hon nog sett uppdrag granskning avsnittet, vilket förstörde allt för oss.

Du har nog missat något elementärt. Uppdrag Gransknings repotage har inte förstört någonting för motorcyklisterna. Det är vårdslösheten hos vissa motorcyklister (som Uppdrag Gransknings rapporterade om) som förstört för MC-kollektivet. Blir du arg på Uppdrag Granskning när de avslöjar respektlösa affärsmän också? ("-Satans jävla journalister, nu blir det svårare även för mig att lura folk ...")

Orsak och verkan...

Appropå tunnan ... hon måste tycka att du kör som en sopa...

Du vet troligen ytterst lite om vad som egentligen låg bakom hennes tunnkastning. Kanske så höll du på att köra över hennes barn en dag då du var ute å körde normalt. (Vilket utifrån dina egna kommentarer måste innebära ca 30-50 km/h över hastighetsbegränsningen ... eller?) Du upptäckte det bara inte den gången.

Säg mig. Vad skulle du göra om ditt barn nästan blivit överkört av ett vårdslöst rattfyllo och du sen ser den personen köra förbi utanför ditt hus igen och uppenbart utsätter alla för fara än en gång? Stå stilla och vinka eller skjuta ihjäl fanskapet med hagelbössan? (Hoppas ni inser vad jag försöker förtydliga här ...)

Ursäkta, men hur kan man bara skriva ett inlägg där man klagar på hur andra beter sig i protest mot ens beteende när man i samma inlägg skriver att man minsann kört extra försiktigt, d.v.s. bara (!) 20 km/h över tillåten hastighet? Kan du mer ingående förklara hur man egentligen tänker när man postar ett sådant inlägg? Vi är nog många här som gärna vill få klart för oss hur ett dylikt inlägg helt enkelt blir till.

Man behöver inte vara moralkärring för att reagera på hur folk resonerar innan de skriver sådant. Man behöver nog faktiskt bara vara ... normal.

Om jag var kvinnan, och träffat dig med tunnan, så skulle jag till mitt försvar ha sagt att jag inte hade tänkt träffa dig. Jag tänkte bara hiva tunnan över vägen men eftersom du körde så fort så körde du in i tunnan...

... som sagt. Orsak och verkan.

att man minsann kört extra försiktigt, d.v.s. bara (!) 20 km/h över tillåten hastighet? Kan du mer ingående förklara hur man egentligen tänker när man postar ett sådant inlägg? Vi är nog många här som gärna vill få klart för oss hur ett dylikt inlägg helt enkelt blir till.

Jag körde lugnt på idag, höll bara 150 på slangen genom staden. Sen var det en som försökte preja mig, men den jävlen har en backspegel mindre idag.

Jadu...Om man inte kan tänka själv så kan man ju alltid ställa frågan till alla andra tydligen..

Sluta lek så duktig, alla vet att även du kör fort och någon stackare vill slänga en tunna på dig

Last edited:
Ursäkta, men hur kan man bara skriva ett inlägg där man klagar på hur andra beter sig i protest mot ens beteende när man i samma inlägg skriver att man minsann kört extra försiktigt, d.v.s. bara (!) 20 km/h över tillåten hastighet? Kan du mer ingående förklara hur man egentligen tänker när man postar ett sådant inlägg? Vi är nog många här som gärna vill få klart för oss hur ett dylikt inlägg helt enkelt blir till.

Man kanske ska köra så långsamt så att bilarna nosar i ens röv... eller så kör man som trafikrytmen vilket han gjorde i hans fall. Du har ingen aning om vad det är för väg vi pratar om tydligen.

Hur ofta hör man inte talas om någon som försöker allvarligt skada oss motorcyklister med flit? kassta tunnor, hälla ut gruss, olja, disel, preja mm

Hur ofta hör man talas om motorcyklister som försöker gör andra illa?

Man kanske ska köra så långsamt så att bilarna nosar i ens röv... eller så kör man som trafikrytmen vilket han gjorde i hans fall. Du har ingen aning om vad det är för väg vi pratar om tydligen.

Pratar du om anal magnetism? För övrigt så har jag ingen aning om vad du snackar om. Jag kommenterade inte ditt inlägg utan H4:as och vilken väg det handlar om måste väl dessutom tillhöra kategorin ointressant?

Du har nog missat något elementärt. Uppdrag Gransknings repotage har inte förstört någonting för motorcyklisterna. Det är vårdslösheten hos vissa motorcyklister (som Uppdrag Gransknings rapporterade om) som förstört för MC-kollektivet. Blir du arg på Uppdrag Granskning när de avslöjar respektlösa affärsmän också? ("-Satans jävla journalister, nu blir det svårare även för mig att lura folk ...")

Orsak och verkan...

Appropå tunnan ... hon måste tycka att du kör som en sopa...

Du vet troligen ytterst lite om vad som egentligen låg bakom hennes tunnkastning. Kanske så höll du på att köra över hennes barn en dag då du var ute å körde normalt. (Vilket utifrån dina egna kommentarer måste innebära ca 30-50 km/h över hastighetsbegränsningen ... eller?) Du upptäckte det bara inte den gången.

Säg mig. Vad skulle du göra om ditt barn nästan blivit överkört av ett vårdslöst rattfyllo och du sen ser den personen köra förbi utanför ditt hus igen och uppenbart utsätter alla för fara än en gång? Stå stilla och vinka eller skjuta ihjäl fanskapet med hagelbössan? (Hoppas ni inser vad jag försöker förtydliga här ...)

Man behöver inte vara moralkärring för att reagera på hur folk resonerar innan de skriver sådant. Man behöver nog faktiskt bara vara ... normal.

Om jag var kvinnan, och träffat dig med tunnan, så skulle jag till mitt försvar ha sagt att jag inte hade tänkt träffa dig. Jag tänkte bara hiva tunnan över vägen men eftersom du körde så fort så körde du in i tunnan...

... som sagt. Orsak och verkan.

... Kan du inte vända på det då... Hon vet ju inte vem det är hon kastar tunnan på, kanske är det hennes egna son som precis skaffat hoj som hon kastar omkull å sen dör?

... Kan du inte vända på det då... Hon vet ju inte vem det är hon kastar tunnan på, kanske är det hennes egna son som precis skaffat hoj som hon kastar omkull å sen dör?

Haha, precis :Bugar

Pratar du om anal magnetism? För övrigt så har jag ingen aning om vad du snackar om. Jag kommenterade inte ditt inlägg utan H4:as och vilken väg det handlar om måste väl dessutom tillhöra kategorin ointressant?

Ointressant? Haha, lägg av nu. Om trafikrytmen är sådan att folk kör 10 km/h över fastighetsbegränsningen (vilket btw är vanligt) så spelar det roll.

Tillhör kategorin mycket intressant, eftersom svinkörning är inte en specifik fart eller hastighetsöverträdelse. Det är mycket mer än det.

Last edited:
Hur ofta hör man inte talas om någon som försöker allvarligt skada oss motorcyklister med flit? kassta tunnor, hälla ut gruss, olja, disel, preja mm

Hur ofta hör man talas om motorcyklister som försöker gör andra illa?

Jag har kört hoj i halva livet. Har aldrig hört talas om nån som försökt skada en motorcyklist med flit. (Detta med tunnan kanske är första gången.)

Sök på bulten här på forumet så hittar du nog en hel del trådar som är lika relevanta när det gäller att indirekt utsätta medmänniskor för livsfara. Gruset som man hittar i olika kurvor är nog ytterst sällan utkastat av "civila". Det är nog istället i 99,99 procent av fallen 18-åriga Kalle som skurit ner med ena hjulet i diket med sin chockrosa Volvo 740 när han var ute å rejsa.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti