Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hon kanske fick mensen samtidigt oxå, det vet man ju inte...men vi kan ju konspirera oss igenom hela kvällen om du vill....helt utan att komma till poängen....eftersom bara hon vet...
Om hon jobbar för samhall så kanske...men det är inget jag skulle sätta pengar på...
Och jag menar inte heller att det är normalt att slänga tunnor på folk, men det kanske är vanligare söderut?
Om du kört enligt skyltarna kanske tunnan aldrig hade varit aktuell...
Körde på 70 väg.
Vem kör inte 10-20 km/h över hastighetsbegränsningen? Det gör ju många, många människor. Speciellt på 70 väg.
Om du hade varit i min situation, tycker du att du förtjänade en tunna efter dig? DU kanske tycker att 80 km/h på 70 väg är rena självmordsfarter, och förtjänar att bli redigt utskälld? Om så är fallet så förstår jag varför du resonerar på det sättet. Men för mig är det ingen svinkörning alls, inte ens i närheten.
Sen kan man ju fråga sig hur bra en tantmedtunna är på att uppskatta hastighet. Personligen tror verkligen inte att hon skulle kunna bara kolla på hojen och avgöra om den rör sig i 70 eller 85.
Spelar det någon roll när huvudrollsinnehavaren redan berättat att han körde för fort?
Ja, klart det spelar roll
Du skrev ju att tunnan kanske aldrig varit aktuell om han kört enligt skyltarna. Han berättade ju knappast för tanten att han körde för fort, utan hon måste ju ha klurat ut det på egen hand. Om det inte vore så att hon skulle kastat den oavsett om han körde för fort eller inte.
Och i så fall hade det ju hänt även om han följt skyltarna. Och då är det inte som i ditt förra inlägg, att tunnan kanske inte hade varit aktuell om han följt skyltarna. Det var det som jag ville komma fram till.![]()
Moral och empati är två skilda saker...Fan va många prydliga moralkärringar det finns här på SH....![]()
För de allra flesta så kör man inte "väldigt lugnt" om man kör 10-20km/h över hastighetsbestämningen. Tror bara det är en skillnad i verklighetsuppfattning mellan dig och de boende...
Extra lugnt för de boende är troligtvis 10-20km/h under gällande hastighetsbegränsning.
Nja, jag skrev just KANSKE för att jag, liksom ingen annan i denna tråd, inte vet anledningen till att tunnan kom fram. Alltså kan vi fabulera hur vi vill, även jag.
Rent allmänt är det rejält hög svansföring här ibland. Icke-hojåkare får inte ta lagen i egna händer, men det är helt ok att spöa upp någon som slänger ut grus i kurvorna. Kan nån förklara den logiken för mig?![]()
Moral och empati är två skilda saker...
Om du kör i 85 på 70väg och nån kastar en tunna på dig = Hjärndött gjort av tanten...
Om du kör i 200 och inte saktar ner trots att du ser hennes ungar vid vägen som leker... Ja då skulle jag faktiskt skrattat åt dig om hon träffade med tunnan...För då är den välförtjänt...
Förstår du skillnaden mellan en idiot och killen som skrivit tråden som verkar va rätt lugn, iallafall i mina ögon..?
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |