Skräpsnutar!!!

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Åker upp till min mor och far som bor mitt ute i ingenstans. Har min hoj här uppe i väntan på körkort. Så jag kliver in i garaget startar hojen och drar iväg. Upp och drar ur den på en landningsbana och är på väg in till byn igen, då ser jag en helikopter som svävar förbi: "Samer som letar strörenar" tänker jag.

Åker in i byn och ser 4!!!!! snutbilar. Poliskolan i umeå är ute och leker trafikpolis...tydligen glider det runt MC-Snutar här också! Nu hann jag lyckligtvis hem och in i garaget innan något hände men min helg e ju fan sabbad och detta är enda helgen på länge jag kan köra hoj.

Det här händer alltså i byn dit snuten kommer max 2 gånger per år!

spectre skrev:
2208951 Fan vad synd att dom inte tog dig.

OM jag endast får välja en sak skulle jag hellre se att polisen ägnade sig åt att jaga töntiga djävla fjantar som klottrar ner och slår sönder tunnelbanevagnar och busskurer... :mad:

korvgubbe skrev:
2208961 OM jag endast får välja en sak skulle jag hellre se att polisen ägnade sig åt att jaga töntiga djävla fjantar som klottrar ner och slår sönder tunnelbanevagnar och busskurer... :mad:

Ifall jag fick bestämma skulle polisen gå hårdare mot pedofiler, mördare och våldsbrott. Föresten så förstår jag inte vart du vill komma och vad det har med tråden att göra.

fan man är ju i norrland bara för att kunna köra hoj ostört, helst cross då såklart

Visst är det olagligt att köra utan lapp men det finns områden som vore bättre att vara på än en by med 100 invånare 10 mil in i skogen!

Quest skrev:
2209005 Visst är det olagligt att köra utan lapp men det finns områden som vore bättre att vara på än en by med 100 invånare 10 mil in i skogen!

Jag tycker inte lagarna borde gälla i samhällen med mindre än 500 invånare. Eller så låter man lixom vissa lagar vara beroende av folkmängd.

501-2000
- tillåtet att bränna hemma
- Alla hastighetsbegränsningar höjs med 30km/h. 90km/h tas bort helt
- Tillåtet att framföra oskattade och obesiktade fordon på allmän väg

0-500
- tillåtet att framföra fordon utan körkort
- tillåtet att framföra oregistrerade fordon på allmän väg
- Alla hastighetsbegränsningar höjs med 30km/h. 70 samt 90km/h tas bort helt

korvgubbe skrev:
2209021 Jag tycker inte lagarna borde gälla i samhällen med mindre än 500 invånare. Eller så låter man lixom vissa lagar vara beroende av folkmängd.

501-2000
- Alla hastighetsbegränsningar höjs med 30km/h. 90km/h tas bort helt
- Tillåtet att framföra oskattade och obesiktade fordon på allmän väg

0-500
- tillåtet att framföra fordon utan körkort
- tillåtet att framföra oregistrerade fordon på allmän väg
- Alla hastighetsbegränsningar höjs med 30km/h. 70 samt 90km/h tas bort helt

Vi gjorde en liten enkät här i byn, det visade sig att 42% av hushållen hade en brännare hemma!

Quest skrev:
2209037 Vi gjorde en liten enkät här i byn, det visade sig att 42% av hushållen hade en brännare hemma!

Nähe, vilken överraskning! Då tycker jag att det är en självklarhet att alla inom erat postnummerområde befrias från alkohollagen!
Bland annat tycker jag att vi helt ska stryka paragraf 1 Kap 2 :
"1 § Sprit och spritdrycker får inte tillverkas utan tillstånd (tillverkningstillstånd)."

Och för att värna om de 58% som INTE har en brännare måste vi ju se till att stryka paragraf 1 Kap 3 så de inte tvingas köpa dyr systemsprit utan kan köpa av er som har:
"1 § Spritdrycker, vin eller starköl får inte säljas om det inte föreligger rätt till det enligt denna lag. Särskilda bestämmelser gäller för detaljhandel med och servering av öl."

korvgubbe skrev:
2209057 Nähe, vilken överraskning! Då tycker jag att det är en självklarhet att alla inom erat postnummerområde befrias från alkohollagen!
Bland annat tycker jag att vi helt ska stryka paragraf 1 Kap 2 :
"1 § Sprit och spritdrycker får inte tillverkas utan tillstånd (tillverkningstillstånd)."

Och för att värna om de 58% som INTE har en brännare måste vi ju se till att stryka paragraf 1 Kap 3 så de inte tvingas köpa dyr systemsprit utan kan köpa av er som har:
"1 § Spritdrycker, vin eller starköl får inte säljas om det inte föreligger rätt till det enligt denna lag. Särskilda bestämmelser gäller för detaljhandel med och servering av öl."

Du njuter nu va, herr paragrafryttare-moralkakeutdelare? :hihi

HanneZ skrev:
2209064 fre fruk grae tung tsuej.

Kan varken japanska eller kinesiska :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa