Skjuts på Mille R ?

även om den har ett sedvanligt nödsäte under plastbiten bakpå så är det ett nödsäte, där åker ingen normal person nån längre bit, det gäller de flesta extremare sporthojar.

JAHA

Det var ju raka och klara besked.

Jag behöver bara kunna skjutsa min 7åriga dotter lite då och då. Om det är lite obekvämt, så kanske hon inte somnar lika lätt... och nej jag kommer inte köra fortare när hon åker med.

Är passagerarsadeln på den vanliga Millen bättre ?

Jo, på 03:an och framåt.
Tidigare årsmodeller kan byggas om för x antal psetas

Göran skrev:
JAHA

Jag behöver bara kunna skjutsa min 7åriga dotter lite då och då. Om det är lite obekvämt, så kanske hon inte somnar lika lätt... och nej jag kommer inte köra fortare när hon åker med.

Va fan, du har ju touringbuss ju. Bättre kan hon inte sitta, möjligen på en Daytona ;)

Visst, men man kanske inte ska köra buss resten av livet

Man vill väl prova om gräset verkligen är grönare på andra sidan

Göran skrev:
JAHA

Snälla sätt inte passagerarsadel på en sådan skönhet, t.o.m en sjuåring sitter obekvämt på en sådan raket, dock är RSVR en underbar solohoj.

GSXR1100R skrev:
Snälla sätt inte passagerarsadel på en sådan skönhet, t.o.m en sjuåring sitter obekvämt på en sådan raket, dock är RSVR en underbar solohoj.

OK, kanske skiter i det då.

Vet du om det finns något sidovagnskit till Millen ? :hej

Göran skrev:
OK, kanske skiter i det då.

Vet du om det finns något sidovagnskit till Millen ? :hej
:4skrika Nej ingen sidovagn, dragkrok, släpvagn, packfickor, fransar på styrändan, radio & annat skit, du skändar en renrasig-räcer :gråta

Det är från 02 som Millen levereras med passagerar möjlighet. Och passagerarsadeln är väl förhållandevis stor och den är inte under kutsen utan man får helt enkelt byta kuts.

Mkt skitsnack

Få vet men många har en åsikt...

Från 02 och framåt har alla Mille R passagerarsadel, man byter helt enkelt ut kutslocket mot en sadel. På 00 och 01 finns det enstaka cyklar som har en bakram (på de övriga slutar ramen precis bakom förarsadeln). I det fallet är det bara att köpa sadel och fotpinnar. Det finns även ombyggnadskit (läs: byt bakram + nödvändiga delar) för ca. 9000 över disk. Kolla med skrotar vad du kan hitta.

För övrigt har nog Millen en av de bekvämaste passagerarsadlar som finns för att vara en sporthoj.

/en som vet

Från -01 var det option på passagerarsadel på R-modellen. Endel har andra inte. På de som inte har måste man byta bakram om man vill konvertera för skjuts. Annars är den lika på -R och vanliga RSV mille.

edit: fan vad sen man var på att svara då...

Last edited:
joru, den är säkert bekväm på alla sätt.
Vakna upp, ska man skjutsa mycket köper man inet en sån här hoj.
nu var det en lätt kort person och då är det möjligt att göra, men mer är det ju inte.

Silwer skrev:
joru, den är säkert bekväm på alla sätt.
Vakna upp, ska man skjutsa mycket köper man inet en sån här hoj.
nu var det en lätt kort person och då är det möjligt att göra, men mer är det ju inte.

Vad är det för jidder, klart man kan skjutsa på sporthoj.
Inget för långturer men man får fan ont i röven på touringhojar med efter en lång etapp.

Mvh Blip

Blip skrev:
Vad är det för jidder, klart man kan skjutsa på sporthoj.
Inget för långturer men man får fan ont i röven på touringhojar med efter en lång etapp.

Mvh Blip

Svar.....och var ska man sitta....???..på ljuddämparna?? (då får du nog ont i röven)

Mille R är det som gäller när man vill SLIPPA skjussa :fakta

svar 2 Jag vill ha en Mille R :tummenupp

acura skrev:
Det är från 02 som Millen levereras med passagerar möjlighet. Och passagerarsadeln är väl förhållandevis stor och den är inte under kutsen utan man får helt enkelt byta kuts.

:fakta

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back