Skitunge på fyrhjuling i snön

  • Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Allt går inte som man förväntar sig, jag köpte en cross till min grabb när han var 5år och det sluta med krasch in i ett träd efter 10 meter..
Sen vägrade han köra mer så det var bara att sälja den igen, jag som hade velat ha en grabb som blev stjärna på crossbanan och få vara mekande farsan..

SÅ , ta inte för givet att era grabbar vill köra..:(

Det är då man skall ha en fjärrkontroll att stänga av med, jag har både fjärr och möjligheten att sätta dit en repstump till dödmansgrepp.


Fyraåringen gjorde sin debut idag :tummenupp :yoparty


Det är då duktigt skönt att ha "tändningsbrytarna" innan dom får kläm på gas och broms, jag har sprungit bakom idag, :hördu BROMSA BROOOOMSA BROOOOMSA BROOOOOOOMSA :mad: När ungarna stressar upp sig och gasar istället för att bromsa så rycker man bara snöret :tummenupp



Grabben gasade så jävligt idag så däcket korvades av :) , fick gå till närmsta granne och låna en kompressor den var tung att bära men jag fick tillslut efter en hel del strul och svordomar :mad: luft i däcket :hoppa :)
 
Last edited:
Haha vad snäll far den där grabben har!



antar att jag e lika snäll, själv köpte jag en fyrhjuling (90cc) till min grabb ca 2år innan han var född, snart är det dags för honom att ta sin premiärtur, han är nu 11 månader, har sagt till honom att han får hålla sina hästar tills han fyller ett:D
 
antar att jag e lika snäll, själv köpte jag en fyrhjuling (90cc) till min grabb ca 2år innan han var född, snart är det dags för honom att ta sin premiärtur, han är nu 11 månader, har sagt till honom att han får hålla sina hästar tills han fyller ett:D

Grabbens är med en 90cc, går rätt så bra med mig på :tummenupp


Edit: Varför köper man egentligen en fyrhjuling minst 5 år innan den kommer brukas? :va
 
Grabbens är med en 90cc, går rätt så bra med mig på :tummenupp


Edit: Varför köper man egentligen en fyrhjuling minst 5 år innan den kommer brukas? :va


nja fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så jag slog till på två stycken faktiskt:tummenupp den ena sålde jag dock för det dubbla, således kostade den andra gratis:tungan

den står inte obrukad, daddy har haft riktigt kul med den:) väntar dock på att gud ska kasta ner lite snö till oss här nere i södra sverige så att jag kan lite extra roligt
 
nja fick ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till så jag slog till på två stycken faktiskt:tummenupp den ena sålde jag dock för det dubbla, således kostade den andra gratis:tungan

den står inte obrukad, daddy har haft riktigt kul med den:) väntar dock på att gud ska kasta ner lite snö till oss här nere i södra sverige så att jag kan lite extra roligt

Ok :tummenupp Pappa måste också få leka :D

Det är rätt så bra med krut i dom men dom är för små :(


Jag har litet problem med våran, jag måste värma/torrköra den i minst 5 minuter innan den är körbar, sen går den som en klocka :va

Motorn måste vara genomvarm innan man kan köra, vad kan det bero på?

Den får stå på choke till den nästan dör av för fet blandning ca 3-4 minuter sen pallas upp för lite torrvarv.

Man kanske skulle slänga in en tråd i mekforumet.
 
Last edited:
Ok :tummenupp Pappa måste också få leka :D

Det är rätt så bra med krut i dom men dom är för små :(


Jag har litet problem med våran, jag måste värma/torrköra den i minst 5 minuter innan den är körbar, sen går den som en klocka :va

Motorn måste vara genomvarm innan man kan köra, vad kan det bero på?

Den får stå på choke till den nästan dör av för fet blandning ca 3-4 minuter sen pallas upp för lite torrvarv.

Man kanske skulle slänga in en tråd i mekforumet.


har du justerat in förgasaren? sitter 2 skruvar på höger sida, dom är lite svåra att ställa in men det går, själv jag har inte haft några större problem dock, för mig räcker det att jag chokear när jag startar upp den. har du kollat stiftet?

har du ingen skruv vid tumgasen som du kan skruva in för att strypa gasen? har även 2 döttrar som får köra själva men först efter att jag strypt gasen å då går den inte så hemskt fort:tummenupp
 
har du justerat in förgasaren? sitter 2 skruvar på höger sida, dom är lite svåra att ställa in men det går, själv jag har inte haft några större problem dock, för mig räcker det att jag chokear när jag startar upp den. har du kollat stiftet?

har du ingen skruv vid tumgasen som du kan skruva in för att strypa gasen? har även 2 döttrar som får köra själva men först efter att jag strypt gasen å då går den inte så hemskt fort:tummenupp

Nej inte justerat annat en tomgångskruven.

Jo har strypskruv men den är borta när grabben kör :yoparty men stoppade i den nu idag när lilla damen skulle prova.:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top