Skitsnacks-tråden 2015

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
:machineguimage.jpg

Dagens i underhåll! Ett oljebyte och tvättat kedjan:)

Men att spännan den är fan en vetenskap :machinegu :3freak

1. Spänner kedjan på depåstödet med lös axel. Så fort ja drar muttern till hjulaxlen blir kedjan svin spännd.. WTF?!
2. Spänner kedjan när hojen står på stödet, men lätt dragen mutter. Sen blir den spännd igen:dummer

Jag blir fan tokig på skrotet..
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
När hjulet tar i marken och dämparen får lite tryck så blir kedjan mer spänd. Inget konstigt.
Ta hjälp av en polare och stå/sitt på hojen så gör ni finliret med upprätt hoj och hjulet i marken.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Bara att spänna kedjan lite lösare :fakta

Åh fan! Du som är en stabil pöjk kan ju komma över och sitta pån så spänner ja den! Vi är ju nästan grannar "kring Gbg" :va

Vi var flaggvakter på kullen förra året, ja hade med Erik med SMCRen
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nytt drivpaket och glykol köpt, däck betalt och beställt:) imorgon blir de service :)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Åh fan! Du som är en stabil pöjk kan ju komma över och sitta pån så spänner ja den! Vi är ju nästan grannar "kring Gbg" :va

Vi var flaggvakter på kullen förra året, ja hade med Erik med SMCRen

Haha! Ofan! Där ser man! Ja Lilla Edet är väl kring gbg :rofl Från stenungsund, bott några vuxna år i gbg och hamnade i edet :dummer

Hade gärna kommit och klättrat på din hoj, har barnen nu bara men kanske kan komma en sväng imorgon när lilltjejen är på kalas :tummenupp

Asså e rätt dålig på namn så minns inte Erik just nu.. Vad hette du?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Min hoj hamnade på verkstad för att byta packboxar i framgaffeln :huvet Passar på att få hjälp med olje och bromsvätskebyte :tummenupp

Fick sälja mina dagar på Mantorp pga detta men har ju ändå Kinnekulle att köra på ;)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Minns bara 2 killar med gixxer som var flaggvakter förra året. Kan du vägt hälften så mkt som mig månntro så minns jag dig :p Tror båda gjorde det men den ena delade jag stuga med på Kinnekulle helgen jag krascha så han är du nog inte.

Haha har gått ned från 120 till 114 nu och stil going strong. Så väger du dubbelt upp vill inte ja vara din gixxer och förstår packbox bytet ;)
Köpte hus i vesten förra sommarn, mellan utby och Strömslund!
Bytte drivpaket igår och nu är det rätt! :)

Kristoffer hette jag då och även nu:)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Haha har gått ned från 120 till 114 nu och stil going strong. Så väger du dubbelt upp vill inte ja vara din gixxer och förstår packbox bytet ;)
Köpte hus i vesten förra sommarn, mellan utby och Strömslund!
Bytte drivpaket igår och nu är det rätt! :)

Kristoffer hette jag då och även nu:)

Hahaha! Tro fan att kedjan blir spänd :rofl:rofl:rofl
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Haha har gått ned från 120 till 114 nu och stil going strong. Så väger du dubbelt upp vill inte ja vara din gixxer och förstår packbox bytet ;)
Köpte hus i vesten förra sommarn, mellan utby och Strömslund!
Bytte drivpaket igår och nu är det rätt! :)

Kristoffer hette jag då och även nu:)
Byt hoj gsxr är för fegisar!


Skooja bara!

Igår fick jag ordning på bromshelvetet from hell! Så en packbox ska bytas sen så e man redo för att fara fram i bråttom fart!
 

Raderad medlem 61114

Guest
Då e det fan bara 10-15 min mellan oss, med bil givetvis :p Jag bor på ström. Men fan hade du fått ordning på kedjespelet nu då?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Då e det fan bara 10-15 min mellan oss, med bil givetvis :p Jag bor på ström. Men fan hade du fått ordning på kedjespelet nu då?

Ja det är inte långt! Var och budade på ett vit/svart som gick för 1.7 i ström.

Yes! Vart ute och pangat idag:) Spännande blev de! Vänt på växlarna... Skulle rejsa lite och skickat 2 skulle i med tre.. Gissa vilken växel jag fick i... Första riktiga turen som man inte frös, förutom kring Vänern!

- - - Updated - - -

Byt hoj gsxr är för fegisar!


Skooja bara!

Igår fick jag ordning på bromshelvetet from hell! Så en packbox ska bytas sen så e man redo för att fara fram i bråttom fart!

Oja! Enda sporthojen som inte har något hjälpmedel!

Va har du för hoj?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Pfff, mindre runt magen än dig gubbe! Armarna som vägde:)

Haha! Aa fan jag har gått upp många kilo de senaste 2 åren! Vart ju tom jävligt vältränad ett tag med :fakta Men sen sluta jag träna, käka som innan och börja köra hoj :hihi

Fan varför köpte du inte mitt hus då? Ligger i Önneröd, brunt med stor pool! Vill ha minst 1,4. Har hyrt ut det några år nu men flyttar in själv där igen om 3 veckor.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Jag måste banta! Är det fler som behöver gå ner några kilon?
När man inte kan stänga skinnstället då är dett illa!
Har börjat med light LCHF och promenader.
Startvikt 74,7 just nu 72,6
Ska ner till 65 kg är målet
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hus är fan lätt det bästa ja gjort iaf. Bor Sjuktbilligt mot lägenhet plus 3200kvm tomt:)

Bodde du inte på dal nyss?

En sådan skulle man inte tacka nej till..

Banta om du väger 75?! Träna är inte att tänka på? Om du inte är 140 som borde du ju vara rätt smal?!?
Jag skall försöka mig ned till 100.. Stabila 105 innan käringa..
 
Last edited:

Amnon

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Uddevalla
Hoj
två hjul
Jag måste banta! Är det fler som behöver gå ner några kilon?
När man inte kan stänga skinnstället då är dett illa!
Har börjat med light LCHF och promenader.
Startvikt 74,7 just nu 72,6
Ska ner till 65 kg är målet

Du kommer ju blåsa av hojen till slut, själv ska man ner från 100 pannor till 75-80 för Ironman kalmar
 

pippirull

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2014
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda hornet 900-04
Ska köra upp den 18 maj och har försökt få någon handledare privat för att känna mig säkrare. Nu är tiden knapp så det är kanske inte någon ide att kolla här om nåt sånt? Tror jag kan klara det, men hade känts bättre med fler mil bakom styret. Nu suger det rejält i tarmen att få starta min Honda o bara köra iväg:)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Hah! Asså fler som inte är nöjda med formen :gnissla Själv fick jag tvinga på mig stället och göra yogaövningar för att töja ut det :hihi Tränade mkt förrnoch periodvis fortfarande. Bara två år sedan låg jag på 85kg och ådror på magen med mina 178 cm och lyfte ordentligt tungt... Numera ca 100kg flötig, pissklen och blir andfådd utav en rask promenad..

Var ute och gick igår innan min sista kladdkaka :hihi och idag vart det intensiv styrketräning följt av några varv runt en sjö i rask promenadtakt :tummenupp Men satan va klen man känner sig när man tar slut utav hälften av vikterna man bara för några år sedan värmde upp på...

Nu jävla är det dags! Kom igång med träningen för några månader sedan och det kändes riktigt bra, men så blev jag sjuk en vecka följt av två veckors hostande, sen är man på ruta 0 igen och veckorna gick innan jag hittade till gymmet igen!

Måtte man hålla sig frisk nu för faan:huvet
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top