Skit Mito

Alex.J skrev:
Kunde aldrig starta den så det vet jag inte men det får jag svar på imorgon.
Ja ja effekten är nog den samma men jag han ju kör lite med jollyt iaf :tungan

Jo, men det hade varit kul och se om det är nån skillnad mellan rörena.. :) Men lite dyrt kanske :)

Daviid skrev:
angående mito funkar dom bra? om man sköter dom alltså!

Väldigt OT fråga med en fråga kan väll vara ok. Japp dom går bra om du sköter dom som du ska typ som service bra oljor mm annars är det en toppen hoj. Jag har inte kört så mycket med min men sök lite o forumet så kan du få fram mer.

:felämne ska åka och titta på en mito nu, och de fattades lite delar som hastighets vajer och sånt. Är de svårt att få tag på sånt?

Daviid skrev:
:felämne ska åka och titta på en mito nu, och de fattades lite delar som hastighets vajer och sånt. Är de svårt att få tag på sånt?

Nope. är samma vajer som till någon Ducati modell, annars Geiwiz.de

Edholm skrev:
Nope. är samma vajer som till någon Ducati modell, annars Geiwiz.de

ok så de är inte så svårt att hitta såna? och lite andra reservdelar? så man inte behöver vänta i 2veckor från geiwiz

förlåt om jag frågar :rolleyes:

Daviid skrev:
ok så de är inte så svårt att hitta såna? och lite andra reservdelar? så man inte behöver vänta i 2veckor från geiwiz

förlåt om jag frågar :rolleyes:

Brukar ju vara lite svårt att hitta delar till mito här i sverige. Men Biscaya i gbg-trakten säljer delar till Cagiva. www.biscaya.com eller liknande tror jag..

Blev osäker nu.. Är ganska varvräknaren som har samma som Ducati

Edholm skrev:
Brukar ju vara lite svårt att hitta delar till mito här i sverige. Men Biscaya i gbg-trakten säljer delar till Cagiva. www.biscaya.com eller liknande tror jag..

Blev osäker nu.. Är ganska varvräknaren som har samma som Ducati

Det är ungefär samma panel men man måste ju köpa allt inte bara en del av panelen och TRO mig den kostar sjukt mycket.

Alex.J skrev:
Om man tömmer kylaren på vatten räcker det då att man fyller på med vatten uppifrån när man sen ska fylla på med nytt igen ? alltså att man häller i behålleren går det runt av sig själv då ?

Börja med att hälla direkt i kylaren, sen kan du fylla på i behållaren till maxsträcket, sen när luften går ur systemet så får du hälla lite till i behållaren till maxsträcket.

Skulle vilja ha lite svar på några frågor. OBS ska ni svara svara då ordentligt och gör inte det så rörigt.

Vid avgasporten som sitter på cylindern läcker min lite olja så därför undrar jag om det ska vara packning där ? är det svårt att skruva väck allt det där för att kolla så det ser okej ut ?

Om jag tömmer kylaren på vatten räcker det med att jag fyller på uppe i behållaren sen. Alltså går det runt av sig själv då eller ska jag fylla direkt i kylaren med ? vad ska jag fylla med destilerat vatten eller någon speciellt som man kan köpa ?

Alex i meckartaget igen:yoparty

Last edited:
Alex.J skrev:
Skulle vilja ha lite svar på några frågor. OBS ska ni svara svara då ordentligt och gör inte det så rörigt.

Vid avgasporten som sitter på cylindern läcker min lite olja så därför undrar jag om det ska vara packning där ? är det svårt att skruva väck allt det där för att kolla så det ser okej ut ?

Om jag tömmer kylaren på vatten räcker det med att jag fyller på uppe i behållaren sen. Alltså går det runt av sig själv då eller ska jag fylla direkt i kylaren med ? vad ska jag fylla med destilerat vatten eller någon speciellt som man kan köpa ?

Alex i meckartaget igen:yoparty

Kylaren är svår att fylla då båda anslutningarna sitter i underkant. sen så behövs det inte heller då det på miton cirkulerar perfekt om man bara häller i behållaren.. Jag kör med vanligt vatten+glykol i min.. har inte hafft nå problem med det.. avtappningspluggen sitter åvanför drevet om du inte hittat den.. :)

Ja, det ska sitta packningar vid avgasporten. två stycken. en mot cylindern och under locket till porten. Den är inte svår att ta lös. Ta lös vaijrarna sen så sitter den i fem skruvar. fyra av dom håller porten och en håller locket som är runt vaijrarna på höger sida..

Edit: sitter en fjäder i "boxen" för avgasporten så håll ett finger på locket så det inte rammlar isär.

Kan det bli tydligare? :tungan

Destilrat vatten kostar liksom 11kr/litern, och då riskerar du inte att det kalkar igen, så köp det!

Back