Skit Mito

Alex.J skrev:
Ska göra det så får vi se. ANG oljelsangen som går in i förgasaren när man tar väck den finns det risk för att det kan bli luft då ? ISF vad ska man göra för att det inte ska bli det ?

ALEX

Ja, men då åker den luften ur direkt när pumpen går igång, ingen fara. :tummenupp

håkanolsson skrev:
Och detta har ju Alex.J naturligtvis åtgärdat?

HiHiHiHi nej det har jag inte. Det rinner bara precis så man ser det genom slangen om ni förstår typ på botten av slangen. Ska kolla upp detta.

Kolla också undertrycksledning tank-insugningsör. Sitter den på plats? Skulle kunna vara en sådan simpel sak. Symtomen är identisk.

Har nu rengort min förgasaren grundligt kan bara säga en sak och det är ni skulle sett mitt filter som sitter vid den där nipplen som bensinen går in i på förgasaren det var nästan helt fullt med skit och allt annat mög man kan tänka sig:skrämd

Måste även fixa en nu packning till blandskruven den som satt där inne var helt paj kanske det också har varit ett fel.

Ska montera imorgon när jag fått ny packning så får vi se.

Hoppas det nu var några av dessa felen:Bugar:Bugar:Bugar

håkanolsson: vad är det: undertrycksledning tank-insugningsör

Nä, gör som Järnet-Nisse, testa nålläget vetja :D

undertrycket från insuget öppnar ventil i kranen tror jag. Har aldrig fattat idén med dessa. Hur som helst om den inte verkar ok, minskas flödet av soppa.

Men du är på rätt väg. Fortsätt med filtret.

håkanolsson skrev:
Nä, gör som Järnet-Nisse, testa nålläget vetja :D

undertrycket från insuget öppnar ventil i kranen tror jag. Har aldrig fattat idén med dessa. Hur som helst om den inte verkar ok, minskas flödet av soppa.

Men du är på rätt väg. Fortsätt med filtret.

Får se ska ju montera imorgon hoppas på det bästa.
Tror ni det kan vara något med reedventilen ? hade väck den innan och kollade men den såg ok ut.

100 i huvudmynstycke låter ganska tok litet.. Jag kör med ett 148 och det är för litet.. och då är min helt orginal!

Om du ska riva tänding så gör man som så här. Fört tar man bort kåpan som sitter över svänghjulet på vänster sida. Sen ser man kuggkransen till startmotorn, då skruvar man bort tre st M8 skruvar som sitter där. efter det lossar man bulten till svänghjulet, skruvar fast avdragaren i dom tre bultarna som kuggkransen satt i. drar lös svänghjulet, och sen var det klart. =)

Edholm skrev:
100 i huvudmynstycke låter ganska tok litet.. Jag kör med ett 148 och det är för litet.. och då är min helt orginal!

Om du ska riva tänding så gör man som så här. Fört tar man bort kåpan som sitter över svänghjulet på vänster sida. Sen ser man kuggkransen till startmotorn, då skruvar man bort tre st M8 skruvar som sitter där. efter det lossar man bulten till svänghjulet, skruvar fast avdragaren i dom tre bultarna som kuggkransen satt i. drar lös svänghjulet, och sen var det klart. =)

Tror du man kan ta den med mutterdragare ? sen när man har fått väck den då vad ska man göra då ? eller vad finns det där inne som man kan justera ?

Ska först prova med att sätta dit allt igen har ju rengort som F*n så det var kanske det. Känns som det för det var ritigt skitig där inne:3freak plus att en packning var paj ju.

Dåliga nyheter det verkar vara ett jävla helvete att fixa en ny packning:(
Så jag får köpa en sådan där låda mer oringspackningar på biltema återkommer med mera info när detta är gort.

Alex.J skrev:
Tror du man kan ta den med mutterdragare ? sen när man har fått väck den då vad ska man göra då ? eller vad finns det där inne som man kan justera ?

Ska först prova med att sätta dit allt igen har ju rengort som F*n så det var kanske det. Känns som det för det var ritigt skitig där inne:3freak plus att en packning var paj ju.

Den går att ta med mutterknackare.. =) när du fått väck det hela så kan man rengöra och kolla att alla kablar och lindnigar är hela.. =)

Fixade ny packning idag ska montera imorgon så får vi se.
Ska först se hur den går efter min lilla städning. Om det inte var det så kollar jag upp det där med tändningen.

Okej hojen går nästan perfekt nu den dör inte:D längre. Men problemet med att den vill stanna när man kör utan chocke kvarstår. Om man kör med chocke och sen stänger chocken så går den super varvar perfekt men sen när man ska stanna så muuuuuu dör den om man inte är snabb på chocken. Vad ska jag göra ? nålen eller munstycke ? eller är det något annat ?

ALEX den glade:D

PS fan vad Mito går bra när dom väl går.

Har varit ute en stund nu och pillat lite flyttat nålen upp och ner men ingen skillnad. Har skruvat ut blandskruven men då ville den knappt gå:confused:
Några tips om vad jag mer ska pova ?

Alex den halv lycklige.

Back