Skit Mito

Alex.J skrev:
Den går inte dåligt på låga om man kör med chocken på men så fort man stänger den så går den genast sämmre nästan stannar. Den muuuar även då när man drar gas.

Flytta ner nålclipset 2 steg och testa..

Nisse Järnet skrev:
Får för lite soppa, helt klart! Ingen tvekan.

Provade att sätta i ett 106 munstycke idag men det blev typ ingen skillnad kanske ett 118 hade varit bättre vad tror ni ?

Var ute och körde för typ 15min sedan med 106 munstycke den gick lite bättre men när den började dra vid ca 6000varv upp till 10000 så gick det lite trögt kanske ett 118 munstycke hade varit bättre. Den hade fortfarande lite tendens till att vilja stanna när man växlar ner eller släpper på gasen

Alex.J skrev:
Provade att sätta i ett 106 munstycke idag men det blev typ ingen skillnad kanske ett 118 hade varit bättre vad tror ni ?

Jag trode det handlade om lågvarv, då är det inte huvudmunstycket du ska byta.

cRoC skrev:
Jag trode det handlade om lågvarv, då är det inte huvudmunstycket du ska byta.

vad fan ska jag göra då Nisse Järnet trodde ju att den fick för lite bensin känns lite som det. eller vad tror du cRoC

Den går ju inte så bra på höga heller

Ingen aning om var den sitter, men den är stor som en kanelbulle och väger ganska mycket. /Ludde

Nu är den helt fuckad hojen:( den går ju sämmre nu än innan.

Har hållt på idag och skuva ökat i munstycke & justerat nålen. Inget av detta gjorde någon skillnad gick bara sämmre så jag bestämmde mig för att sätta dit orginal munstycke och ställa nålen som den var innan. Startade den med choke gick igång lätt körde iväg gick lite sådär krasligt sen stannade den. Startade den igen körde vidare. Provade utan chocke då dog den nästan direkt OCH om man drar full gas så säger den muuuuuuuuuuuu sen stannar den

Vad är det nu som är galet kan det var tändplattan som LGS säger.
Snälla ge mig så många tips som möjligt

ALEX:gnissla

Om den säger muuuu så går den magert. Tycker du skall lägga ner bestyckning fram o tillbaka. Det är finlir. Du har större problem än så.

Kan ju vara allt från

tomt på soppa i tanken
dåligt flöde i kranen
igensatt soppafilter
flotörventilen öppnar ej ordentligt
tjuvluft

Det kan också vara svag gnista. I fria luften kan gnistan se ok ut, samtidigt som i brönsleblandningsmiljö räcker den ej till.

Sen, kallar man inte en Mito för skitmito. Det är en helvetes precisions-hoj av högsta rang. Men med skit bakom spakarna/verktygen blir resultatet inte alltid så bra :D Lycka till.

/h

håkanolsson skrev:
Om den säger muuuu så går den magert. Tycker du skall lägga ner bestyckning fram o tillbaka. Det är finlir. Du har större problem än så.

Kan ju vara allt från

tomt på soppa i tanken
dåligt flöde i kranen
igensatt soppafilter
flotörventilen öppnar ej ordentligt
tjuvluft

Det kan också vara svag gnista. I fria luften kan gnistan se ok ut, samtidigt som i brönsleblandningsmiljö räcker den ej till.

Sen, kallar man inte en Mito för skitmito. Det är en helvetes precisions-hoj av högsta rang. Men med skit bakom spakarna/verktygen blir resultatet inte alltid så bra :D Lycka till.

/h

Okej sorry för det då men jag har ju hållt på hur länge som helst nu utan resultat.

Den går med chocke fast inte super bra. Utan chocke så stannar den när man kör iväg precis som om den inte årkar dra iväg. Om man varvar upp den så orkar låter den inte så pigg om ni förstår den låter ansträngd inget riktigt ettrigt varv lite slö typ.

håkanolsson du verkar ju kunna detta kan du inte säga ungefär vad de kan vara.

Alex.J skrev:
håkanolsson du verkar ju kunna detta kan du inte säga ungefär vad de kan vara.

Jo, när du skriver så, blir jag rörd och vill gärna hjälpa till så gott jag kan. Det går inte att säga vad det är. Man måste felsöka. Nu vet du att den går magert. (med största sannolikhet iallafall. Dit "muuuuuu" tyder starkt på det) Försök att komma på varför.

Hur började problemet? Skriv utförligt.

Kolla min tidigare lista. Börja i rätt ände. Bensintillförsel hela vägen till flotörhuset. Gick den dåligt innan du hadde förgasaren av?

Har du dragit förgasar bultarna ordentligt? Tänkte att den kanske drar in luft. Då går den magert.

Om den går hyfsat med choke så kan man ju spela bort svag-gnista-teorierna. Det vore ju bra om du kan justera choken steglöst o använda den som ett ställbart munstycke. Är det steglös? Jag tänkte att du skulle förvissa dig om att den lämnar OK med effekt när man hittar rätt bränsleblandning. Ut o kör o labba med den isåfall. Men var försiktig eftersom den går magert. Slang i lite extra olja i tanken 2% kanske.

Nisse Järnet skrev:
Testa bara höja nålen (sänka clipset) max. Då SKA det bli skillnad :)

Okej får prova det. Ska även kolla upp det där med kranen för det rinner väldigt lite bensin genom slangen.

Inget att bry sig om vad gäller lösa problemet. Det där 30-60 är en grov siffra för var i gas-läget nålen påverkar blandningen. Dessutom, är det finlir och din verkar ha ett mycket grövre problem. Dör helt vid pådrag etc. Alltså, som tidigare, glöm all bestyckning för ett tag. Felet lär vara något helt annat.

/h

Kan det vara något med tändningen då ? Någon som vet hur kollar upp detta på en Mito ? Är det den som sitter på vänster sida av hojen ? där inne sitter 3 skruvar ute i kanten och en stor i mitten är det den man ska ha väck för kunna kolla detta ? När man har haft väck muttrarna vad händer då trillar en massa sker ut då eller ?

Hade varit bra om någon hade kunnat säga exakt hur man gör det. Det var någon här inne som skrev om detta innan. Han sa att det kunde vara en sladd som hade glapp eller något.

Plocka isär förgasarn, rengör och se så allt står rätt till. Montera orginalmunstycke och ställ nålclipet och luftskruven till orginal. Går den för magert? Var? Låg eller högvarv? Skruva ut luftskruven ett halvt varv, testa. Fortsätt så. Sen när den går bra på lågvarv justera högvarvet med huvudmunstycke.

cRoC skrev:
Plocka isär förgasarn, rengör och se så allt står rätt till. Montera orginalmunstycke och ställ nålclipet och luftskruven till orginal. Går den för magert? Var? Låg eller högvarv? Skruva ut luftskruven ett halvt varv, testa. Fortsätt så. Sen när den går bra på lågvarv justera högvarvet med huvudmunstycke.

Ska göra det så får vi se. ANG oljelsangen som går in i förgasaren när man tar väck den finns det risk för att det kan bli luft då ? ISF vad ska man göra för att det inte ska bli det ?

ALEX

Back