skinnställ under 6000:-

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag har nu fått min lägenhet såld.
så inom en vecka - 10 dar, så ska jag hämta min R6:a

o jag VET att jag sett en länk till ett företag i sverige (kanske enbart nätförsäljning) som sålde skinnställ, 2-delat för under 6000:- tror det till o med var under 5000:- men e ej säker...

nu vill jag veta, om DU rekomenderar mig att köpe ett nytt, lite mindre "känt" ställ... eller det e att föredra ett beg. känt märke...

samt om men ska lägga pengar på ny hjälm, hanskar, stövlar...
eller om något kan inköpas begagnat.... vad skulle du göra ?

jag har ca: 10-12.000:- att lägga på ställ,hjälm, handskar och stövlar

och nu när jag väl fått lägenheten såld, så börjar jag tveka lite på om R6:an e rätt hoj för mig... eller om man kan hitta en gixxer 750, zx6r för runt 45 papp..... snacka om beslutsångest.... :va

Köpte ett Dainese T3 i perfekt skick för...3200, knappt använt men beggat.

Du tänker nog på Handelsboden

Sen har väl Flying Eagle också billiga ställ. Vet inget om kvaliteten på någon av dessa, men de från handelsboden har jag hört skall hålla hyffsad kvalitet.

Henken skrev:
Köpte ett Dainese T3 i perfekt skick för...3200, knappt använt men beggat.

Inte en aning om kvalitet och annat på dessa men man måste ju erkänna att priset är ganska lockande.

Du kan ju ta en tripp till Danmark och fylla bilen med sprit på vägen hem så gör du 2 flugor på smällen ;)

http://www.mconline.dk/laeder_safety.php

/oXydex

Edit: SÅg nu att du bodde ett stenkast från Danmark så varför inte svänga över och kika på det iaf ;)

Du kan ju för sjutton få ett NYTT ställ som i normala fall kostar 10 papp, typ Dainese eller Alpinestars för mindre än 6 papp om du köper fjolårsmodellen nu när de reas ut under våren. Jag gav t ex 4999:- i förfjol för mitt Dainese Tattoo (gentemot 9998:-) bara för att det var en utgången modell.

wonderwizard skrev:
....

....

och nu när jag väl fått lägenheten såld, så börjar jag tveka lite på om R6:an e rätt hoj för mig... eller om man kan hitta en gixxer 750, zx6r för runt 45 papp..... snacka om beslutsångest.... :va

Den ångesten kan jag fixa åt dig - Gixxer750 02'a för dom pengarna. Inga gatkåpor men lite lyktor och prylar finns. Två helger i garaget så har du en grym streetfighter och kraschkåpor om du vill ut på banan.

Som sagt det finns erbjudande i mellanåt på märkesställ. Måste man ha det? Nej men prova några av dem där "no name" och prova sen spyke, Alpinstar eller Arlen ness (mfl).

Själv har jag provat en hel del och tyckte det var skillnad på märkeställen, passform och utseende. Fastnade för ett Arlen ness helställ. Problemet med beg ställ, stövlar, hjälm är att nån annan tänjt på grejorna, sitter bättre om man får forma det själv. :D

wonderwizard skrev:
nu vill jag veta, om DU rekomenderar mig att köpe ett nytt, lite mindre "känt" ställ... eller det e att föredra ett beg. känt märke...

samt om men ska lägga pengar på ny hjälm, hanskar, stövlar...
eller om något kan inköpas begagnat.... vad skulle du göra ?

jag har ca: 10-12.000:- att lägga på ställ,hjälm, handskar och stövlar

Jag skulle lägga krutet på en bra hjälm först för att se hur mycket stålar du får över. Köp en hjälm av komposit, glasfiber el dyl. INTE en plasthjälm typ polykarbonat. :7peta Förra tjejen köpte förra året,AGV hade en för 1700 men den satt som en påse nötter på huvve så hon köpte en Shoei raid för strax under 3000.
Som jag har fattat så är det i stort sett lika tjockt skinn på alla "normala" ställ, så säkerheten skiljer sig nog inte nämnvärt. Snarare skyddens utformning. Annat är det nog med "riktiga" tävlingsställ (tjockare skinn).
Glöm för tusan inte att köpa ett riktigt ryggskydd!! :tummenupp :tummenupp

Thats all i have to say about that...

Chrille skrev:
Den ångesten kan jag fixa åt dig - Gixxer750 02'a för dom pengarna. Inga gatkåpor men lite lyktor och prylar finns. Två helger i garaget så har du en grym streetfighter och kraschkåpor om du vill ut på banan.

Ska du ge upp racingen Chrille? Eller letar du annat?

Det är ju inte bara tjockleken på skinnet som avgör utan även kvaliteten på sömmarna samt hur många sömmar stället är sytt med. Spelar ingen roll om skinnet är tjockt om det inte sitter kvar...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti