skillnaden mellan superstock och stocksport??

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Kan någon vara snäll och förklar vad som skiljer dessa reglementen åt nu pratar jag 600. :Bugar

Det ena alternativet är Supersport fast med i princip orginal motor, det andra är dessutom med mer standardbetonad fjädring osv.

*Letar info*

Last edited:
vad jag förstår så ska dom köra superstock i em och stocksport i stcc :va

moto-gg skrev:
vad jag förstår så ska dom köra superstock i em och stocksport i stcc :va
Jepp! Stocksport är väldigt nära helt standard. Får eventuellt byta fjädrar i gaffeln, slipon och bakdämpare (eventuellt) men sen är det standard. Reglemente kommer vecka 49.

Citerar Steny:

" I Stocksport får du inte byta fjädring som i supersport, elsystem, titanbultar,
slirkoppling, bara byta mellan rör och slutburk på sysytemet etc etc.

I superstock är det i princip supersport med standard motor. "

Är förmodligen felskrivet i IB! Flaminni (?) ägde visst rättigheterna till att arrangera SupersStock-EM. Så därför kunde inte dom som arrangerar EM köra den klassen utan fick ta StockSport istället. Pga det så valde man förmodligen att ta samma klass i SM.

Alltså: Det ska bli StockSport600 i både SM (mc-klassen som kör ihop med STCC) och i EM som supportklass 2005 och 2006 ersätter det SuperSport och får EM-status.

StockSport reglementet är inte färdigskrivet av UEM.

Kan bli ungefär: Standardmotor, ljuddämpare får bytas, styren bytas, fotpinnar bytas, andra gaffelfjädrar. Sen inte så mycket mera vad jag förstått. Men det är inte klart än!!

Last edited:
*/ ?>
Back