Skillnad på visir?

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Jo, nu är det så att jag är less på att bli bländad av solen så nu ska jag köpa ett nytt visir. Frågan är det vad man ska ta, rökfärgat eller "iridium"(vad är det förresten?), vad är "bäst"?

Mr. Red skrev:
Jo, nu är det så att jag är less på att bli bländad av solen så nu ska jag köpa ett nytt visir. Frågan är det vad man ska ta, rökfärgat eller "iridium"(vad är det förresten?), vad är "bäst"?

bäst å bäst...

jag tycker att blåa ä skitsnygga

Mr. Red skrev:

Beror på vilket fabrikat,har rökfärgat på min Shoei tycker nog mer att det är svart.

Iridium är väl sådandär spegelvisir.

Jag gillar mitt svarta på dagen,funkar även om det inte är sol,Men livsfarligt på kvällen/natten.

Last edited:
Finns till Xlite bland annat ett "högkontrastvisir". Funkar asbra på dagen och går att använda under mörker med! Ser ut som ett vanligt rökfärgat visir men är bättre!

Rekommenderas!

//jaG

Mr. Red skrev:

vad har du för hjälm förresten?

en RV, så jag börjar bli lite osäker på om det kommer finnas något att köpa :4skrika

Eftersom du var så snäll att starta en tråd med min fråga så passar jag på att låna den. :D

Vilka säljer spegelvisir till Shoei (Raid). Enligt den lokala MC-handlaren är de förbjudna. Det får åtminstonde inte säljas över disk.

www.touringbutiken.se säljer visir som Guld-/Silver samt blåspegel, men de betingar ett pris av ~800:- styck. Dessutom har dom inte iridium-färgat visir.

Några tips på andra ställen?

morlock skrev:
Eftersom du var så snäll att starta en tråd med min fråga så passar jag på att låna den. :D

Vilka säljer spegelvisir till Shoei (Raid). Enligt den lokala MC-handlaren är de förbjudna. Det får åtminstonde inte säljas över disk.

www.touringbutiken.se säljer visir som Guld-/Silver samt blåspegel, men de betingar ett pris av ~800:- styck. Dessutom har dom inte iridium-färgat visir.

Några tips på andra ställen?

Olagliga, pyttsan. Olagligt att använda på väg kanske, men inte olagliga att äga, eller hur? Säg till din handlare att stoppa upp något!

visorshop.com är bra enligt utsago!

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Olagliga, pyttsan. Olagligt att använda på väg kanske, men inte olagliga att äga, eller hur? Säg till din handlare att stoppa upp något!

visorshop.com är bra enligt utsago!

//jaG
Olagliga att sälja i butik ja. Inte olagliga att äga.

jag har alltid med mig två visir om jag är ute och åker så jag kommer åka på kvällen.

ett svart och ett klart till mon älskade shoei z-one... det är inte svårt att byta så man kan ju likagärna ha med ett extra.

skulle inte klara mig mot solen på dagtid... blir väldans bländad ibland.
solglasögon i hjälmen är inget alternativ.

Droopfy skrev:
jag har alltid med mig två visir om jag är ute och åker så jag kommer åka på kvällen.

ett svart och ett klart till mon älskade shoei z-one... det är inte svårt att byta så man kan ju likagärna ha med ett extra.

skulle inte klara mig mot solen på dagtid... blir väldans bländad ibland.
solglasögon i hjälmen är inget alternativ.

Gaaahahahahha vilken skön avatar!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

Bästa jag sett på SH hittills! PM'a mig om du har den i stor storlek! :tuttar

heimdal skrev:
580spänn för ett blått till en raid
Ja jävlar. Det blir en skillnad på 568:- för 2 visir det där i skillnad mot touringbutiken.se. (en polare ska ha ett också)
(1660:- och 1093:- ifrån visorland.com ) (inkl frakt)

Mr. Red skrev:
Frågan är det vad man ska ta, rökfärgat eller "iridium"? (Vad är det förresten?) Vad är "bäst"?
Vad som anses vara bäst skiftar ju från person till person. Smaken är som framstjärten.

Rökfärgat dämpar ner solljuset så man slipper bli bländad.

Ett mörkt visir med ett lager spegelfärg utanpå dämpar ner solljuset och riktar även bort en del av ljuset.
En fördel med de är att de inte blir så jävla varmt inne i hjälmen.
En annan sak jag personligen ser som en fördel är att ingen ser in utifrån :)
Nackdelen med spegelvisiren är att dom upplevs något mörkare på kvällen än ett vanligt rökfärgat.

Iridium är, vad jag förstått, en andra version på spegelvisirerna.
De vanligaste är guld, silver och blått och dom finns också i iridiumvariant.
De beskrivs lättast som att spegeln, förutom sin grundfärg, skimrar i "oljefärgat" eller "regnbågsfärgat". Typ.
Om de ger nånting mer än en utseendemässig sexuell skillnad vet jag inte.

Kenta skrev:
Vad som anses vara bäst skiftar ju från person till person. Smaken är som framstjärten.

Rökfärgat dämpar ner solljuset så man slipper bli bländad.

Ett mörkt visir med ett lager spegelfärg utanpå dämpar ner solljuset och riktar även bort en del av ljuset.
En fördel med de är att de inte blir så jävla varmt inne i hjälmen.
En annan sak jag personligen ser som en fördel är att ingen ser in utifrån :)
Nackdelen med spegelvisiren är att dom upplevs något mörkare på kvällen än ett vanligt rökfärgat.

Iridium är, vad jag förstått, en andra version på spegelvisirerna.
De vanligaste är guld, silver och blått och dom finns också i iridiumvariant.
De beskrivs lättast som att spegeln, förutom sin grundfärg, skimrar i "oljefärgat" eller "regnbågsfärgat". Typ.
Om de ger nånting mer än en utseendemässig sexuell skillnad vet jag inte.

hur är "iridium" visiren i mörker då? kollade i ett å de va lite lagom rökfärgat bara innifrån

morlock skrev:
Olagliga att sälja i butik ja. Inte olagliga att äga.

Kan inte stämma, dom finns här i stan i de flesta butiker. Däremot vet jag att dom är olagliga och använda i t.ex England.

*/ ?>
Back