Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mr. Red skrev:Jo, nu är det så att jag är less på att bli bländad av solen så nu ska jag köpa ett nytt visir. Frågan är det vad man ska ta, rökfärgat eller "iridium"(vad är det förresten?), vad är "bäst"?
Mr. Red skrev:Jo, nu är det så att jag är less på att bli bländad av solen så nu ska jag köpa ett nytt visir. Frågan är det vad man ska ta, rökfärgat eller "iridium"(vad är det förresten?), vad är "bäst"?
morlock skrev:Eftersom du var så snäll att starta en tråd med min fråga så passar jag på att låna den.![]()
Vilka säljer spegelvisir till Shoei (Raid). Enligt den lokala MC-handlaren är de förbjudna. Det får åtminstonde inte säljas över disk.
www.touringbutiken.se säljer visir som Guld-/Silver samt blåspegel, men de betingar ett pris av ~800:- styck. Dessutom har dom inte iridium-färgat visir.
Några tips på andra ställen?
Olagliga att sälja i butik ja. Inte olagliga att äga.Zeb_Macahan skrev:Olagliga, pyttsan. Olagligt att använda på väg kanske, men inte olagliga att äga, eller hur? Säg till din handlare att stoppa upp något!
visorshop.com är bra enligt utsago!
//jaG
Zeb_Macahan skrev:visorshop.com är bra enligt utsago!
//jaG
Droopfy skrev:jag har alltid med mig två visir om jag är ute och åker så jag kommer åka på kvällen.
ett svart och ett klart till mon älskade shoei z-one... det är inte svårt att byta så man kan ju likagärna ha med ett extra.
skulle inte klara mig mot solen på dagtid... blir väldans bländad ibland.
solglasögon i hjälmen är inget alternativ.

Ja jävlar. Det blir en skillnad på 568:- för 2 visir det där i skillnad mot touringbutiken.se. (en polare ska ha ett också)heimdal skrev:580spänn för ett blått till en raid
Vad som anses vara bäst skiftar ju från person till person. Smaken är som framstjärten.Mr. Red skrev:Frågan är det vad man ska ta, rökfärgat eller "iridium"? (Vad är det förresten?) Vad är "bäst"?
Är det en silverspegel på avataren?Kenta skrev:blablablabla
Guld.morlock skrev:Är det en silverspegel på avataren?
Kenta skrev:Vad som anses vara bäst skiftar ju från person till person. Smaken är som framstjärten.
Rökfärgat dämpar ner solljuset så man slipper bli bländad.
Ett mörkt visir med ett lager spegelfärg utanpå dämpar ner solljuset och riktar även bort en del av ljuset.
En fördel med de är att de inte blir så jävla varmt inne i hjälmen.
En annan sak jag personligen ser som en fördel är att ingen ser in utifrån![]()
Nackdelen med spegelvisiren är att dom upplevs något mörkare på kvällen än ett vanligt rökfärgat.
Iridium är, vad jag förstått, en andra version på spegelvisirerna.
De vanligaste är guld, silver och blått och dom finns också i iridiumvariant.
De beskrivs lättast som att spegeln, förutom sin grundfärg, skimrar i "oljefärgat" eller "regnbågsfärgat". Typ.
Om de ger nånting mer än en utseendemässig sexuell skillnad vet jag inte.
morlock skrev:Olagliga att sälja i butik ja. Inte olagliga att äga.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |