Skillnad mellan olika tändstift

Förklaringen jag har hört är att det inte finns några stift som håller, så varför köra sönder dyra stift (promod o tf)
 
Förklaringen jag har hört är att det inte finns några stift som håller, så varför köra sönder dyra stift (promod o tf)


noppe NGK koppar stift är överlägset lättast att läsa av hur varmt o ev fett en motor går.

o NGK vanliga koppar är mej veterligen inga problem alls med har skälv kör volvo turbo med ca 2,5 bar i ladd o bara vanliga BP--ES absolut inga problem.. iridium o platina stift är enbart till för att motor tillverkarna är enligt lag tvungna att garantera att avgas reglering o avgasvärdena inte ändras under EX antal mil
 
Om du kan välja så är det väl en god take att välja det som anges till din hoj, dvs 8...

Verkstadshandboken anger båda modellerna jag skrivit ovan. Därav frågan (som fortfarande kvarstår).
 
F.ö antar jag att det snart är läge att byta stift i XT:n. Satta i ett NKG Idirium vid 1883 mil. Nu har hojen gått över 7000 mil :). Och jag har aldrig haft några problem med tändning eller motorgång.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top