Fraden
Snart i någon skog nära dig!
Ohfyfan. Då kan jag förstå att du inte gillar jakt och jägare.
Grannen är jägare, han är helt okej.
Men man tappade ju suget. Speciellt eftersom det var brorsan som hittade honom i skogen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ohfyfan. Då kan jag förstå att du inte gillar jakt och jägare.
Usch, sorgligt..Grannen är jägare, han är helt okej.
Men man tappade ju suget. Speciellt eftersom det var brorsan som hittade honom i skogen.
Usch, sorgligt..
![]()
Bäste Herr Markus Af Fikhonstråhle
Var i tråden har jag begärt jaktförbud nu då? & när blev jag sosse...?
Kamma till dig nu! alla får väl ha sina egna åsikter i ämnet, eller?
Sen står jag fortfarande fast vid att jakt ska utföras av lämpliga personer, som inte riskerar att blåsa skallen av kreti & pleti....

Visst. Först trodde vi att det var en olycka. Att han hade snubblat och råkat skjuta sig själv bakifrån. Men så var ju inte fallet...
Nåja. Nog pratat om detta.
Hade han inte gjort det så skulle jag nog också varit ute och kutat omkring med en bössa i näven.
Men istället så tog jag ju hojkort och omkring på grusvägar istället![]()
En tragisk olycka...
Den 71-åriga skidåkaren har färdats på skidor på skogbilvägen i riktning mot skytten och anträffades död ca 110 meter från platsen där skytten stod när skottet avlossades. Skidåkaren har kommit ut ur kurva från höger i förhållande till skytten, precis när han träffades av skottet.
I det här fallet rör det sig om typen skogsbilväg. Men oavsätt, så är det tillåtet ja. Finns ju en grundregel/grundansvar att jakten ska ske på sådant sätt att den inte framkallar onödig fara för allmänheten.Kan inte reglerna, men är det verkligen tillåtet att skjuta på väg?
Eller är skogbilväg(?) traktorväg?
I det här fallet rör det sig om typen skogsbilväg. Men oavsätt, så är det tillåtet ja. Finns ju en grundregel/grundansvar att jakten ska ske på sådant sätt att den inte framkallar onödig fara för allmänheten.
Personligen tycker jag vägpass är värdelösa. De uppmuntrar mest till snabba slarviga skott mot vilt i rörelse.
Men det är intressant att man tillåter jakt med handeldvapen utan kontroll och utsätter allmänheten för livsfara samtidigt som man anser att det bullrar för mycket hos grannen vid en motorbana och vill ha stenkoll.
Politiskt verkar det mer angeläget att ha en viltvård men när vargen fäller djuren gnäller dom över det.
Dubbelmoralen är tydlig
På väg och från väg för du skjuta, men, om jag inte minns fel, får du inte skuta över väg.Blev lärd i somras av en inaktiv jägare att det inte var tillåtet, därför jag undrade![]()
Berit med Bössan! Vart står det att det var en en kvinna?
Man får skjuta över väg om jag fattat rätt.På väg och från väg för du skjuta, men, om jag inte minns fel, får du inte skuta över väg.
Man får skjuta över väg om jag fattat rätt.

Jag har suttit på pass minst tre gånger i motionsspår.
Det är egentligen rätt pinsamt när någon går förbi och man står där med jivär. Och mitt tillåtna skotthåll var just det, över motionsspåret.
Konstigt kan jag tycka.

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/article290362.eceUnder jakt er det ikke lov å skyte over eller mot offentlig vei.
Jag har suttit på pass minst tre gånger i motionsspår.
Det är egentligen rätt pinsamt när någon går förbi och man står där med jivär. Och mitt tillåtna skotthåll var just det, över motionsspåret.
Konstigt kan jag tycka.
japp, ett obotligt tillstånd av lyckaDo er nörsk?![]()
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |