Åh nej, en dödsolycka har hänt! Förbjud en av sveriges populäraste fritidssysselsättningar!
Är det här ett mc-forum förresten? Apropå dödsolyckor alltså.
Vem sa nåt om förbud? Vad har jag missat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej, en dödsolycka har hänt! Förbjud en av sveriges populäraste fritidssysselsättningar!
Är det här ett mc-forum förresten? Apropå dödsolyckor alltså.
Trådstartaren skrev något om "jaktlicenser", vad det nu är, och att de skulle "ses över". Jag antar att en översyn skulle innebära förbud för somliga att ha "jaktlicens", i annat fall torde en översyn vara onödig. Sedan varvas tråden med Biltmore's sosse-åsikter om jakt i vanlig ordning, dvs krav på förbud.Vem sa nåt om förbud? Vad har jag missat?
Du blanda leken så skyll inte ifrån dig.
Faktaruta:
- Jakt och motorcyklism är båda populära folknöjen som samlar hundratusentals utövare
Jakt och motorcyklism är något som inte går ihop så värst bra.
I alla fall inte om man kör grushoj som jag gör. Jävla jägare att vara ute i skogen när man själv vill ut och köra...
Stryk ska dom jävlarna ha!
Blir du beskjuten kommer de hävda att den färgglada älgen lade en praktfull och utdragen rökare. (Om du nu kör fyrtakt).
Gör i så fall istället som systemet med tunga körkort dvs obligatorisk läkarkontroll var xår vid ålder över xxår. Då kan läkaren peka på att pat inte uppfyller de fastställda kraven för att få förnya sin licens...
I den här jaktolyckan var det verkligen maximala oturliga förhållanden.
Finns det systemet idag??
Finns det systemet idag??
Blir gamlingar kallade till läkarbesök för att kolla lämpligheten? Det vore bra i så fall.
Och som sagt, det skulle kunna gälla andra "livsfarliga" aktiviteter där sinne och hjärna behöver vara på topp.
Det kan jag hålla med om.
Men många "olyckor" i skogarna är nog rena avrättningar.
Folk sitter i sina jaktstugor, super sig fulla bli ovänner.
Dagen efter så PANG!
-Oj, såg inte att det var Nisse som stod där. Trodde det var en älg![]()
Jag avstod senast förra året att skjuta en 6-taggare pga hunden befann sig bakom älgen ifrån mig sett.
Det där har jag inte riktigt fattat, det är ju mycket lättare att träffa något som inte rör sig.En del skjuter på allt som rör på sig.
Det där har jag inte riktigt fattat,
Sen står jag fortfarande fast vid att jakt ska utföras av lämpliga personer, som inte riskerar att blåsa skallen av kreti & pleti....
Sen står jag fortfarande fast vid att jakt ska utföras av lämpliga personer, som inte riskerar att blåsa skallen av kreti & pleti....
Kan hålla med om detta.
Jagar Ni?
Ohfyfan. Då kan jag förstå att du inte gillar jakt och jägare.Gjorde. Har varit med och jagat. Och var på gång att ta jägarlicens (heter det så?) också. Men tappade suget när en bekant som vi var ute och jagade med sköt huvudet av sig.
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |