Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Har ett litet delikat problem. Tänkte skicka över ett antal högupplösta bilder via e-post via gmail. Är det smidigaste sättet att dela upp dem och skicka ett antal separata mail? Någon som vet var taket går. Det vill säga hur stora filer som smidigt går att skicka. Totalt är bilderna ca 90 Mb. Att lägga dem i en zip fil fungerar inte.
Det är inga personliga bilder. Så jag skulle även kunna tänka mig att lägga upp dem på någon bildsite eller nedladdningssite och skicka en länk till avsändaren istället. Finns det några kostnadsfria sådana sidor som är lämpliga att använda om mail är uteslutet. Att sitta och dra iväg massor med mail bara för att få med bilderna känns inte så smidigt.
Det är inga personliga bilder. Så jag skulle även kunna tänka mig att lägga upp dem på någon bildsite eller nedladdningssite och skicka en länk till avsändaren istället. Finns det några kostnadsfria sådana sidor som är lämpliga att använda om mail är uteslutet. Att sitta och dra iväg massor med mail bara för att få med bilderna känns inte så smidigt.