Skicka stora filer över e-post

Ännu värre: Nån kanske förföljer dig med kikare IRL varenda dag utan att du vet om det. :FOLIEHATT :död

Då har de inte en bra syn eller smak :D Nästa gång jag ska ragga upp en brud så kommer det förmodligen ske utanför Tomteboda, för att jag ska lyckas så bör hon dessutom sakna luktsinne och vara neurosedynskadad. :yoparty

Du, tänk att det tycker inte jag. Jag skrev det tom i mitt inlägg.

Dessutom får man 250 MB EXTRA om man följer min länk. Varför skulle man INTE göra det, och varför skulle man inte sponsra någon annan? Det är ju gratis? Klickar man på din länk istället för på min är man nog rätt dum ändå. Jag tipsade om en riktigt bra tjänst som jag vet löser TS problem. Vad är felet med att jag (och han) får 250MB extra? Att du inte får något?

Fan vilken gnet du är. Har du inte fått nåt på länge?
-För att du inte nämner att du får 250 mb extra för varje person här på sh som fäljer din länk.
-För att du maskerar länken bakom en URL-förkortare så att ingen skall se att det rör sig om refferal-raggande
-För att folk kanske inte vill vara med och omedvetet sponsra dig.
osv..

Jag fick för övrigt en snabbis igår kväll, själv då?
:D

Jag gillar för övrigt Dropbox och tycker det är en bra service som jag betalar för.

-För att du inte nämner att du får 250 mb extra för varje person här på sh som fäljer din länk.
-För att du maskerar länken bakom en URL-förkortare så att ingen skall se att det rör sig om refferal-raggande
-För att folk kanske inte vill vara med och omedvetet sponsra dig.
osv..

Jag fick för övrigt en snabbis igår kväll, själv då?
:D

Jag gillar för övrigt Dropbox och tycker det är en bra service som jag betalar för.

"Det är helt gratis och kontot blir automatiskt större när man bjuder in fler" Av detta kanske man kan dra slutsatsen att jag faktiskt bjuder in fler.

Snyggade upp länken som ag för övrigt brukar göra med alla länkar jag länker till här på SH. Det är brukligt. Alla gör så.

Beträffande "omedveten sponsing" så ser jag inte riktigt problemet? Dessutom får ju personen EXTRA utrymme. Det är en bra sak. Iaf i mina ögon.

Själv fick jag en riktig långkörade. Känns som om nån dragit en piprensare genom hela systemet :arsele:arsele:arsele

Själv fick jag en riktig långkörade. Känns som om nån dragit en piprensare genom hela systemet :arsele:arsele:arsele

Tack för informationen! Då vet vi vem som ger hemma hos er... :gnissla

Jag lägger inga värderingar i hur andra gör så vadhelst som känns bra för er skall ni givetvis fortsätta med.

Tack för informationen! Då vet vi vem som ger hemma hos er... :gnissla

Jag lägger inga värderingar i hur andra gör så vadhelst som känns bra för er skall ni givetvis fortsätta med.

Vet inte hur du ser ut anatomiskt, men men jag har dubbla pipor med vattentäta skott emellan :yoparty

"Det är helt gratis och kontot blir automatiskt större när man bjuder in fler" Av detta kanske man kan dra slutsatsen att jag faktiskt bjuder in fler.
Och den mer ärliga varianten hade väl varit: "Det är helt gratis och mitt konto blir automatiskt större när ni använder mitt erbjudande"

Snyggade upp länken som ag för övrigt brukar göra med alla länkar jag länker till här på SH. Det är brukligt. Alla gör så.
Fast här på SH behöver man ju inte klipp och klistra in saker i URL-förkortare. Man markerar bara det man vill skall vara länken, t.ex. bokstaven X och sedan lägger in länken med "Insert Link" knappen. Då kan man få nästan hur korta länkar som helst.
Smidigt va :)

Beträffande "medveten sponsing" så ser jag inte riktigt problemet? Dessutom får ju personen EXTRA utrymme. Det är en bra sak. Iaf i mina ögon.
Det hade sett snyggare ut ifall du hade skrivit det rakt ut att det var en refferallänk du la in.
T.ex. Jag rekommenderar www.Dropbox.com.
Vill ni ha extra 250 mb på erat konto så använd min refferallänk www.xxx.xxx (ni får 250 mb, jag får 250 mb per användare. Win-win)

Och den mer ärliga varianten hade väl varit: "Det är helt gratis och mitt konto blir automatiskt större när ni använder mitt erbjudande"

Fast här på SH behöver man ju inte klipp och klistra in saker i URL-förkortare. Man markerar bara det man vill skall vara länken, t.ex. bokstaven X och sedan lägger in länken med "Insert Link" knappen. Då kan man få nästan hur korta länkar som helst.
Smidigt va :)

Det hade sett snyggare ut ifall du hade skrivit det rakt ut att det var en refferallänk du la in.
T.ex. Jag rekommenderar www.Dropbox.com.
Vill ni ha extra 250 mb på erat konto så använd min refferallänk www.xxx.xxx (ni får 250 mb, jag får 250 mb per användare. Win-win)

Varför gjorde inte du sov ovan då? Har du redan maxat ditt konto?

Oavsett så är det flera användare här på SH som börjat använda Dropbox idag. Hoppas verkligen att ni har nytta av tjänsten och att det inte svidit alltför mycket att "sponsra" mig mot 250 MB extra lagringsutrymme.

Välj "Open Dropbox website", sen account -> referral status.
Längst ned där ser du länken :tummenupp

Japp men som jag förstår det så är det bara en länk till dropbox.
om jag vill dela en mapp så lär jag ju ändå skicka ett mail till dom som ska få tillgång till mappen.
eller gör jag nått fel?

Oavsett så är det flera användare här på SH som börjat använda Dropbox idag. Hoppas verkligen att ni har nytta av tjänsten och att det inte svidit alltför mycket att "sponsra" mig mot 250 MB extra lagringsutrymme.

Installerade det på datorn tidigare under eftermiddagen, men har inte hunnit titta på det. Gjorde en standardinstallation. Är det något särskilt man bör tänka på?

Japp men som jag förstår det så är det bara en länk till dropbox.
om jag vill dela en mapp så lär jag ju ändå skicka ett mail till dom som ska få tillgång till mappen.
eller gör jag nått fel?

Aaha. Jag trodde du ville tipsa nån annan.

För att dela ut en länk till någon av dina foldrar:
Öppna dropboxen i din explorer (utforskaren). Högerklicka på undermappen du vill dela. Väl Dropbox sen "share this folder".
Högerklickar du på en fil kan du dela den på samma sätt.

Installerade det på datorn tidigare under eftermiddagen, men har inte hunnit titta på det. Gjorde en standardinstallation. Är det något särskilt man bör tänka på?

Nja. Ligger några enkla instruktioner med där i nån folder.
Det finns även en public-folder som är enklare att dela med folk. Den är ganska användbar om man bara skall skicka över filer till nån annan och sen plocka bort dom.

Utrymmet är begränsat, så man kan inte samla på sig all möjlig mög där, utan man får rena lite emellanåt.

Bjud in folk så får du mer utrymme för varje. Jag har gått från 2 till nästan 10 och 10 kommer man en bra bit på :tummenupp

Last edited:
Nja. Ligger några enkla instruktioner med där i nån folder.
Det finns även en public-folder som är enklare att dela med folk. Den är ganska användbar om man bara skall skicka över filer till nån annan och sen plocka bort dom.

Utrymmet är begränsat, så man kan inte samla på sig all möjlig mög där, utan man får rena lite emellanåt.

Bjud in folk så får du mer utrymme för varje. Jag har gått från 2 till nästan 10 och 10 kommer man en bra bit på :tummenupp

Jag får kolla lite hur det fungerar rent praktiskt. Man slänger alltså in det man vill dela med sig publikt så att alla ladda ner det och i en annan mapp som man delar med sig specifikt till den man riktar sig mot? Måste den mottagaren ha Dropbox programmet installerat?

Tror jag klarar mig fint på det lagringsutrymmet som erbjuds. Kan ju skicka runt en invite till vänner och se om de är intresserade. Mer som ett tips än något annat om jag nu tycker att tjänsten är bra.

Vad har Box.net som inte dropbox har? Bättre mobilapp? Mer lagring? Snabbare? Synk och versionshantering? Funktioner för fotoalbum?

Vad vet jag. Jag använder box.net nästan dagligen för att förmedla och samarbeta med filer över världen. Och det funkar mycket enkelt och bra.

Du kan antingen dela mappar med andra, då får ni en gemensam mapp som båda kan addera och ta bort filer i. Mottagaren måste ha dropbox installerat.

Eller så lägger du filen i "public"-mappen, högerklickar på den och kopierar sökvägen. Sen skickar du sökvägen till mottagaren, som då bara kommer åt just den filen.

Plättlätt och en smula genialt.

Box.net och sprend är tjänster för att överföra en fil, Dropbox är ett lagringssätt ... Äpplen och päron.

Jag får kolla lite hur det fungerar rent praktiskt. Man slänger alltså in det man vill dela med sig publikt så att alla ladda ner det och i en annan mapp som man delar med sig specifikt till den man riktar sig mot? Måste den mottagaren ha Dropbox programmet installerat?

Tror jag klarar mig fint på det lagringsutrymmet som erbjuds. Kan ju skicka runt en invite till vänner och se om de är intresserade. Mer som ett tips än något annat om jag nu tycker att tjänsten är bra.

Mottagaren behöver inte Dropbox i något fall, men det underlättar om man delar flera filer.

Dropbox-foldern fungerar precis som vilken folder som vanligt. Du kan skapa obegränsat (väldigt många iaf) med undermappar som du kan dela ut med olika rättigheter.

Det är enkelt. Man greppar det på några minuter.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien