Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vad sägs om en Felicia GLX? Det är trångt på uppfarten nu när jag har jobb-caddy.

Ser ut som en 750 ja. Den är ju 'grym för banna'. Klart den e dyr :rolleyes:

Felician tål garanterat hästskit men jag är inte riktigt sugen på en "ny" sån.. Iofs ger dom ganska många roliga historer man kan berätta med tiden.:crash

Kollade på en mazda 6 kombi idag men det hade rostat lite väl bra och jag hittade en halvliter vatten under reservhjulet så det blev inget köp.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Aha så den såg lite för bra ut på bild än den var i verkligeheten. Too Bad men de finns fler fiskar på blocket. :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
I kväll är de dags för "East to West Rubberboat" Race igen, från Oset i Hka till Piren i Jkpg.
Har ni inget för er kan ni alltid kika ner och tjöta lite och kika på trötta paddlare. :hihi

Etapperna är Oset->Sanna badet, Sannabadet -> Beachvolleyboll planerna Vätterstranden, vätterstranden -> Piren.

Inga SH:are med i år heller. :fakta
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Skrev inlägg om de för några månader sen om att de började dra ihop sig men får posta lite mer frekvent nästa sommar. Får ta de en mån tidigare så de inte är så kallt sen om aftonen. Av 8 startande var de bara 3 som tog sig i mål. :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hojen går inte igenom besiktning med LED eller Xenon så man får byta inför besiktning om man ska köra med det. Sen vad farbror blå säger om de vet ja inte...
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Hade Xenon på R6an och kort på R1an med "gamla" ofta ganska svårt o gömma undan ballasterna på ett vettigt sätt. Vad gäller funktion så är det riktigt bra man syns och jag hade inte en enda bil som körde ut framför mig efter monteringen "vilket jag hade haft innan" tar 5min att byta lampa inför besiktning då man låter allt sitta kvar utom själva xenonlampan. Kitet du länkar till med ledringar och xenon rekommenderar jag inte då du måste värma bort "glaset" för montering vilket KAN resultera i otäta strålkastare efter. Men ett vanligt xenonkit? shoot! Tänk på att köpa ballaster med bra kvalite då jag hört att dåliga ballaster kan slå ut hojens elsystem och det kan bli DYRT !
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då får man ju polera upp sin egen med så man inte ligger i lä på putsen. :hihi See ya there...
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
En kompis blev under natten mellan 27/28 augusti av med sin KTM på Norra Bogesundsgatan på Gräshagen i Jönköping. Kan nog inte vara så svår att känna igen då det knappt verkar gå någon annan Orange Ktm i stan. När den stals hade den mindre baklampa på/minde regskylt..

Reg nr är iallafall XFN 923

1185205_10201698248956077_272936942_n.jpg
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Surt att otto blev av med den =/ Höll ögonen öppna efter den hela kvällen, ska sätta upp en lapp på jobbet imorgon så kollegorna oxå kikar.

HDsash: Var du på Ica i Hva idag runt 21.30?
 

Superbike_R1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2013
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha R1
helt ärligt grabbar, är det dumt o köra på mantorp utan nån erfarenhet överhuvdtaget?, blir lite osäker nu, man kommer ju bli en bromskloss på banan utan tvekan
 
Last edited by a moderator:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fortskaffningsmedlet på gratisresan till Legoland. XC60 D4 MANUELL!!! :dummer:mad::huvet
Aja, ska väl inte klaga när det är gratis men jag har inte fattat varför man vill åka 6-växlad manuell diesel. Man gör ju inget annat än vevar med den där spaken :(
Får glädjas åt panoramaglastaket då... :rolleyes:

XC60d4s.jpg

helt ärligt grabbar, är det dumt o köra på mantorp utan nån erfarenhet överhuvdtaget?, blir lite osäker nu, man kommer ju bli en bromskloss på banan utan tvekan
Det är värre att vingla och köra konstiga spår än att vara långsam så håll naturliga snygga spår så att andra kan köra om utan att oroa sig.
Och med ditt nick är man väl inte långsam? ;) Sub-1:30-tider gäller på Mantorp ;)
 
Last edited:

Superbike_R1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2013
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha R1
Kanske borde ändra mitt nick till slowbike_r1, har varken mc kort eller kört på banan
innan så man blir väl lite svajig i benen :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top