Sketsnack/Allmänt tjöt

Ställ dig på påfarten ner till e4an mot stan vid rödepåle. Ny asfalterat och fint. Gjorde mitt livs andra knäskrap där i måndags :tummenupp

Btw kman, när ska vi sätta på dina motardhjul på min 250?:yoparty:tummenupp
 
Last edited:
Vet bara att tabergområdet har några fina annars är det här mot Nässjö där det finns den ena eller andra svängen som kan slå gnistar ...
 
Dags för kopplingen att få sig en översyn. Vill inte riktigt vara med/slirar när man släpper loss alla gixxer-kusarna.

Kopplingskorg och fjädrar ok men flera lameller låg under min.spec....väntar bara på att de nya ska gotta till sig lite SBK-olja över natten så hoppas jag att den är fit for fight igen. Såg att det drar ihop sig till wheeliekväll igen :banana

ImageUploadedByTapatalk 21371186216.291533.jpg
 
Nytt drivpaket på plats! Kladdigt värre var det..
Någon som har något tips på hur man får dreven i linje? Går det lite på att spännarna är identiska? Räcker det med att man kollar med ögonmått?

Tack K-Man för lån av nitverktyget! :tummenupp
 
Nytt drivpaket på plats! Kladdigt värre var det..
Någon som har något tips på hur man får dreven i linje? Går det lite på att spännarna är identiska? Räcker det med att man kollar med ögonmått?

Tack K-Man för lån av nitverktyget! :tummenupp

Lägg en bräda längsmed bakdäcket och kolla mot framdäcket. Mät mellan sving och kanten på däcket från båda sidor. Du märker om det är snett när du kör. Är allt helt så kan man lita på märkningen vid hjulaxelbulten.

Mot kladdighet så rekommenderas biltemas mekhandskar för 19kr paret!
 
Last edited:
Det har varit en hel del ombyggnationer Jkpg.... Korteborondellel vid tändsticksfabriken, där har de varit frikostiga med väg färg överallt och nu när den är ny så är den lite halare än normalt (imho) vilket kändes när det släppte igår i vätan på nästan varje linje som jag körde över. Så ha det i bakhuvudet
 
Tja alla!

Har kollat lite med bekanta men skulle behöva backupplan.

Är det någon som kan låna ut ett ställ som passar en tjej ? Hon är runt 175cm lång och väger max 60kg. Skulle behöva det på Onsdag!

Pusssssssssssssss
 
Bokat besiktning till hojjen nu första juli. Vart köper jag nytt bakdäck till bra pris? Lite sent ute kanske men måste finnas någon bra svensk sida som är snäppet bättre än andra? :)
 
Kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på än lite wheelie-träning på väg till jobbet. Kopplingen funkar nu klockrent igen men lite ovant de första gångerna eftersom de nya lamellerna tar grymt bra :eek:

En lång resa kvar innan man bemästrar "the art of wheelie" :wiggle men gör framsteg varje dag. Känns som det gäller att få bra höjd så snabbt som möjligt för att rpm/hastigheten inte ska skena iväg.
 
Kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på än lite wheelie-träning på väg till jobbet. Kopplingen funkar nu klockrent igen men lite ovant de första gångerna eftersom de nya lamellerna tar grymt bra :eek:

En lång resa kvar innan man bemästrar "the art of wheelie" :wiggle men gör framsteg varje dag. Känns som det gäller att få bra höjd så snabbt som möjligt för att rpm/hastigheten inte ska skena iväg.

Use the clutch young one! =) (säger farbror lågwheelie!) :gnissla
 
Kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på än lite wheelie-träning på väg till jobbet. Kopplingen funkar nu klockrent igen men lite ovant de första gångerna eftersom de nya lamellerna tar grymt bra :eek:

En lång resa kvar innan man bemästrar "the art of wheelie" :wiggle men gör framsteg varje dag. Känns som det gäller att få bra höjd så snabbt som möjligt för att rpm/hastigheten inte ska skena iväg.

Hade mer ofrivillig wheelie träning när ja blåste ur hojen upp till de röda området på de två första växlarna, var ett mindre gupp i vägen och hoppla så var man uppe på bakhjulet ett 10-tal meter, ingen balanspunkt men uppe var de. :hihi

Följt av lite ruskande i styret när man väl kom ner i backen igen, får ta och köra lite mer kontrollerat på de på vägen hem sen. :tungan
 
Följt av lite ruskande i styret när man väl kom ner i backen igen, får ta och köra lite mer kontrollerat på de på vägen hem sen. :tungan
K5'an är känd för det vid wheelielandningar om man håller hårt i styret. Och det gör man ju :D Jag har gjort 20-30 m ormspår med framdäcket framför ögonen på en förskräckt sambo. Hon var inte impad och det höll på så länge att jag trodde att jag skulle krascha. (Originalstyrdämparen var helt slut)

Tricket för att slippa wobbel är att slänga sig framåt lite så att man kan ha avslappnade armar precis i landningen. Se nedan:

http://youtu.be/8rj8uO63zs8
 
Last edited:
Ja de får man öva på att vara mer avslappnad, tog en extra runda på vägen hem bara för att testa lite mer med bakhjul. Går ju bättre än de gick med K2:an. Finns lite mer resurser i K5:an verkar de som, eller så är de bara inbillning. :hihi

Snart kanske man kan synas på film på ett hjul utan att skämmas. :tungan
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top