Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ställ dig på påfarten ner till e4an mot stan vid rödepåle. Ny asfalterat och fint. Gjorde mitt livs andra knäskrap där i måndags :tummenupp

Btw kman, när ska vi sätta på dina motardhjul på min 250?:yoparty:tummenupp
 
Last edited:

Dragonheart

Snöhatare
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600 N pimpad
Vet bara att tabergområdet har några fina annars är det här mot Nässjö där det finns den ena eller andra svängen som kan slå gnistar ...
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Dags för kopplingen att få sig en översyn. Vill inte riktigt vara med/slirar när man släpper loss alla gixxer-kusarna.

Kopplingskorg och fjädrar ok men flera lameller låg under min.spec....väntar bara på att de nya ska gotta till sig lite SBK-olja över natten så hoppas jag att den är fit for fight igen. Såg att det drar ihop sig till wheeliekväll igen :banana

ImageUploadedByTapatalk 21371186216.291533.jpg
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Nytt drivpaket på plats! Kladdigt värre var det..
Någon som har något tips på hur man får dreven i linje? Går det lite på att spännarna är identiska? Räcker det med att man kollar med ögonmått?

Tack K-Man för lån av nitverktyget! :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Nytt drivpaket på plats! Kladdigt värre var det..
Någon som har något tips på hur man får dreven i linje? Går det lite på att spännarna är identiska? Räcker det med att man kollar med ögonmått?

Tack K-Man för lån av nitverktyget! :tummenupp

Lägg en bräda längsmed bakdäcket och kolla mot framdäcket. Mät mellan sving och kanten på däcket från båda sidor. Du märker om det är snett när du kör. Är allt helt så kan man lita på märkningen vid hjulaxelbulten.

Mot kladdighet så rekommenderas biltemas mekhandskar för 19kr paret!
 
Last edited:

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Det har varit en hel del ombyggnationer Jkpg.... Korteborondellel vid tändsticksfabriken, där har de varit frikostiga med väg färg överallt och nu när den är ny så är den lite halare än normalt (imho) vilket kändes när det släppte igår i vätan på nästan varje linje som jag körde över. Så ha det i bakhuvudet
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Tja alla!

Har kollat lite med bekanta men skulle behöva backupplan.

Är det någon som kan låna ut ett ställ som passar en tjej ? Hon är runt 175cm lång och väger max 60kg. Skulle behöva det på Onsdag!

Pusssssssssssssss
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Bokat besiktning till hojjen nu första juli. Vart köper jag nytt bakdäck till bra pris? Lite sent ute kanske men måste finnas någon bra svensk sida som är snäppet bättre än andra? :)
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på än lite wheelie-träning på väg till jobbet. Kopplingen funkar nu klockrent igen men lite ovant de första gångerna eftersom de nya lamellerna tar grymt bra :eek:

En lång resa kvar innan man bemästrar "the art of wheelie" :wiggle men gör framsteg varje dag. Känns som det gäller att få bra höjd så snabbt som möjligt för att rpm/hastigheten inte ska skena iväg.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på än lite wheelie-träning på väg till jobbet. Kopplingen funkar nu klockrent igen men lite ovant de första gångerna eftersom de nya lamellerna tar grymt bra :eek:

En lång resa kvar innan man bemästrar "the art of wheelie" :wiggle men gör framsteg varje dag. Känns som det gäller att få bra höjd så snabbt som möjligt för att rpm/hastigheten inte ska skena iväg.

Use the clutch young one! =) (säger farbror lågwheelie!) :gnissla
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan tänka mig sämre sätt att börja dagen på än lite wheelie-träning på väg till jobbet. Kopplingen funkar nu klockrent igen men lite ovant de första gångerna eftersom de nya lamellerna tar grymt bra :eek:

En lång resa kvar innan man bemästrar "the art of wheelie" :wiggle men gör framsteg varje dag. Känns som det gäller att få bra höjd så snabbt som möjligt för att rpm/hastigheten inte ska skena iväg.

Hade mer ofrivillig wheelie träning när ja blåste ur hojen upp till de röda området på de två första växlarna, var ett mindre gupp i vägen och hoppla så var man uppe på bakhjulet ett 10-tal meter, ingen balanspunkt men uppe var de. :hihi

Följt av lite ruskande i styret när man väl kom ner i backen igen, får ta och köra lite mer kontrollerat på de på vägen hem sen. :tungan
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Följt av lite ruskande i styret när man väl kom ner i backen igen, får ta och köra lite mer kontrollerat på de på vägen hem sen. :tungan
K5'an är känd för det vid wheelielandningar om man håller hårt i styret. Och det gör man ju :D Jag har gjort 20-30 m ormspår med framdäcket framför ögonen på en förskräckt sambo. Hon var inte impad och det höll på så länge att jag trodde att jag skulle krascha. (Originalstyrdämparen var helt slut)

Tricket för att slippa wobbel är att slänga sig framåt lite så att man kan ha avslappnade armar precis i landningen. Se nedan:

http://youtu.be/8rj8uO63zs8
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de får man öva på att vara mer avslappnad, tog en extra runda på vägen hem bara för att testa lite mer med bakhjul. Går ju bättre än de gick med K2:an. Finns lite mer resurser i K5:an verkar de som, eller så är de bara inbillning. :hihi

Snart kanske man kan synas på film på ett hjul utan att skämmas. :tungan
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top