Skall köpa hojen i England istället.

Kan det inte bli svårt att säja den sen?
Lär väl inte få så mycket om den är engelskreggad.

Sen med försäkringen så brukar väl den funka en viss tid utomlands om jag inte minns fel.
Är säkert så i england med.

Kan det inte bli svårt att säja den sen?
Lär väl inte få så mycket om den är engelskreggad.

Sen med försäkringen så brukar väl den funka en viss tid utomlands om jag inte minns fel.
Är säkert så i england med.

Kör tillbaka skiten till England och säljer den till BMW :P Brorsan bor där som sagt. E mitt enda problem på riktigt försäkringen?

Du tycker inte att du krånglar till det lite för dig?

Varför gör jag det? Jag hälsar på 3-4 ggr om året i vilket fall. Passar på att köpa skiten där borta, åker ut till havet och hoppar på båten med den. Är tillbaka i Sverige. Sparat mig själv 14-15k.

Kan nog få ett lån på 75 tusen utan att lägga någon handpenning, ska jag köpa hojjen på bmw group här i gbg med en finansiering som är ganska bra måste jag ändå lägga handpenning på 18 tusen.

Men är det något stort jag missar så informera mig för jag är själv småskeptisk till detta men har inte hittat någon riktig nackdel än.

Varför gör jag det? Jag hälsar på 3-4 ggr om året i vilket fall. Passar på att köpa skiten där borta, åker ut till havet och hoppar på båten med den. Är tillbaka i Sverige. Sparat mig själv 14-15k.

Kan nog få ett lån på 75 tusen utan att lägga någon handpenning, ska jag köpa hojjen på bmw group här i gbg med en finansiering som är ganska bra måste jag ändå lägga handpenning på 18 tusen.

Men är det något stort jag missar så informera mig för jag är själv småskeptisk till detta men har inte hittat någon riktig nackdel än.

Ska du ha hojen som säkerhet för lånet?
Sedan säger du att du köper den. Lycka till med att försäkra den! Du är ju skriven i Sverige.:va

Ska du ha hojen som säkerhet för lånet?

Räcker det inte med att jag har haft 2 års fast anställning på samma jobb, tjänar 280 000 om året. Är medlem i handels och a-kassa?

Såg att du la till i din post. Alltså jag ordnar ett lån, ser till att få pengarna på kontot sen så köpes motorcykeln på min brors namn. Tänker jag fel?

Om du ska regga den i Sverige, ca 2000:-
Konvertera strålkastaren till vänstertrafik = ett par tusen
Resekostnader = ett par tusen

Det blir en slant innan du är klar, + att andrahandsvärdet i Sverige kommer vara lite lägre.

Värt att tänka på.:)

Om du ska regga den i Sverige, ca 2000:-
Konvertera strålkastaren till vänstertrafik = ett par tusen
Resekostnader = ett par tusen

Det blir en slant innan du är klar, + att andrahandsvärdet i Sverige kommer vara lite lägre.

Värt att tänka på.:)

Resekostnader? Jag åker och hälsar på i vilket fall så om du syftar på flygbiljetten så ser jag det inte som någon riktig kostnad, köper bara enkelbiljett och en båtbiljett hem.

Konvertera strålkastaren, låter väldigt viktigt faktiskt. Måste det även göras om man väljer att inte registrera den i sverige?

Resekostnader? Jag åker och hälsar på i vilket fall så om du syftar på flygbiljetten så ser jag det inte som någon riktig kostnad, köper bara enkelbiljett och en båtbiljett hem.

Konvertera strålkastaren, låter väldigt viktigt faktiskt. Måste det även göras om man väljer att inte registrera den i sverige?

Sett några engelska bilturister som byggt om högerstyrningen?:tummenupp

Reglerna kan ju mycket väl ha ändrats, men såvitt jag vet får du inte köra ett utlandsreggat fordon i Sverige om du är svensk medborgare. Nästa fundering är ju som nämnts tidigare, om du råkar ut för en olycka kan det ju vara knepigt att förklara för försäkringsbolaget varför du kör runt på en hoj som din bror äger, i ett annat land än hojens hemland, och din bror är inte ens i samma land. Importera och regga in en hoj från England för att spara 5-10000:- i bästa fall verkar betydligt bökigare än att köpa en här. Du kan ju tex ta ett medlemslån genom facket så slipper du hålla på med fordonsfinansiering.

Räcker det inte med att jag har haft 2 års fast anställning på samma jobb, tjänar 280 000 om året. Är medlem i handels och a-kassa?

Såg att du la till i din post. Alltså jag ordnar ett lån, ser till att få pengarna på kontot sen så köpes motorcykeln på min brors namn. Tänker jag fel?
Iom att du måste ta ett blanco-lån så får du antagligen ganska skaplig ränta på det. Är inte engelska försäkringar knutna till personen och inte fordonet? Isf har du väl ett oförsäkrat fordon i Sverige helt plötsligt? :va Och har du inte till handpenningen här hemma så känns det som att du borde köpa en billigare hoj... :rolleyes:
Eller så kränger du din R6'a och köper BMW'n för dom pengarna?

Kolla upp hastighetsmätare och strålkastare på just den modellen. Det är inte säkert att det behöver kosta en krona att konvertera.

Har själv reggat en Ducati 999 från UK. Hastighetsmätaren ställs om med ett par knapptryckningar. Lyktan är typad för både vänster- och högertrafik och konverterades på ca 1 timmes mek till en kostnad av 0 kr.

På lyktan/lyktglaset finns för utom E-märkning också en liten pil. Om pilen är dubbelriktad som på bilden här så är lyktan godkänd för både vänster och högertrafik.

12714281.jpg

På 999an vände jag på en liten skärmplåt (se bilden nedan). Ducati Multistrada är omställbar med en liten spak om jag minns rätt, så kolla upp vad som gäller för just den BMW-modellen.

12714282.jpg

Min Bimota kommer också via UK. Den delar lykta med Yamaha FZR (vanlig H4) som också är OK för både vänster och högertrafik.

Att byte lyse kommer inte kosta dig många kronor. När du fått tag i nytt så säljer du det gamla på t.ex ebay.co.uk du kan ju be din bror om hjälp då. Går det bra går du säkert + - 0:-

Men för att göra en riktigt bra affär om du ska handla från England så tror jag du ska försöka köpa motorcykeln från en privatperson, ebay eller om det har något "blocket" liknande.

oljekyld gsxr : Där sa du något som fick mig att inte vilja göra det, om det är olagligt att köra med engelskreggad hojj med svenskt körkort så är det så gott som kört. Får ringa vägverket och kolla upp det faktiskt.

Kolla upp hastighetsmätare och strålkastare på just den modellen. Det är inte säkert att det behöver kosta en krona att konvertera.

Har själv reggat en Ducati 999 från UK. Hastighetsmätaren ställs om med ett par knapptryckningar. Lyktan är typad för både vänster- och högertrafik och konverterades på ca 1 timmes mek till en kostnad av 0 kr.

På lyktan/lyktglaset finns för utom E-märkning också en liten pil. Om pilen är dubbelriktad som på bilden här så är lyktan godkänd för både vänster och högertrafik.

12714281.jpg

På 999an vände jag på en liten skärmplåt (se bilden nedan). Ducati Multistrada är omställbar med en liten spak om jag minns rätt, så kolla upp vad som gäller för just den BMW-modellen.

12714282.jpg

Min Bimota kommer också via UK. Den delar lykta med Yamaha FZR (vanlig H4) som också är OK för både vänster och högertrafik.

Intressant:tummenupp

Har även hört att tidiga Hayabusa från UK går igenom besiktningen med originalbelysningen. Min SP2 är från England och där var det kört, var tvungen att byta ut hela vänster stråkastare, den är tom märkt med "UK spec". En ny kostar blod (en uppsättning går loss på 8k) men lite snokande på tyska ebay gjorde susen.:)

Hastighetsmätaren brukar vara ett mindre bekymmer, oavsett om det är digitala eller analoga mätare.

Hur mycket kostar försäkringen i England då (inte bara en försäkring för din bror, utan så att även du får köra hojen)?

Eftersom att det är en BMW så finns det ju en ganska billig märkesförsäkring genom If.
http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/_teaserpool/media/If_09_15163_23.pdf

För mig som bor i obygden och har haft mc-kort i några år så skulle iofs en sån märkesförsäkring bli nästan 500kr dyrare per år än en helförsäkring från Bilsport & MC. :tungan

Du kan ju lika gärna köpa en oreggbar hoj i sverige mycket billigare och köra utan försäkring. Lika säkert och åka runt med det, dessutom kommer du undan billigare och inte behöver fundera på om du får eller inte får ut nåt ifall det skulle hända nåt.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back