Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Glöm inte att styret sitter på fel sida......

Kan det inte bli svårt att säja den sen?
Lär väl inte få så mycket om den är engelskreggad.
Sen med försäkringen så brukar väl den funka en viss tid utomlands om jag inte minns fel.
Är säkert så i england med.
Du tycker inte att du krånglar till det lite för dig?
Varför gör jag det? Jag hälsar på 3-4 ggr om året i vilket fall. Passar på att köpa skiten där borta, åker ut till havet och hoppar på båten med den. Är tillbaka i Sverige. Sparat mig själv 14-15k.
Kan nog få ett lån på 75 tusen utan att lägga någon handpenning, ska jag köpa hojjen på bmw group här i gbg med en finansiering som är ganska bra måste jag ändå lägga handpenning på 18 tusen.
Men är det något stort jag missar så informera mig för jag är själv småskeptisk till detta men har inte hittat någon riktig nackdel än.

Ska du ha hojen som säkerhet för lånet?
Varför gör jag det? Jag hälsar på 3-4 ggr om året i vilket fall. Passar på att köpa skiten där borta, åker ut till havet och hoppar på båten med den. Är tillbaka i Sverige. Sparat mig själv 14-15k.
Kan nog få ett lån på 75 tusen utan att lägga någon handpenning, ska jag köpa hojjen på bmw group här i gbg med en finansiering som är ganska bra måste jag ändå lägga handpenning på 18 tusen.
Men är det något stort jag missar så informera mig för jag är själv småskeptisk till detta men har inte hittat någon riktig nackdel än.
Räcker det inte med att jag har haft 2 års fast anställning på samma jobb, tjänar 280 000 om året. Är medlem i handels och a-kassa?
Om du ska regga den i Sverige, ca 2000:-
Konvertera strålkastaren till vänstertrafik = ett par tusen
Resekostnader = ett par tusen
Det blir en slant innan du är klar, + att andrahandsvärdet i Sverige kommer vara lite lägre.
Värt att tänka på.![]()
Resekostnader? Jag åker och hälsar på i vilket fall så om du syftar på flygbiljetten så ser jag det inte som någon riktig kostnad, köper bara enkelbiljett och en båtbiljett hem.
Konvertera strålkastaren, låter väldigt viktigt faktiskt. Måste det även göras om man väljer att inte registrera den i sverige?
Iom att du måste ta ett blanco-lån så får du antagligen ganska skaplig ränta på det. Är inte engelska försäkringar knutna till personen och inte fordonet? Isf har du väl ett oförsäkrat fordon i Sverige helt plötsligt?Räcker det inte med att jag har haft 2 års fast anställning på samma jobb, tjänar 280 000 om året. Är medlem i handels och a-kassa?
Såg att du la till i din post. Alltså jag ordnar ett lån, ser till att få pengarna på kontot sen så köpes motorcykeln på min brors namn. Tänker jag fel?
Och har du inte till handpenningen här hemma så känns det som att du borde köpa en billigare hoj...
Kolla upp hastighetsmätare och strålkastare på just den modellen. Det är inte säkert att det behöver kosta en krona att konvertera.
Har själv reggat en Ducati 999 från UK. Hastighetsmätaren ställs om med ett par knapptryckningar. Lyktan är typad för både vänster- och högertrafik och konverterades på ca 1 timmes mek till en kostnad av 0 kr.
På lyktan/lyktglaset finns för utom E-märkning också en liten pil. Om pilen är dubbelriktad som på bilden här så är lyktan godkänd för både vänster och högertrafik.
![]()
På 999an vände jag på en liten skärmplåt (se bilden nedan). Ducati Multistrada är omställbar med en liten spak om jag minns rätt, så kolla upp vad som gäller för just den BMW-modellen.
![]()
Min Bimota kommer också via UK. Den delar lykta med Yamaha FZR (vanlig H4) som också är OK för både vänster och högertrafik.

|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife