Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En oreggbar BMW?
Var skulle den ha kommit ifrån då, fd bankörningshoj eller?![]()
Kör tillbaka skiten till England och säljer den till BMWBrorsan bor där som sagt. E mitt enda problem på riktigt försäkringen?
Nyttig info ang lyktorna! det där med pilarna kände jag ej till.
om den gått under 600mil räknas den som ny och då ska du betala mellanskillnaden på momsen, england har väl 12% sådär och sverige 25%, annars skulle ju alla handlare plocka engelska hojar
om den gått under 600mil räknas den som ny och då ska du betala mellanskillnaden på momsen, england har väl 12% sådär och sverige 25%, annars skulle ju alla handlare plocka engelska hojar
VAT i UK är 17,5%
Sedan fattar jag inte riktigt varför det skiljs på fordon och andra varor.
Om varan är begagnad är momsen redan betald i inköpslandet och ska inte betalas en gång till.
Om vara är ny är inte momsen betald än och ska då betalas enligt momssats i köparens hemland.
Men jag tror du har helt rätt i att 600mil anses som nytt fordon.
Idiotiskt.

VAT i UK är 17,5%
Sedan fattar jag inte riktigt varför det skiljs på fordon och andra varor.
Om varan är begagnad är momsen redan betald i inköpslandet och ska inte betalas en gång till.
Om vara är ny är inte momsen betald än och ska då betalas enligt momssats i köparens hemland.
Men jag tror du har helt rätt i att 600mil anses som nytt fordon.
Idiotiskt.

Varför gör jag det? Jag hälsar på 3-4 ggr om året i vilket fall. Passar på att köpa skiten där borta, åker ut till havet och hoppar på båten med den. Är tillbaka i Sverige. Sparat mig själv 14-15k.
Kan nog få ett lån på 75 tusen utan att lägga någon handpenning, ska jag köpa hojjen på bmw group här i gbg med en finansiering som är ganska bra måste jag ändå lägga handpenning på 18 tusen.
Men är det något stort jag missar så informera mig för jag är själv småskeptisk till detta men har inte hittat någon riktig nackdel än.
Är du 12 år gammal?Men låt oss säga att jag skiter i att regga om den och allt, man får väl köra i Sverige med en engelsk reggad motorcykel? Den står på min bror men jag "lånar" den?
Reglerna kan ju mycket väl ha ändrats, men såvitt jag vet får du inte köra ett utlandsreggat fordon i Sverige om du är svensk medborgare.

Gynna svenska handlare. För fan.
Jag kan förstå att folk gärna vill köpa grejer utomlands för att det är billigt. Men, tänk om du hade varit MC handlare och kämpat som fan för att överleva, sen kommer det nån jävel som du vet att han/hon bor 500 meter från din affär, på en sprillans ny bmw s1000rr!
"vart har du köpt den"
"Tyskland"
"jahapp... den var ju fin, hur mycket gav du?"
"8 spänn plus moms och andra avgifter! skitbilligt!
"men jag skulle ju bara ha 10 spänn..."
"jo meneeh, jodå så att deeh..."
Hallå liksom. Nej fyfan. Det handlar om ett par tusingar.. Ingenting i sammanhanget.
Asså räkna alla avgifter och tillskott som kommer med import, sen kostar det förmodligen en slant att regga här i sverige, sen ska du byta lykta, byta luft i däcken (!).
Inte läst hela tråden men där fick du min tjuga.
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife