Skadeglädje och egenansvar!

Status
Ej öppen för fler svar.
Teddy skrev:

Du tänker så och jag tänker så... men en mamma till 3 kanske inte vill att du riskerar hennes barns liv när du leker omkring?

War-psycho skrev:
Äh, förresten... Ni har rätt.

Krashar man på något annat än en sporthoj så förtjänar man att garvas åt.
(Customåkarna är ju ändå bara kriminella, säkert är dom alla pedofiler också.)

Alla sporthojspiloter är ju minst 10ggr bättre förare än andra hojåkare.
Jag ska genast framföra detta till mitt försäkringsbolag, så dom sänker premien på mina sporthojar och höjer på HD'n. :rolleyes:

Rätt ska vara rätt. :tummenupp

:rofl
Custom åkare kör i = Roligt
Sporthojare kör i = Tragiskt

Så om du kör i se till att köra i på sporthojen så kanske nån ringer ambulans iallafall! :rolleyes:

Tillåt mig ställa en motfråga. VAD är en vettig riskanalys?

En vettig riskanalys är en där endast MINA misstag är de som kan vålla en olycka, och då en olycka som bara drabbar MIG!

Tar man alla delar av hojåkandet och trycker in dem i miniräknaren och trycker på EXE-knappen så står det på min skärm: "Kör inte hoj på gatan överhuvudtaget, det är för farligt!".

Ja, och ät inte köpt mat, man får cancer! Det handlar lite om olika grader av helvete här :7peta

Faktum är att en hoj är en ren glädjemaskin där riskfaktorn är en del av upplevelsen. Den är faktiskt ganska värdelös på allt annat och ska man ta riskfaktorn på allvar så borde alla posörhojar transporteras med släpkärra till McDonalds varefter ärgarna får byta om till skinnställ och posera bredvid. Bil är ett mycket säkrare transportmedel och rent allmänt bättre är MC alla kategorier. Kollektivtrafik är mycket billigare. Cykel är mycket nyttigare.

Ja, och nej.. Om du anser att hojåkande handlar om dödslängtan så kan jag bara beklaga.. Jag är kär i kontrollen, i att pressa gränserna och att kontrllera det okontrollerbara.. Den upplevelsen blir knappast större av att det finns "oskyldiga" som stryker på köpet om nåt går fel!

emullo skrev:
Och jag är benägen att hålla med Er. :tummenupp
förutom
"Man kör bana och då är det fullfart, men ändå 10% kvar till gränsen"
10% kvar är ju massor..
Tyvärr så går min sketna hoj bara till 90%, jag väntar på K7:an och hoppas på 95-96% då :D

hållundan skrev:
Hur mycket går en sån där avstrypt K5a att stegra i då?
Det är något fel på K5:an, den går inte att stegra med alls, tror Suzuki löser det på K7:an.

sandstream skrev:
Det är något fel på K5:an, den går inte att stegra med alls, tror Suzuki löser det på K7:an.

Tydligen måste man ha en Öhlins styrdämpare för att kunna stegra. :4skrika Du kanske inte har en sån?

Eller så är det nån kabel man ska klippa. Blå tror jag den är.

RF_Racing skrev:
Jag tyckte det var MER synd om hd snubben... Du hade förstått det om du hade bemödat dig med att läsa det jag hade skrivit.
Nej jag tyckte inte synd om han som stuntade då det han gjorde var idiotiskt! Skit ska skit ha! Vad det framkom på bilderna så utsatte inte hd snubben nån annans liv för fara. Du väljer vad du vill höra.

Du skrev att jag påpekade att han körde i av ofärdighet och att du då påpekade att det var av ofärdighet :3freak ?
Du skrev ungefär att om man inte kan köra på slangen så ska man ge fan i det, annars får man skylla sig själv om åker omkull.
Då svarade jag att det möjligen kan vara så att customsnubben åkte omkull för att han inte kan köra, och därför får skylla sig själv, om man ska tycka likadant som dig alltså.
Get it?!

Dawg skrev:
Så med citatet "Pain is temporary, coma isn´t" så skyddar jag nog de som garvade åt HD-hudlös, men försvarede "stuntarn" som förlorade livet såsom han kände det!
Han blev ju helt återställd!

War-psycho skrev:
Nä rätt ska vara rätt.
Jag garvar gärna åt folks klantighet och slap-stick, men då ska det gälla alla, även sporthojsåkare.
(Eller så struntar man i att garva åt andras olycka helt och hållet.)
Dubbelmoralen, och hyckleriet kan vi vara utan tycker jag.
Du har en riktigt bra poäng där!

War-psycho skrev:
....
Då var det en som garvade, medans resten gick till hårt angrepp mot han som garvade, och moraliserade om att man inte ska garva när andra gör sig illa.

Vilken jäkla dubbelmoral. :kocko
Jag gick till angrepp mot honom för att han tyckte det var rätt åt killen som åkte omkull. Mina fem cent var att det var inte rätt åt honom men att det däremot var hans eget fel. HD-tråden har jag inte läst men det var lika lite "rätt åt" honom oxå... och säkerligen lika mycket hans fel att han körde omkull.

Det var min dubbelmoral i gårdagens tråd... :rolleyes:

Nitrogen skrev:
Du skrev ungefär att om man inte kan köra på slangen så ska man ge fan i det, annars får man skylla sig själv om åker omkull.
Då svarade jag att det möjligen kan vara så att customsnubben åkte omkull för att han inte kan köra, och därför får skylla sig själv, om man ska tycka likadant som dig alltså.
Get it?!

Jo så tycker jag! Precis som äldre personer som inte längre kan köra, kan de inte köra ska de inte köra. Men som sagt var så såg man inte att hd snubbet utgorde ett hot för andra.

Alla har rätt att tycka som de vill. Men att göra PÅHOPP är vad som iaf JAG inte tillåter här på forumet. Denna tråd har gått för långt och stängs.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!