snabbåka skrev:2.Och när han befunnit sig på den platsen så har han varit omgiven av stockholms mest kompetenta hojåkare och bör därför ha tillräckliga kunskaper i ämnet "Bakslangen på Sveavägen"
Och menar ändå att det skulle vara svårt? Skickligt skulle jag inte kalla det, jävligt dumt däremot!
Exempel 2 som är en klassiker..
Riddarholmen ner mot Kornhamnstorg... Jag påstår inte att är den som håller 50 där (Hey, det svänger ju
). Men det finns grader i helvetet också! Klicka upp hojen förbi Grönan mellan guppen där är en annan hit.. Hornsgatan upp från Liljeholmsbron...
Det finns tusen exempel på platser där det mer ofta körs betydligt hårdare än vad situationen medger..
Jag påstår inte att farten dödar eller nåt sånt blaj.. över 80% av alla MC-olyckor sker i tät trafik i relativt låg hastighet.. Däremot ofta i kombination med vårdlöshet i trafik (vilket enligt lagtolkning iofs kan betyda hur larviga saker som helst) vilket inte ens i verkligheten är särskilt förvånande.
En alzheimersgissning är att de flesta dödsfall är singelolyckor.. Men OCH! Mitt liv = mitt ansvar (om man inte frågar försäkringsbolagen, men den debatten tar jag inte)!
Jag älskar också att härja.. Det är väl därför man kör hoj fan.. Men frågan är varför det verkar va så viktigt att göra det där man syns och hörs? Är vi fortfarande tomvarvande trimmoppeåkare med hjälmen på armbågen och hjärnan i hjälmen eller?
Du är 16år och har tidigare haft en rs250 som du kört gata med?