Skadeglädje och egenansvar!

Status
Ej öppen för fler svar.
HanneZ skrev:
Va inte för katig nu, den där grabben är en tuff en! Har han ju faktiskt en ban-cross :hihi

I övrigt känns ämnet rätt så svårdiskuterat. Det har nog mest med personlighet och/eller mognad, dessa saker är ganska svåra att påverka.

Och du har en skrammelmaskin :fatta!

Är inte en ktm 660 en cross?

Freppa skrev:

Det korrekta citatet var i så fall "150-200" vilket är ungefär detsamma som 150+..

Om man kommer ifrån plattan, bestämmer sig för att vara tuff/dum i huvet och vill.. Håller knappa 100 (dumt men inte alls omöjligt) när du lyfter strax före korsningen (ännu dummare men fortfarande varken omöjligt eller svårt) och håller en stund så har dessa således säkerligen en 510+ (dvs 150-200) när de släpper ner ett halvt kvarter senare.. (helt klart dummast, men ändå inte omöjligt)..

Känns lite som att ni bråkar om det här för attni vill nu grabbar! Chill len..

HanneZ skrev:
Va inte för katig nu, den där grabben är en tuff en! Har han ju faktiskt en ban-cross :hihi

I övrigt känns ämnet rätt så svårdiskuterat. Det har nog mest med personlighet och/eller mognad, dessa saker är ganska svåra att påverka.

Haha, du får nog försöka en gång till.

Nej det vart rätt...

Dawg skrev:
TILLS nån annan gör fel! När nån kliver ut från krogen, en unge jagar en boll eller en bil får punka eller bara gör nån meningslös manöver (och tro fan att det händer) då är man rätt chanslös med ett av hjulen i luften..

Jag var ett par cm att fronta med en lastbil på Sveavägen i höstas. Som tur va fanns ingen till höger om mig så jag hann veja och lastbilen klippte bara min vänstra spegel.

Lastbilen vejade ut i min fil för att en idiot som stod parkerad (i ficka) på hans sida bara svängde ut utan att kolla trafiken bokom.

Hade jag kommit på slangen där hade det varit "godnatt hörs aldrig mer".

RF_Racing skrev:
Nej det vart rätt...
En avstrypt? Precis som om dom vore strypta från början?

Menar du vilken hastiget man kan få upp den på bakhjulet eller är du fortf. 14 år och tror att alla R1:or "bara slår runt" utan förvarning :rofl

RF_Racing skrev:
Omformulering ;

Hur snabbt kan man köra då man fortfarande kan gasa så mycket att man stegrar med en avstrypt r1a.

Det beror nog på vem som vrider om det där... Jag upplevde den som att den "kom" lite som den ville upptill runda 200 om det bara var lite ojämn väg.. Gjorde dock inga försök att slanga från de farterna.. Så jag vet inte..

Att köra vårdslöst och omdömmeslöst i trafiken = rent livsfarligt och idiotiskt.

Vill man likt förbannat "leka" så ska man göra det på bana eller när det är tomt på trafik så att man är väldigt säker på att det bara är en själv som råkar illa ut, varesig det gäller bil eller mc. Att göra som vissa gör mitt i trafik ja det borde det vara HÅRDA traff för, men tyvärr är svensk lag alldeles för mjäkig.

Skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag "lekt" och kört ihjäl någons familjemedlem bara för skojs skull.

Om man själv har valt att leka och riskera sitt liv eller ett liv i handikapp ja då ska man inte dra in någon annan i leken och riskera deras liv.

Min åsikt och jag står för den !

/Motin

Många säger att mitt liv- mitt ansvar, men man har ju ett stort ansvar för alla i trafiken när man är ute och kör inte bara sig själv. Kan inte förstå att man kan utsätta andra människor för enorma risker, genom att slanga inne i städer. Tycker det tyder på en omogen inställning i trafiken. Man kan ju välja sina tillfällen att busa på...

HanneZ skrev:
En avstrypt? Precis som om dom vore strypta från början?

Menar du vilken hastiget man kan få upp den på bakhjulet eller är du fortf. 14 år och tror att alla R1:or "bara slår runt" utan förvarning :rofl

Många stryper sina hojar för att få ner försäkringen, öven om den inte är strypt från början så var det fortfarande inte fel att skriva så som jag skrev. Ja jag menade vilken hastighet man kan få upp den på bakhjulet i utan att använda kopplingen. Nej jag är 17 och jag tror inte att det bara slår runt.

Markus skrev:
fEtT

En sak först bara: jag själv kan vara forumets sämsta hojåkare, definitivt. Och med det klargörandet så måste jag bara fråga:
Varför står en kompetent hojåkare med parkerad hoj utanför en hamburgerrestaurang?

För att han är hungris :D

Santo skrev:
Jag var ett par cm att fronta med en lastbil på Sveavägen i höstas. Som tur va fanns ingen till höger om mig så jag hann veja och lastbilen klippte bara min vänstra spegel.

Lastbilen vejade ut i min fil för att en idiot som stod parkerad (i ficka) på hans sida bara svängde ut utan att kolla trafiken bokom.

Hade jag kommit på slangen där hade det varit "godnatt hörs aldrig mer".

Ja, precis sånt här...

Jag var ett fitthår (får man skriva så?) från att klyva en bil på Värmdövägen (tror jag), nedåt mot Stavsnäs och det där.. En bil stod som om parkerad inbackat på en gräsplätt. Det var en nedfart till en villa och gubben bakom ratten stod still både länge och väl, men körde ut när det var en liten bit kvar bara.. Det gick väl kanske inte direkt i 70 och jag hade nån ängel som lyfte mig mellan hans front och ett möte där...

Det är så lätt hänt. Risken är inte stor, men OM så händer det så sjukt mkt..

Sen lever vi alla lite på gränsen tror jga.. det är väl därför vi hänger just HÄR!? Vad jag ville komma åt var alla de meningslösa grejer på "fel" platser som skulle kunnat vara så mkt säkrare även om det t o m gått fortare!

Jag vet inte med er andra.. Med det är inte dödslängtan som driver mig, det är kontrollbehovet!

RF_Racing skrev:
Många stryper sina hojar för att få ner försäkringen, öven om den inte är strypt från början så var det fortfarande inte fel att skriva så som jag skrev. Ja jag menade vilken hastighet man kan få upp den på bakhjulet i utan att använda kopplingen. Nej jag är 17 och jag tror inte att det bara slår runt.
Nej ingen stryper sin hoj nu för tiden för att få lägre försäkring då dom alltid ändå går på ursprungseffekt.

En gammelretta går väl o slita upp på 2:an kanske, kanske 6:an... de handlar ju mest om teknik. Mr Sväjdi studsa la upp sin gamla blade på 6:an?

HanneZ skrev:
Nej ingen stryper sin hoj nu för tiden för att få lägre försäkring då dom alltid ändå går på ursprungseffekt.

En gammelretta går väl o slita upp på 2:an kanske, kanske 6:an... de handlar ju mest om teknik. Mr Sväjdi studsa la upp sin gamla blade på 6:an?

Okej det visste jag inte... Samma sak med mellan hojar som är 25kw reggade?
Hastighet?

RF_Racing skrev:
Hastighet?

25 Kw reggandet är inte för försäkringsbolagens skull, utan för att du inte har körkort för annat...

Däremot "tror" jag att man faktskt kan förhandla med förs.bolagen om typad 25 Kw under förutsättning att man endast har behörighet för det.. Fast det är förmodligen fortfarande billigare att låta morsan tjacka hoj :tungan

RF_Racing skrev:
Hastighet?
Nyss skrev du "Många stryper..." Vilka är då många? Det måste vara påhittat för "många" skulle inte göra så då det inte ger någon premiesäkning.

Dina frågor är farligt nära: "Hurr snabt gårr en R1 om man gassar soem fan o drar snutten första dann man skafat tjörkort"?

Dawg skrev:
25 Kw reggandet är inte för försäkringsbolagens skull, utan för att du inte har körkort för annat...

Däremot "tror" jag att man faktskt kan förhandla med förs.bolagen om typad 25 Kw under förutsättning att man endast har behörighet för det.. Fast det är förmodligen fortfarande billigare att låta morsan tjacka hoj :tungan

Okej, men om man bara har 25kw körkort (mellan kort?) så får man vell inte köra 1000cc endå?

snabbåka skrev:
...på den platsen så har han varit omgiven av stockholms mest kompetenta hojåkare och bör därför ha tillräckliga kunskaper i
ämnet "Bakslangen på Sveavägen"
Stockholms mest kompetenta hojåkare?
Snarare Stockholms värsta hoj-busar! :)

/N

HanneZ skrev:
Nyss skrev du "Många stryper..." Vilka är då många? Det måste vara påhittat för "många" skulle inte göra så då det inte ger någon premiesäkning.

Dina frågor är farligt nära: "Hurr snabt gårr en R1 om man gassar soem fan o drar snutten första dann man skafat tjörkort"?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106806

Nej jag är intreserad av hk/kg som krävs för att kunna stegra i höga hastigheter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!