Ska trotsa vintern

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har lagat stunthojen efter förra kraschen då jag vred axeln ur led. Tack går ut till Robban_C för att svetsat ihop min fotpinne.

Nu så är det så att jag ska bannimej ut å köra! NO MATTER WHAT.. så att säga. Jag skiter i om det är snö... så nu vill jag veta hur jag ska hamra i spik i bakdäcket utan att jag behöver vara rädd att det ska slaska till under en å där ligger man för att jag inte hade nått grepp i marken.

Det ska vara en liten mix av grepp på snö och asfalt. För snart kommer ju det eländinga 2dm lagret av snö försvinna och där det ren asfalt ute och då kan det ju vara lite kinkigt å köra på asfalt med spikdubb.

Finns det nån sorts substans man kan slänga in i inuti däcket för att gör det "stelt". Fast det kanske inte är bra va? Jag vill iaf att däcket ska vara tätt å fint när man dragit i de där 200 + skruvarna eller vad man använder. Ja vad använder man?

Eller för att lätta lite... nån här som kanske HAR 180/55 däck? .. o även framdäck?

/trött på vintern tag på sverige

Ta fram längdskidorna istället så du håller dig hel till våren istället,tror att du skulle behöva lite motion.mark my words:P

tro mig det är halt!! mycket halt...

men jag vill köra hoj! Grr :mad:

GRRR! Ska jag besiktiga hojen å dra till spanien 1 månad istället? För jag pallar inte mer vinter.. Det var ju en anledning bakom min flytt till Califonkien.

Swedie skrev:
men jag vill köra hoj! Grr :mad:

GRRR! Ska jag besiktiga hojen å dra till spanien 1 månad istället? För jag pallar inte mer vinter.. Det var ju en anledning bakom min flytt till Califonkien.

Spanien är ju att föredra.. :3freak

Vad vill du själv? snö och kallt i ruttna e-tuna
Eller party och hojåka i soliga spanien?

Svårt val? nope :tuttar

twinner666 skrev:
Ta fram längdskidorna istället så du håller dig hel till våren istället,tror att du skulle behöva lite motion.mark my words:P

tro mig det är halt!! mycket halt...

eller montera skidorna på hojen?!

:yoparty

nämnde jag att det var kallt?

/H

Last edited:
Vad sägs om Valencia i slutet av Mars? Eller vänta, jag ska ju till Frankrike... eller? Fast i slutet av Mars är det väl inte så varmt i frankrike heller?

Swedie skrev:
Vad sägs om Valencia i slutet av Mars? Eller vänta, jag ska ju till Frankrike... eller? Fast i slutet av Mars är det väl inte så varmt i frankrike heller?

De e ju lugnt varmt i sverige framåt Mars....eller e de bara jag som tar ut hojen då.

jag har faktiskt en raksträcka....rak sträcka...rak väg, utanför mig där det går en fjärrvärmeledning....där är det varken snö eller is...ren asfaslt...

Vad sägs?

Bee skrev:
De e ju lugnt varmt i sverige framåt Mars....eller e de bara jag som tar ut hojen då.
Vad är varmt i mars? Visste du om att det snöade i Sverige den 20 Maj förra året? -3 grader. Sug på den!

Swedie skrev:

Det beror på var i frankrike. Men du behöver inte långt söderut i frankrike för att det ska vara vår i slutet av februari. Det är till o med vår i södra england då..

Swedie skrev:
Vad är varmt i mars? Visste du om att det snöade i Sverige den 20 Maj förra året? -3 grader. Sug på den!

Antar att jag bor väldigt långt nerråt.....men om jag tittar ut genom fönstret nu så ser jag kanske lite frost på gräsmattan..de e bara komma ner hit i mars om du vill köra....och jordens medel temperatur har stigit med 0,4 grader...sug på den. :rofl

Jag har varit i Rydaholm. Tro't eller ej.

Jag fårla flytta till södraste Skåne så jag kan ta lite turer nästa vinter till Spanien för att "lufta".

oFFkeFF... Val de Vienna, lite ovanför Paris. Vår är hur varmt? Jag vill ha 20 grader tack.

Swedie skrev:

Jag fårla flytta till södraste Skåne så jag kan ta lite turer nästa vinter till Spanien för att "lufta".

oFFkeFF... Val de Vienna, lite ovanför Paris. Vår är hur varmt? Jag vill ha 20 grader tack.

Ahhhhh du har varit i Rydaholm....och NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ de trodde jag inte, de e ju trots allt inte så stort.hahah

Men de Rockar :yoparty

Swedie skrev:

Ja och den dan körde jag hoj till jobbet - full fart! För att köra i snö behöver du mjuka däck som inte blir stenhårda av kylan och ett självrensande mönster (så snön inte fastnar). Om isarna lockar istället för snötäckta gator, så funkar iofs skruvdäck.

Swedie skrev:

det ska iaf vara 15-20 grader..

I mars är det vår. Så är det bara. Förförra året åkte hojen ut 3 mars, och förra året 14 mars. I år blir det något liknande. Så ÄR det!

Bee skrev:
Ahhhhh du har varit i Rydaholm....och NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ de trodde jag inte, de e ju trots allt inte så stort.hahah

Men de Rockar :yoparty

Var ju massa snö där när jag var nere i vislanda i lördags eller har det smällt nu?

Jag sitter i Brighton(England)nu, folk som koer hoj varje dag haer.
Regnar foer sig ganska ofta, men det gar att kora hoj varje dag om man vill, sa du kan nog kora hoj i frankrike nu ocksa varje dag, ligger ju samma bredgrad...

Man kan ju koera hoj i sverige i mars sa, varfor inte i frankrike?

Therudeboy skrev:
Var ju massa snö där när jag var nere i vislanda i lördags eller har det smällt nu?

okej..okej...de kanske finns lite snö, men de är i alla fall tort på vägen..visst ibland överdriver hag lite.. :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park