Ska ni bara läsa en bok i år...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
...så läs den här (eller lyssna på ljudboken som kommer till våren):
http://www.bokus.com/bok/9789174241297/matrevolutionen-at-dig-frisk-med-riktig-mat/

För oss svenskar är GI, LCHF, Atkins mm inget nytt men den här boken är skriven av en läkare som fått nog av de sjuka matråd som svensk sjukvård och livsmedelsverket förespråkar. Det som gör boken extra intressant i mina ögon är att den går till botten med varför de nya matråden kom fram i USA, vad som var fel med forskningen och att nya stora forskningsrapporter om vårt matintag gång på gång visar att den fettsnåla dieten är helt fel och gör oss sjuka.

Som sagt, ska ni bara läsa en bok i år, läs Matrevolutionen! :tummenupp

Nej, två böcker ska läsas.
Dessa:

ekberg-gunnar-de-ska-anda-do-tio-ar-i-en-svensk-underrattelsetjanst.jpg

ahlmark.jpg

Nej nej nej, läs Steven Erikson - Gardens of the Moon. När ni gjort det kan ni fortsätta med de nio resterande böckerna i serien. Helt sinnessjukt bra.:Bugar:Bugar:Bugar

images

Brukar läsa det som står på baksidan av mjölkpaketen. Dessutom hinner man avverka några stycken på en vecka.

Kort recension tack för oss som inte orkar googla :mattias

Oj, en kort recension av den serien är inte lätt men det handlar om The Malazan Empire och deras armé. Olika härtåg och sånt med väldigt karaktärstarka personer i handlingen. Riktigt usel kortrecension men typ. Liksom. Ungefär.

Jag har läst en hel del fantasy men den här serien slår allt med hästlängder, rätt svår engelska men när man kommer in i den är man fast för gott.:tummenupp

Jag har läst en hel del fantasy men den här serien slår allt med hästlängder, rätt svår engelska men när man kommer in i den är man fast för gott.:tummenupp

Ingenting som vare sig partitoppen i SD eller dess anhängare bör ge sig på då m a o, även om just fantasy, av olika slag, tycks attrahera dessa... :hihi

Oj, en kort recension av den serien är inte lätt men det handlar om The Malazan Empire och deras armé. Olika härtåg och sånt med väldigt karaktärstarka personer i handlingen. Riktigt usel kortrecension men typ. Liksom. Ungefär.

Sista boken kommer på måndag!

Tim Jackson - Prosperity without growth. Tycker nyligen jag har hört att den utkommit på svenska också. Det är nog den boken man ska läsa i år, om man bara tänkt sig läsa en enda bok.

Hmm, jag är inte mycket för fantasy egentligen men jag kanske ger den ett försök :tummenupp
Tankade hem den precis så den kanske får äran att lyssnas på inom en vecka eller två.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back