Ska Nec förare även få köra Rec?

Ska Nec förare även få köra Rec?

• Antal röstningar
    0

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Som rubriken lyder ska Nec förare även få köra Rec?
Det är väll meningen att fler rookie team ska komma till och därmed ha en högre standard i Nec. Med många Nec förare i Rec så tappar kanske många motivationen för att fortsätta köra när man ändå inte kommer så högt upp som man borde när Nec förare bytar teamnamn mm. och kör rec dagen efter.

Sålänge det finns plats på gridden finns det ingen anledning att ens överväga nåt sånt förbud.

Men om ett REC-team vill köra i NEC också, får de då bara köra en gång som wildcard? (bara en stilla fråga)

Nej, det ska de inte. För de har tränat sig snabba.

Sen är det artskillnad mellan NEC och REC. NEC sorteras i facket Racing. REC sorteras i samma fack som Fredagsöl med polarna, Bowling med jobbarkompisarna, Innebandy med jobbarkompisarna och Femkamp på Gröna Lund med kompisarna.

Edit: dessutom, det är vår sandlåda :mad: :mad: :mad:

Last edited:
Jag pratade med Brånalt om det där , det är inte meningen att NEC team ska köra i REC.

Jag tror så länge det finns plats kommer brånalt tillåta det eftersom det ger pengar helt enkelt.

Blir det frågan om att långsammare REC team blir utkvalade av NEC team förare, där tror jag man måste göra ett tillägg i reglementet.

Jag pratade med Brånalt om det där , det är inte meningen att NEC team ska köra i REC.

Jag tror så länge det finns plats kommer brånalt tillåta det eftersom det ger pengar helt enkelt.

Blir det frågan om att långsammare REC team blir utkvalade av NEC team förare, där tror jag man måste göra ett tillägg i reglementet.

Låter vettigt. :tummenupp

Blir det frågan om utkvalning skulle jag inte drömma om att ställa upp. Det har jag sagt från början, men så är inte fallet ännu.

Om ni kollar samtliga som kom på pallen i Anderstorp sist.
Majoriteten hade inte kört i REC tidigare
Flera utav dom kom direkt från NEC.

Men jag har förståelse att dom får åka, För att det genererar mera pengar.
Tråkigt är det när man helt plötsligt ramlar ner 10 placeringar från föregående tävling.
Dock gick vi inte imål denna tävling så det va ju skitsamma :)

Jag säger nja.
Moment 22. inga a-förare (necisar) så finns ju risken att det blir tomt.. tufft läge.. :näsblod
Första året också med två klasser.. förhoppningsvis ökar väl intresset ännu mer, då blir det säkert lättare att fördela förarna och deras kompetens..

Jepp, precis samma här.
Trots att ni har betalat anmälningsavgiften? Ni vet ju inte hur många team som kommer till start när ni anmäler er. Kan man ångra sin anmälan eller har ni en särskild ök :va

Om ni kollar samtliga som kom på pallen i Anderstorp sist.
Majoriteten hade inte kört i REC tidigare
Flera utav dom kom direkt från NEC.

Men jag har förståelse att dom får åka, För att det genererar mera pengar.
Tråkigt är det när man helt plötsligt ramlar ner 10 placeringar från föregående tävling.
Dock gick vi inte imål denna tävling så det va ju skitsamma :)

Vilka kom direkt från NEC?

NRT är ett REC team som har kört NEC på wildcard och inte får räkna några poäng i NEC.

Sussi´s sluts var ju ett helt nytt team som inte hade kört något race tidigare.

hmm... är inte det majopriteten av pallen??

Vilka kom direkt från NEC?

NRT är ett REC team som har kört NEC på wildcard och inte får räkna några poäng i NEC.

Sussi´s sluts var ju ett helt nytt team som inte hade kört något race tidigare.

hmm... är inte det majopriteten av pallen??

Ja du svarade just på det själv nu Sussi´s sluts hade inte kört REC innan inte heller dom 50% av dom som kom 3a . Vilket för mig blir en majoritet

Ja du svarade just på det själv nu Sussi´s sluts hade inte kört REC innan inte heller dom 50% av dom som kom 3a . Vilket för mig blir en majoritet

Sussi´s är ju ett nystartat team.
REC är en serie för nystartade team.

Ska man inte få starta ny team nu eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT