Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Nu har man gått ut med att det inte finns något utgångshål.
Kulan stannade alldeles under huden.
Många rätt skeptiska på nätet...
Hur ser du på det?
Det verkar som om det var en splitterträff från en skyddsväst, enligt en annan post här, låter ju rätt troligt, med tanke på att en .30-06 annars inte skulle ha något problem med att penetrera en hals.

Finns film på internet där man ser hur Kirk skjuts bakifrån och inte framifrån.
Jag är för dålig för att avgöra om det är AI-fejk eller legit.
Ska bli spännande att se FBI's reaktion på detta, om det kommer någon.
Videon är fejk eller vill öppnar ny utredning? 🤔
Tänker inte länka något här då det visar denna fruktansvärda händelser rätt tydligt. 😟

Finns film på internet där man ser hur Kirk skjuts bakifrån och inte framifrån.
Jag är för dålig för att avgöra om det är AI-fejk eller legit.
Ska bli spännande att se FBI's reaktion på detta, om det kommer någon.
Videon är fejk eller vill öppnar ny utredning? 🤔
Tänker inte länka något här då det visar denna fruktansvärda händelser rätt tydligt. 😟
Så, hur siktar skytten bakom genom tält väggen?

View attachment 521336

Nej?

Men om jag utgår ifrån den där bilden så är alltså inte påståendet att han blev skjuten bakigrån utan från sidan?
Ja, snett från sidan.
Bakifrån var lite slarvigt uttryckt.
Det jag ville få fram var att det inte var framifrån och att ingångshålet egentligen var utgångshålet.

Ja, det är väl helt möjligt, men varför behövs en andra skytt när den första är fullt tillräcklig?
Jag vet inte riktigt vad du far efter nu?
OM filmen är riktig, OM, så är Tyler inte skytten överhuvudtaget.
Och isf bör det startas en utredning om vem som faktiskt sköt.
Det är väl den slutsatsen som kan dras?

Jag vet inte riktigt vad du far efter nu?
OM filmen är riktig, OM, så är Tyler inte skytten överhuvudtaget.
Och isf bör det startas en utredning om vem som faktiskt sköt.
Det är väl den slutsatsen som kan dras?
Vilken film?
Jag har inte sett som tyder på en andra skytt, och inget som tyder på att Tyler inte kan vara skytten.
I usa är det dessutom en folksport att hitta på konspirationsteorier när en offentlig person blir skjuten, ofta baserade på rent felaktiga antaganden.

Vilken film?
Jag har inte sett som tyder på en andra skytt, och inget som tyder på att Tyler inte kan vara skytten.
I usa är det dessutom en folksport att hitta på konspirationsteorier när en offentlig person blir skjuten, ofta baserade på rent felaktiga antaganden.
Som jag skrev vill jag inte länka videon här men sök på Youtube efter "kirk evidence" från RangeDayBro.

Efter att ha tittat på videon,

Mynningsflamman, kan vara en reflektion av en ljusblixt från en kamera exempelvis. OCh där mynningsflamman sägs vara passar inte ihop med positionen de senare presenterar för skyttens position.

Andra argumentet de presenterar; "blodet" som syns kan lika gärna vara fragment av kulan mot hans skyddsväst, samma typ av fragment som träffar halsen enligt den officiella teorin. Att han rycker till kan vara från ljudet av ett skott, eller att han träffas av en kula i bröstet.

Sedan har vi argumentet att han inte kan ha haft en ballistisk väst på sig för att man ser bröstvårtan genom tyget.
1758615903875.png
Det är fullt möjligt att se bröstvårtan vid sidan om ett ballistiskt skydd beroende på formen av skyddet. Jag tycker tvärtom att det ser ut att vara en platta under tishirten som trycker ut mot tshirten när han rör sig.

Bilerna från balkongen? där de säger att det ser ut som en person som sitter på balkongen? Jag tycker eet ser ut som en blomkruka på ett bord? MEn det är ju så sjukt suddigt att det kan vara precis vad som helst. Plus att den positionen absolut inte linjerar med vinkeln på skottet som förespråkas tidigare i videon, den positionen är rakt från sidan, inte snett bakifrån, plus att den är på tok för låg för vinkeln som behövs för ingång/utgång som visas tidigare.

Så, videon presenterar inte några bevis, bara idéer som inte direkt linjerar upp med varandra, och det som visas kan lika väl förklaras med den officiella teorin.

Efter att ha tittat på videon,

Mynningsflamman, kan vara en reflektion av en ljusblixt från en kamera exempelvis. OCh där mynningsflamman sägs vara passar inte ihop med positionen de senare presenterar för skyttens position.

Andra argumentet de presenterar; "blodet" som syns kan lika gärna vara fragment av kulan mot hans skyddsväst, samma typ av fragment som träffar halsen enligt den officiella teorin. Att han rycker till kan vara från ljudet av ett skott, eller att han träffas av en kula i bröstet.

Sedan har vi argumentet att han inte kan ha haft en ballistisk väst på sig för att man ser bröstvårtan genom tyget.
View attachment 521347
Det är fullt möjligt att se bröstvårtan vid sidan om ett ballistiskt skydd beroende på formen av skyddet. Jag tycker tvärtom att det ser ut att vara en platta under tishirten som trycker ut mot tshirten när han rör sig.

Bilerna från balkongen? där de säger att det ser ut som en person som sitter på balkongen? Jag tycker eet ser ut som en blomkruka på ett bord? MEn det är ju så sjukt suddigt att det kan vara precis vad som helst. Plus att den positionen absolut inte linjerar med vinkeln på skottet som förespråkas tidigare i videon, den positionen är rakt från sidan, inte snett bakifrån, plus att den är på tok för låg för vinkeln som behövs för ingång/utgång som visas tidigare.

Så, videon presenterar inte några bevis, bara idéer som inte direkt linjerar upp med varandra, och det som visas kan lika väl förklaras med den officiella teorin.
Agree to disagree.
OM videon är riktig så skulle jag nog säga att den direkt motbevisar att kulan kom framifrån.

Nyheter
Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE